Beantwoord

Ziggo uitgaande mail SMTP werkt niet met ExpressVPN aan

  • 11 januari 2018
  • 61 Reacties
  • 6114x Bekeken

Al eerder gezien in een topic, maar toen geen antwoord gezien.
Sinds ik VPN Express heb geïnstalleerd werkt mijn uitgaande Email niet meer.
Hij vraagt dan om het wachtwoord. Na invullen zelfde resultaat.
Zet de VPN uit dan gaat het wel goed.
Ik werk met Thunderbird Email en met meerdere Gmail accounts ... geen probleem.
Moet ik het anders instellen???
Gr Roel
icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 16 januari 2018, 16:33

Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...


Ik breek hier even in.

Poort 25 wordt gebruikt voor onversleuteld emailverkeer en onze smtp server kun je via die poort inderdaad alléén vanaf een Ziggo IP benaderen.
Via VPN is in feite niets anders dan elke andere externe provider en dan zal de mailserver smtp.ziggo.nl inderdaad niet werken via poort 25.

Stel je de smtp server echter versleuteld in met SSL via poort 587 (zoals @mguzz heeft gedaan) kun je vanaf elke provider (ook je VPN) gewoon email versturen via smtp.ziggo.nl.
Zie het kopje "uitgaande serverinstellingen" op onze website.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

61 Reacties

Hallo @Murris ,

ik vermoed dat Ziggo een check doet of de email verzonden word uit het Ziggo-netwerk.
Ja ik denk het ook, maar dat is m.i. niet echt handig want mijn VPN is me wel heilig.
Voordeel van VPN is wel dat ik gewoon Ziggo TV kan kijken in het buitenland!!!
Dank voor de snelle reaktie!
Reputatie 7
Badge +25
Aangezien de uitgaande mail via Ziggo, mits goed ingesteld, optimaal beveiligd is is VPN voor mail niet nodig en gaat ook niet werken via VPN omdat, zoals eerder geschreven, mail via VPN door de mailservers beschouwd wordt als niet via Ziggo en gaat dus niet werken.
Reputatie 7
Ik gebruik al jaren PIA Private Internet Access en Thunderbird met Gmail en Ziggo accounts zonder problemen, de meeste VPN providers hebben alle bekende SMTP servers op de whitelist staan dus daar ligt het volgens mij niet aan

Mijn uitgaande mail instelling: smtp.ziggo.nl:587:0
@Murris
Gebruik Ziggo Web Mail.
Dat moet volgens mij wel goed gaan.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +25
Ik gebruik al jaren PIA Private Internet Access en Thunderbird met Gmail en Ziggo accounts zonder problemen, de meeste VPN providers hebben alle bekende SMTP servers op de whitelist staan dus daar ligt het volgens mij niet aan

Mijn uitgaande mail instelling: smtp.ziggo.nl:587:0

Het gaat niet om de VPN-provider, of die dat toestaat, maar om Ziggo, als jij bij Ziggo bekend bent met ip-adres 1.2.3.4 en jij gaat mail verzenden via ip-adres 5.6.7.8, dat geen ip adres is uitgegeven door Ziggo, wordt dat logischerwijs geblokkeerd door de SMTP-servers van Ziggo.
Reputatie 7
@N.N. Ik herhaal, ik gebruik al jaren VPN en kan gewoon mail versturen vanaf welk adres naar welk adres ook met bij Ziggo bekende ip-adres 1.2.3.4 en mail verzenden via ip-adres 5.6.7.8,
Reputatie 7
Badge +25
@N.N. Ik herhaal, ik gebruik al jaren VPN en kan gewoon mail versturen vanaf welk adres naar welk adres ook met bij Ziggo bekende ip-adres 1.2.3.4 en mail verzenden via ip-adres 5.6.7.8,
Ziggo staat dat blijkbaar niet toe via VPN, heb ik zelf ook eens ervaren, net zoals jij nu.
Verder kan ik je helaas niet helpen.
Reputatie 7
@N.N. Net als ik nu? Ik schrijf toch dat ik met een VPN verbinding gewoon mail kan verzenden vanuit Thunderbird en Windows mail, wat is het probleem, geloof je me niet?
Reputatie 7
Badge +25
@N.N. Net als ik nu? Ik schrijf toch dat ik met een VPN verbinding gewoon mail kan verzenden vanuit Thunderbird en Windows mail, wat is het probleem, geloof je me niet?
Hallo @mguzz,
sorry voor de verwarring maar ik bedoel te reageren op topicstarter en niet op jouw, excuses.
Natuurlijk geloof ik je.
Jij gebruikt misschien een ander soort VPN waarbij het wèl werkt.
Het komt subtiel/ingewikkeld op mij over. Gebruik zelf geen VPN.

PIA heeft een procedure om zonodig whitelisting te regelen.
https://www.privateinternetaccess.com/forum/discussion/24560/cannot-send-email-while-on-vpn-solved
@mguzz deed je zoiets ooit?

