Vraag

Ziggo webmail meldt "Server niet benaderbaar" alleen in mijn thuisnetwerk.

• 10 mei 2019
  • 9 Reacties
  • 576x Bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 5 reacties
Ik heb exact hetzelfde probleem zoals beschreven in het in 2016 afgesloten topic van edvaessen:
https://ziggoforum.nl/topics/webmail-server-niet-benaderbaar.88634/

In het kort hieronder mijn probleem nog even samengevat:
- Het probleem doet zich alleen thuis voor.
- Ziggo Webmail (https://mail.ziggo.nl/appsuite/#!!&app=io.ox/mail) gaat goed en ik kan mails lezen. Na enkele minuten verschijnt de melding : “Server niet benaderbaar”, emails kan ik dan niet meer verzenden. Afsluiten en opnieuw inloggen bij ziggo webmail lukt dan ook niet meer.
- Buitenshuis, bijvoorbeeld op mijn werk, blijft ziggo webmail het wel gewoon doen.
- Internet functioneert thuis wel gewoon.
- Ik heb thuis dezelfde modem als in het topic van edvaessen nm: Ubee, model EVW321B

In het topic van edvaessen werkte het ineens wel goed, alleen is niet bekend wat de oplossing is.

Kan ziggo aub dit zeer irritante probleem oplossen voor mij.

Vriendelijke groet (andere) Ed

9 Reacties

Reputatie 7
Hallo @Ed29 welkom op de Community en bedankt voor je uitgebreide eerste topic! Deze melding in webmail is best vervelend, vooral omdat afsluiten en opnieuw inloggen daarna niet meer werkt. Goed dat je het topic van edvaessen al hebt doorgespit. De overeenkomst in modem is opvallend, deze houden we in het achterhoofd. Je weet ook dat het buitenshuis prima gaat. Je webmail account is dus in orde. Wat overblijft is een connectie of browser probleem. We weten nog te weinig om het per direct op te lossen helaas.

• Heeft het tijdelijk uitschakelen van je internet beveiliging invloed op de foutmelding?
  • Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Die uitkomst kan waardevolle informatie geven.
  • Zijn er andere bijzonderheden in je netwerk (meerdere routers, VPN, etc)?
Ik heb de firewall en de virusscanner uitgezet: probleem blijft bestaan.

Ik heb op zolder een Ubiquiti Unify Accesspoint aan mijn router (UBEE EVW321B in de meterkast) verbonden met een kabel. Deze heb ik losgemaakt. Probleem blijft bestaan.

Chrome en Firefox, inloggen bij ziggo webmail lukt bijna niet.
Internet Explorer, inloggen bij ziggo webmail lukt wel meestal, helaas krijg ik na een minuut ongeveer weer melding : "server niet benaderbaar" en "er is een onbekende fout opgetreden". Het lukt dan niet om een email te versturen.
Reputatie 7
Raar probleem zeg. Als ik het topic op ziggoforum doorlees verdenkt men daar de IPv6 verbinding, zou je deze eens uit kunnen schakelen op je PC thuis en dan testen?

Als het dan wel goed werkt hebben we een goed voorbeeld om dit verder te escaleren.
Ik heb 6 dagen geleden je suggestie uitgeprobeerd.
Ik heb het vinkje uitgezet bij IPv6 zoals je uitlegde.
De ziggo webmail werkte toen goed.
Om te checken of dat de oorzaak was heb ik daarna het vinkje IPv6 weer aangezet.
De ziggo webmail bleef goed werken.
De afgelopen 5 dagen heb ik elke dag thuis ziggo webmail geprobeerd, en de ziggo webmail bleef goed werken (met het vinkje IPv6 dus aan).

Dit wilde ik dus melden in het forum, maar helaas kan ik nu weer niet inloggen in ziggo webmail thuis. Ik heb het tot 3x toe geprobeerd helaas zonder resultaat.
Vervolgens heb ik direct daarna met citrix ingelogd bij mijn werk, en daar kom ik zonder problemen wel goed in ziggo webmail, en heb ik dan geen problemen.

Dus afgelopen 6 dagen werkte ziggo webmail thuis wel weer, waarbij ik het vinkje IPv6 1x uitzette, en daarna weer had aangezet.

Helaas krijg ik nu op dag 7 thuis de melding: Connection error The service is not available right now. Retry.
Ik heb net het vinkje Ipv6 uitgezet, en daarna weer aangezet, en daarna mijn computer opnieuw opgestart.
Nu kan ik weer wel inloggen bij ziggo webmail, en alles werkt goed.

Is dit toeval, of is dit logisch?
Reputatie 7
Is dit toeval, of is dit logisch?
Geen van beide, ik vind het vooral vreemd. Er moet toch iets zijn waardoor het van het ene op het andere moment plots niet meer werkt thuis, maar wat...
Ik ben nu al een tijdje aan het bijhouden wanneer het wel en niet werkt. En welke handelingen ik verricht wanneer het niet werkt. Hopenlijk ontdek ik dan een werkwijze/workaround waardoor het te verklaren is.

Tot nog toe nog heb ik niets te melden wat meer duidelijkheid verschaft.
Reputatie 7
Badge +17
Door dat vinkje krijg je ook nieuwe leases van je IP. Als daar een fout zit dan zou in plaats van het vinkje, een commandprompt openen en ipconfig /release en daarna ipconfig /renew ook moeten werken. Dat zou je eens kunnen testen.

In de periode juni - juli 2019 had ik er soms nog last van.

De laatste tijd komt het probleem eigenlijk niet meer voor, het lijkt dus opgelost.

Wel moet ik zeggen dat ik mijn mail niet zo vaak meer thuis bekijk via Webmail van ziggo.

Reageer