JillePauline

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Mail geblokkeerd. Onvoldoende ondersteuning vanuit Ziggo.

1: Ziggo beschermt haar gegevens onvoldoende, zodat de e-mail adressen van haar klanten kunnen worden gehacked.
2: Ziggo lost het probleem niet op, informeert haar klanten foutief en maakt de klant de eigenaar van haar eigen probleem.
Ziggo blokkeert het e-mail account van haar klant voor uitgaande berichten omdat dit account zou zijn gehacked (1). De oplossing zou zijn dat de klant haar wachtwoorden wijzigt, maar dit lost het probleem helemaal niet op. De blokkade blijft in stand. Nu al meer dan een week laat Ziggo mij betalen voor diensten die niet worden geleverd.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JillePauline
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Veel hangt kennelijk af van de persoon die je aan de lijn krijgt bij Ziggo Support. Eindelijk vanmiddag iemand gesproken met kennis van zaken. En met concrete handvatten waarmee je verder komt.
In mijn geval was de OPLOSSING: draai HITMAN.PRO. Er stond een malware programma-tje in de background te draaien genaamd DellSystemDetect.exe. Dit verwijderd, samen met alle gerelateerde bestanden en ook de verwijzing in het Windows register. Reboot. Opgelost.

Niemand in dit forum herkende dit als mogelijke oorzaak. Bij Ziggo Support wel, maar nog niet eerder werd een oplossingsrichting aangedragen. Het kan allemaal zo veel meer klantvriendelijk (zucht) !!

Bekijk in context

18 Reacties 18
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
JillePauline ,

Ook mensen beschermen hun email-adres niet goed genoeg, gaan er soms heel nonchalant mee om. En het gebeurd echt niet alleen bij Ziggo, controleer Uw email-adres eens op : https://haveibeenpwned.com/
En als er regelmatig wordt ingelogd vanaf een ander IP-adres, bijvoorbeeld bij gebruik van VPN, dan kan dat gezien worden als een poging tot hacken. Als Ziggo stopt met daarvoor te waarschuwen dan gaan mensen ook weer klagen over laksheid ten opzichte van de beveiliging. Kijk ook eens op: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/gehackt-wachtwoord-wijzigen-ik-kom-er-niet-uit-35659 misschien helpt dat U ook verder.

Succes.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
1: Ziggo beschermt haar gegevens onvoldoende, zodat de e-mail adressen van haar klanten kunnen worden gehacked.

Wat bedoel je hiermee? Ik snap het niet.
Hoe dan ook. Ziggo kan je Email address niet beschermen tegen misbruik door SPAMmers. Als je dat probeert te zeggen.

Wat Ziggo wel kan doen is beter omgaan met een geautomatiseerde blokkade van smtp.ziggo.nl:587 voor verzenden. Via VPN of op een Phone in het buitenland, want dan gebeurt dat. In mindere mate als je teveel mails op 1 dag verzendt, maar dat komt ook voor- waar de grens ligt is onbekend en zoiets kan je zelfs afsluiting van je internetverbinding opleveren. Er is weinig hoop dat dit snel beter wordt. Ihb qua support & voorlichting.

De workaround voor VPN en op Phone in het buitenland is: uitsluitend Ziggo WebMail gebruiken onder deze omstandigheden.
Of anders: overstappen naar een solide Email Provider. Er zijn er zat.
ISPs doen Email er een beetje bij en dat is te merken. Bij KPN zijn gelijksoortige problemen.
Een Email address van een ISP gaan gebruiken is sowieso niet handig.
Soepel kunnen overstappen naar een andere ISP is er voor Email dan niet bij.

Gr Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
JillePauline wrote:
1: Ziggo beschermt haar gegevens onvoldoende, zodat de e-mail adressen van haar klanten kunnen worden gehacked.

Waar baseer je dat op? Heb je aanwijzingen voor een lek? Het lijkt mij uit de lucht gegrepen.


2: Ziggo lost het probleem niet op, informeert haar klanten foutief en maakt de klant de eigenaar van haar eigen probleem.
Ziggo blokkeert het e-mail account van haar klant voor uitgaande berichten omdat dit account zou zijn gehacked (1). De oplossing zou zijn dat de klant haar wachtwoorden wijzigt, maar dit lost het probleem helemaal niet op. De blokkade blijft in stand. Nu al meer dan een week laat Ziggo mij betalen voor diensten die niet worden geleverd.


Daar zit zeker een kern van waarheid in. Ik begrijp dat je ook een blokkade op verzenden van email hebt opgelopen. Daar ben je niet de enige in. Is mij ook wel eens gebeurd. Neem even contact op met de helpdesk.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Heb je zowel je Mijn Ziggo wachtwoord gewijzigd als je mailadres wachtwoord? JillePauline
Voor zover ik weet moet dit beiden om weer mail te kunnen verzenden.