Express VPN laat het hierbij:
https://www.expressvpn.com/support/troubleshooting/email-problem/

HideMyAss geeft ook allerlei suggesties w.o. een whitelisting request en zelfs
unrouting (advanced;onderaan), als het allemaal niet lukt.
https://support.hidemyass.com/hc/en-us/articles/202720546-SMTP-Sending-emails-while-connected-to-VPN

Laten we vaststellen: het gaat zo te zien niet altijd 'zomaar'.

Gr Han
Dank superuser en andere voor de reacties.
Webmail is wel een optie, maar ik heb ook nog 4 Gmail- en een aantal prive accounts en Thunderbird is een prima emailprogramma. Wel gek dat de PIA VPN het wel doet.
Ik zet nu gewoon VPN uit voor uitgaande email.
Dank
Reputatie 7
@hanh Ik heb PIA destijds geinstalleerd en niets hoeven doen
Reputatie 7
@Murris Ik lees nog wel het volgende: Widely used mail-services are already whitelisted, you just may need to use the mailservers IP instead of its hostname.
Dus ip adres van de SMPT server invullen ipv smtp.ziggo.nl
@Han Zal eens kijken of de Express VPN opties iets opleveren.
Dank voor de link
@mguzz Ja, dan heb ik nu de indruk dat PIA
een fraaie oplossing hiervoor heeft en de anderen misschien wat minder.
Maar: weet ik veel? Gebruik zelf alleen een Gmail account en daarmee
gaat het ook over VPN goed natuurlijk. smtp.gmail.com is niet
in het Ip van de afzender geinteresseerd.
(Heb ook nog wel een Account bij Ziggo, maar dat krijgt een
een automatische Forward. Komt niks meer op binnen).
Gr Han
Reputatie 1
Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...
Reputatie 7
Je komt van een niet ziggo-ip, dus ze weigeren je smtp verkeer.
Normaal kon je een andere smtp server instellen met authenticatie, maar sinds ziggo poort 25 naar buiten hun netwerk heeft afgesloten is ook dit geen optie meer. (was ideaal voor mensen die veel onderweg waren)
De enige optie die nu nog verblijft is mailen via een server die (ook) op andere poorten dan 25 luisteren.
Of niet mailen over je vpn...


Ik breek hier even in.

Poort 25 wordt gebruikt voor onversleuteld emailverkeer en onze smtp server kun je via die poort inderdaad alléén vanaf een Ziggo IP benaderen.
Via VPN is in feite niets anders dan elke andere externe provider en dan zal de mailserver smtp.ziggo.nl inderdaad niet werken via poort 25.

Stel je de smtp server echter versleuteld in met SSL via poort 587 (zoals @mguzz heeft gedaan) kun je vanaf elke provider (ook je VPN) gewoon email versturen via smtp.ziggo.nl.
Zie het kopje "uitgaande serverinstellingen" op onze website.
@Mark Ziggo
Ik geloof dat je iets mist.
TS kan email verzenden, behalve als VPN aan staat.
Een port 25 probleem kan het dus niet zijn.
Ik liet in een reaktie al zien dat het geen onbekend probleem is bij VPN providers.
mguzz heeft er kennelijk een die vlekkeloos lijkt te kunnen werken.
Gr Han
Reputatie 7
Badge +16
Als TS poort 25 heeft ingesteld in plaats van 587 dan kan hij inderdaad alleen vanaf het ziggo netwerk verzenden. Poort 587 accepteert wel externe IP adressen mits goed ingesteld en met gebruik van username/password (dezelfde als je inkomende email)
Ik heb al verschillende malen email verzonden ook via VPN en altijd zonder problemen.
@Nick999
Open Relay Poort 25 heeft terecht een block.
Als TS zonder VPN email kan verzenden, dan gaat dat niet over 25.
Reputatie 7
@Mark Ziggo
Ik geloof dat je iets mist.
...


Ik mis vooral de specifieke SMTP instellingen die TS gebruikt.

En ik bedoel exact hetzelfde als wat @Nick999 ook aangeeft, alleen ben ik wat langer van stof geweest. 😅
@Mark Ziggo
Wat kan er mis zijn met die instellingen als TS zonder VPN Email kan verzenden?
Reputatie 7
Wat kan er mis zijn met die instellingen als TS zonder VPN Email kan verzenden?

Dat TS waarschijnlijk poort 25 gebruikt. Daar is niets mis mee zo lang je alleen vanaf een Ziggo verbinding email verstuurt (een PC thuis bijvoorbeeld). Maar zodra je je VPN aanzet verstuur je je mail in feite vanaf het VPN netwerk (buiten Ziggo) dus wordt poort 25 niet meer geaccepteerd door de server.

Als je de SMTP instellingen aanpast en poort 587 gebruikt werkt het wel, instructies hoe je dat precies instelt vind je hier: zelfde link als in mijn vorige bericht.
@Mark Ziggo
Bij mij lukte verzenden via poort 25 nooit.
Testte het zojuist nog even: nu ook niet.
Ik weet niet beter dan dat smtp.ziggo.nl een block heeft staan op poort 25.
Dat moet ook. Poort 25 wordt uitsluitend nog gebruikt voor Relay
tussen Mail Servers onderling.
Gr Han

Open Relay Poort 25 heeft terecht een block.
Als TS zonder VPN email kan verzenden, dan gaat dat niet over 25.