JillePauline wrote:
Veel hangt kennelijk af van de persoon die je aan de lijn krijgt bij Ziggo Support. Eindelijk vanmiddag iemand gesproken met kennis van zaken. En met concrete handvatten waarmee je verder komt.
In mijn geval was de OPLOSSING: draai HITMAN.PRO. Er stond een malware programma-tje in de background te draaien genaamd DellSystemDetect.exe. Dit verwijderd, samen met alle gerelateerde bestanden en ook de verwijzing in het Windows register. Reboot. Opgelost.
Niemand in dit forum herkende dit als mogelijke oorzaak. Bij Ziggo Support wel, maar nog niet eerder werd een oplossingsrichting aangedragen. Het kan allemaal zo veel meer klantvriendelijk (zucht) !!
IN vele teksten topics hier op forum en links staat juist wel e.a. over extra scannen malwarebytes enz , meen zelfs bij de help topic hierover op dit forum.
1ste wat men ziet op dit forum bij e-mail
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/help-mijn-ziggo-e-mail-is-geblokkeerd-wat-moet-ik-doen-36508
Binnen 1 dag is mijn e-mail wéér geblokkeerd! Hoe kan dat? Heb je net de wachtwoorden aangepast en je apparaten opnieuw ingesteld, begint het allemaal weer van voren af aan, de e-mail geblokkeerd. De meest voorkomende oorzaken hebben we op een rijtje gezet.
Kan een virus de boosdoener zijn?
En wij verwachten dan dit dit reeds heeft plaats gevonden.
Want is voor een ieder hier gissen wat jij en Ziggo zien en doen op de pc's
Dat er ook goed support kan zijn heb ik en meerdere aangehaald, je moet een beetje geluk hebben, kluitje riet is bij die zich er (te ) makkelijk van afmaken.
Buiten al dat is het natuurlijk prettig dat er andere zijn die herkennen dat je systeem besmet was, wij als mailprovider ( voor een paar vast klanten van ons) zien zoiets dan ook in log files en krijgen automatisch hier een mail met info van,.
Maar melden ons gelijk bij betreffende met wat meer info's en gaat men gelijk scannen enz.
Fijn opgelost en wat geleerd.:wink:
p.s. dit stond in 1 van de links die ik hierboven gegeven had wel scrollen natuurlijk in zo een topic.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/afsluiting-wegens-mail-abuse-37143#post370663
Had nog een keer gebeld en werd aangeraden om Malwarebytes te draaien, omdat die misschien nog bedreigingen op zou pakken die AVG niet zou hebben opgevangen. Er waren wel een aantal bedreigingen gevonden. Bij het opnoemen met wat ik gevonden had heeft de servicedesk een nieuwe aanvraag gedaan. Deze was geaccepteerd. Om te voorkomen dat we weer tegen een probleem aan zouden lopen hebben we het volledige netwerk opnieuw ingericht en Windows vervangen met Linux. Ook draaien we nu een Pi-hole die reclames en onbetrouwbare domeinen blokkeert.
DellSystemDetect.exe is overigens wanneer origineel en upto date geen malware , wanneer je echter je systeem niet tijdig geupdate hebt kan deze in verouderde versie wel problemen geven en is onveilig. Een ieder gaat er hier vanuit als men start met vragen dat e.a. up to date is, daar start men namelijk mee voor ...
Voorbeeldje zomaar bij te oude versie https://blog.malwarebytes.com/threat-analysis/2015/04/dell-system-detect-vulnerability-now-classified-as-a-pup/