Je schreef: "1: Ziggo beschermt haar gegevens onvoldoende, zodat de e-mail adressen van haar klanten kunnen worden gehacked."

Dit is de eerste keer dat ik dit lees op dit forum in vele jaren, kun je uitleggen waarom je denkt dat Ziggo geen goede bescherming heeft?

Met welk programma bekijk je de mail of haal je de mail op?
Welke instellingen gebruik je hiervoor?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
hanh schreef: "In mindere mate als je teveel mails op 1 dag verzendt, maar dat komt ook voor- waar de grens ligt is onbekend en zoiets kan je zelfs afsluiting van je internetverbinding opleveren."

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Be rt Ja die ken ik. Maar in een ander Topic kwam ik iets tegen dat vlgs mij deze grenzen lang niet haalde en toch was er een blokkade. Er is bij mij nu wat twijfel om hiernaar te verwijzen.
Han
JillePauline
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@Sparco©1963 :
Neen, dit e-mail adres staat niet geregistreerd als spawned. Maar dat had je zelf natuurlijk ook al vastgesteld om je in geval daarachter te kunnen verschuilen.

En de verwijzing naar Help Bij Wachtwoord Wijzigen slaat ook nergens op. Sinds ik dit inmiddels dat inmiddels dagelijks doe, kan ik dat met de ogen dicht.

@HanH: Met welk doel probeer je het onderwerp van deze topic te wijzigen? Het gaat niet om de ontvangst van spam, maar om het geblokkeerd zijn door Ziggo van betaalde diensten.

@efok: Die sturen je juist met dat kluitje het riet in. Ziggo laat een probleem ontstaan en bestaan, en vervolgens zou ik een halve dag achter de tikmachine moeten om wijzigingen door te voeren die het probleem niet oplossen. Duh....

@Be rt: Omdat Ziggo zelf per e-mail bevestigt dat dit is gebeurd. Kennelijk is hun systeem daartegen onvoldoende beveiligd.

Die aantallen die je noemt zijn niet relevant. Misschien voor interne toetsingen, maar Ziggo laat mij betalen voor onbeperkt gebruik. Bovendien heeft Ziggo mij niet geinformeerd over het aantikken van een dergelijke limiet. Dat zou nog een aanwijzing voor een botneck geweest kunnen zijn.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Met welk doel probeer je het onderwerp van deze topic te wijzigen? Het gaat niet om de ontvangst van spam, maar om het geblokkeerd zijn door Ziggo van betaalde diensten.

Ik probeer niets anders dan een vraag te stellen over wat je met 1. bedoelt.
Dat doet efok ook. Het is ook nogal onbegrijpelijk.
Ik doe nog een poging er chocola van te maken. Meer niet.

Voor de rest ga ik uitgebreid in op onterechte blokkades voor verzenden via smtp.ziggo.nl:587, want daar gaat je vraagstuk m.i over. Plus de slechte support daarvan door Ziggo. Laat weten als dat niet je probleem is. Dan heb ik je echt helemaal niet begrepen.

Ik denk dat je wat beter moet lezen de volgende keer, alvorens opmerkelijke suggesties te gaan doen.

Heb je nog vragen over de inhoud van mijn reaktie? Goed commentaar is welkom.
JillePauline
Gr Han
JillePauline
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@hanh Je gebruikt veel tekst. Maar wanneer gaat dat een oplossing dichterbij brengen?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Hoe het met die oplossing zit kun je lezen uit de reaktie die ik gaf.
Je gebruikt veel tekst

Je eigen reaktie was net zo lang als de mijne. Diskussie voor mij gesloten wegens te weinig inhoudelijkheid van jouw kant.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Hoi JillePauline

Kluitje riet heb ik hier in forum meer dan 5 keer genoemd.
Daar ben ik het ook volkomen met je eens wat dat principe betreft en Ziggo support enz.

Lees beter niet verder want mijn teksten in de links en hier zijn echt veel te lang en onsamenhangend enz, dat komt deels door een soort handicap.
Als je wel de moeite neemt dank je.
Val Han en overigen die hier jou trachten te helpen zonder dat ze er voor betaald worden dus vrijwillig enz niet te hard af , discussie voeren en hard op hard is ok maar ach...

Ik ken het frustratie door Ziggo 1e lijns Support en wat men zoals doet, of beter eigenlijk verzaakt te doen is niet leuk.:wink: ( er zijn ook support medewerkers overigens die het wel goed doen enz..)

