Sinds ik VPN Express heb geïnstalleerd werkt mijn uitgaande Email niet meer.
Hij vraagt dan om het wachtwoord. Na invullen zelfde resultaat.
Zet de VPN uit dan gaat het wel goed.
Ik werk met Thunderbird Email en met meerdere Gmail accounts ... geen probleem.
Moet ik het anders instellen???
Gr Roel
Best beantwoord door Mark Ziggo
Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...
Ik breek hier even in.
Poort 25 wordt gebruikt voor onversleuteld emailverkeer en onze smtp server kun je via die poort inderdaad alléén vanaf een Ziggo IP benaderen.
Via VPN is in feite niets anders dan elke andere externe provider en dan zal de mailserver smtp.ziggo.nl inderdaad niet werken via poort 25.
Stel je de smtp server echter versleuteld in met SSL via poort 587 (zoals @mguzz heeft gedaan) kun je vanaf elke provider (ook je VPN) gewoon email versturen via smtp.ziggo.nl.
Zie het kopje "uitgaande serverinstellingen" op onze website. Bekijk origineel