DE linkjes komen zo maar omdat daar zoveel tekst staat geef ik de eind alinea van mijn tip nu vast:
Verzamel zoveel mogelijk feiten, zorg dat je elke dingetje en communicatie contact met Ziggo goed gedocumenteerd hebt, kijk of je een aanvraag heel gericht op inzage persoonsgegevens is wel handig die AVG wet, van wat waar wanneer enz Ziggo van je heeft. En hopelijk ga je dan indien ze je verzoek netjes en juist afhandelen meer weten dan in ieder geval de 1e lijns Support.
Dan kan je gericht e.a. aanschrijven met die kennis om e.a. op te kunnen lossen op die plekken waar het nodig blijkt.
OK? soms veel lezen en scrollen en weer geplaatste links van mij volgen kan helpen ik wens als je verder gaat alvast e.a. aan geduld toe.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pa...

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/kan-ziggo-voor-mij-uitzoeken-of-een-e-mail-naar-mij-is-verzond...

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/ftp-upload-zorgt-ervoor-dat-hele-internet-hapert-3...

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/afsluiting-wegens-mail-abuse-37143#post368346

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/lieve-ziggo-doe-wat-aan-u-support-bij-vooral-mailblokkades-bij...

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/vpn-voor-de-veiligheid-nu-uitgaande-mail-geblokkeerd-37287#pos...

Laat ik het maar bij indien gelezen zal nog meer herkenbaar overkomen.
gegroet dus, en geef ook de andere als je nu al zoveel moeite hebt genomen en hier reeds bent met lezen, die ook jou hier getracht hebben te helpen een kans?

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/afsluiting-wegens-mail-abuse-37143#post368326
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
JillePauline schreef: "@Be rt: Omdat Ziggo zelf per e-mail bevestigt dat dit is gebeurd. Kennelijk is hun systeem daartegen onvoldoende beveiligd."

Dan ben ik benieuwd naar die tekst, kun je dat stukje hier naartoe kopiëren?
JillePauline
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Beste Zpiep,

ik heb je opmerkingen met belangstelling gelezen. De links ga ik nog opvolgen.
Een kleinigheid: niemand behalve Ziggo medewerkers kunnen namens dat bedrijf reageren. Van derden mag geen expertise worden verwacht, dat zou de kwaliteit van de dienstverlening ondermijnen. Ziggo gebruikt deze vorm om verantwoordelijkheden en aansprakelijkheden te kunnen ontkennen. Wees niet zo naief dat je je hierdoor laat misleiden.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
JillePauline wrote:
Beste Zpiep,

ik heb je opmerkingen met belangstelling gelezen. De links ga ik nog opvolgen.
Een kleinigheid: niemand behalve Ziggo medewerkers kunnen namens dat bedrijf reageren. Van derden mag geen expertise worden verwacht, dat zou de kwaliteit van de dienstverlening ondermijnen. Ziggo gebruikt deze vorm om verantwoordelijkheden en aansprakelijkheden te kunnen ontkennen. Wees niet zo naief dat je je hierdoor laat misleiden.



JillePauline Dat bedoelen we dus jij ook waarschijnlijk met de termen kluitje riet. haha.
En 1ste lijns en mogelijk ook x lijns support zich er in minstens aantal gevallen te makkelijk vanaf maken. jammer maar is nu eenmaal zo.

Die derden helpen zo goed ze kunnen en dat moeten we ook wel weten te waarderen, ook al is het geen Ziggo Support en ik heb wel respect voor die dat doen vrijwillig.
Ikzelf ben hier hoofdzakelijk meer vanuit mijn kritiek op e.a. in de hoop dat er verbetering ooit gaat komen. ( ook dat mag men hier op dit forum uiten), en ja heb een beetje kennis.


Verder check deze lijst hier is mogelijk meer van wat net bekend is aan hacks toegevoegd en ze hebben ook meer aandacht voor je privacy dan Hunt.. , als je bij Hunt.. in de lijst staat pown.. dan moet men een aanvraag bij hem indienen om niet public zichtbaar te zijn en verwijderd te worden.

OPENHPI Hasso Plattner ben je dat default niet.
https://sec.hpi.de/ilc/search

Probleem is hier wel je dient nog zelf toegang te hebben tot die emailadressen dan ofcourse, bij werkelijk gestolen gehackt emailaccount kan dit soms niet meer.

SPAM en HACKs, Abuse en ook filtering is lastig, omdat meer dan 20% via gehackte account en servers enz komen die dus de eerst tijd door spamfiltering heenkomen enz, en vaak ook nog eens whitelisted zijn.
Dan de zaken zich voordoen als bekend merk dat is plm 50% hier moeten de merken de zaken ook zelf beter op orde brengen dan kunnen spamfilters dit makkelijker herkennen goede en juiste: dmarc, spf dkim is nog ver te zoeken.
JillePauline
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Veel hangt kennelijk af van de persoon die je aan de lijn krijgt bij Ziggo Support. Eindelijk vanmiddag iemand gesproken met kennis van zaken. En met concrete handvatten waarmee je verder komt.
In mijn geval was de OPLOSSING: draai HITMAN.PRO. Er stond een malware programma-tje in de background te draaien genaamd DellSystemDetect.exe. Dit verwijderd, samen met alle gerelateerde bestanden en ook de verwijzing in het Windows register. Reboot. Opgelost.

Niemand in dit forum herkende dit als mogelijke oorzaak. Bij Ziggo Support wel, maar nog niet eerder werd een oplossingsrichting aangedragen. Het kan allemaal zo veel meer klantvriendelijk (zucht) !!
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
JillePauline wrote:
Veel hangt kennelijk af van de persoon die je aan de lijn krijgt bij Ziggo Support. Eindelijk vanmiddag iemand gesproken met kennis van zaken. En met concrete handvatten waarmee je verder komt.
In mijn geval was de OPLOSSING: draai HITMAN.PRO. Er stond een malware programma-tje in de background te draaien genaamd DellSystemDetect.exe. Dit verwijderd, samen met alle gerelateerde bestanden en ook de verwijzing in het Windows register. Reboot. Opgelost.

Niemand in dit forum herkende dit als mogelijke oorzaak. Bij Ziggo Support wel, maar nog niet eerder werd een oplossingsrichting aangedragen. Het kan allemaal zo veel meer klantvriendelijk (zucht) !!



IN vele teksten topics hier op forum en links staat juist wel e.a. over extra scannen malwarebytes enz , meen zelfs bij de help topic hierover op dit forum.
1ste wat men ziet op dit forum bij e-mail
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/help-mijn-ziggo-e-mail-is-geblokkeerd-wat-moet-ik-doen-36508
Binnen 1 dag is mijn e-mail wéér geblokkeerd! Hoe kan dat? Heb je net de wachtwoorden aangepast en je apparaten opnieuw ingesteld, begint het allemaal weer van voren af aan, de e-mail geblokkeerd. De meest voorkomende oorzaken hebben we op een rijtje gezet.

Kan een virus de boosdoener zijn?



En wij verwachten dan dit dit reeds heeft plaats gevonden.

Want is voor een ieder hier gissen wat jij en Ziggo zien en doen op de pc's

Dat er ook goed support kan zijn heb ik en meerdere aangehaald, je moet een beetje geluk hebben, kluitje riet is bij die zich er (te ) makkelijk van afmaken.

Buiten al dat is het natuurlijk prettig dat er andere zijn die herkennen dat je systeem besmet was, wij als mailprovider ( voor een paar vast klanten van ons) zien zoiets dan ook in log files en krijgen automatisch hier een mail met info van,.
Maar melden ons gelijk bij betreffende met wat meer info's en gaat men gelijk scannen enz.

Fijn opgelost en wat geleerd.:wink:

p.s. dit stond in 1 van de links die ik hierboven gegeven had wel scrollen natuurlijk in zo een topic.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/afsluiting-wegens-mail-abuse-37143#post370663

Had nog een keer gebeld en werd aangeraden om Malwarebytes te draaien, omdat die misschien nog bedreigingen op zou pakken die AVG niet zou hebben opgevangen. Er waren wel een aantal bedreigingen gevonden. Bij het opnoemen met wat ik gevonden had heeft de servicedesk een nieuwe aanvraag gedaan. Deze was geaccepteerd. Om te voorkomen dat we weer tegen een probleem aan zouden lopen hebben we het volledige netwerk opnieuw ingericht en Windows vervangen met Linux. Ook draaien we nu een Pi-hole die reclames en onbetrouwbare domeinen blokkeert.


DellSystemDetect.exe is overigens wanneer origineel en upto date geen malware , wanneer je echter je systeem niet tijdig geupdate hebt kan deze in verouderde versie wel problemen geven en is onveilig. Een ieder gaat er hier vanuit als men start met vragen dat e.a. up to date is, daar start men namelijk mee voor ...
Voorbeeldje zomaar bij te oude versie https://blog.malwarebytes.com/threat-analysis/2015/04/dell-system-detect-vulnerability-now-classified-as-a-pup/
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Ook gaan wij er natuurlijk allemaal van uit goede gewoonte.
Dat indien een systeem besmet is geweest met "malware"
Alle op dat gebruikte systeem accounts bij alle via dat systeem benaderde diensten een nieuw wachtwoord gaan krijgen, je weet immers nooit. :wink:
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
JillePauline ,

DellSystemDetect.exe is geen malware maar een hulpprogramma van Dell, hier zijn in het verleden veel klachten over geweest. Kijk maar eens op : https://www.solvusoft.com/nl/files/fout-virusverwijdering/exe/windows/dell-inc/dell-system-detect/dellsystemdetect-exe/ Soms doen die zogemaande hulpprogramma's meer kwaad dan goed.

Uitgelicht topic