Anne H Ziggo wrote:
Hallo Sneaky,
Ik begrijp je helemaal! Je sleept je een ongeluk en het Spam filter leert er niks van. Dit is frustrerend! En dan geeft die wijsneus moderator ook nog eens een 'per definitie'. Check, ik snap je. Ik hoop dat het een beetje oplucht 🙂
De vergelijking met de postbode neem ik over. Ik hoop daarmee je een stukje van onze beweegreden begrijpt.
Het postbedrijf ontvangt veel klachten over ongewenste post die op de mat valt. "Hoe haalt het postbedrijf het in het hoofd om deze mail door de brievenbus te gooien!?" De ontvangers zouden het op prijs stellen wanneer het postbedrijf vooraf een inschatting maakt wat wel of niet gewenste mail is. Dit is een uitdaging want je mag individuele post niet inhoudelijk beoordelen. Dat wil je ook niet want dat is privé. Je kan wel een systeem naar afzender, opbouw en diverse patronen laten kijkem. Op basis van feedback van je klanten behandel je alle post hetzelfde.
- De postbode doet normale mail door de normale brievenbus, dit valt op de gewone mat.
- De postbode doet spam mail door de spam brievenbus, dit valt op de spam mat.
- Er gaat geen post verloren, alles wordt gewoon bezorgd.
Ik heb misschien een oplossing: Je kan meestal een filter instellen (afhankelijk van je mailprogramma) die mail van 1 afzender uit je spam inbox haalt, en in je gewone inbox zet. Kun je daar eens naar kijken?
Hallo Anne,
tja, in de toon van een post klinkt wel eens wat frustratie door...Niks persoonlijk,moet je je niks van aantrekken.
Wat dat filter betreft, heb ik ook al aan gedacht en geprobeerd, maar dat werkt niet.
Tenminste niet zoals ik het filter ingesteld heb. Maar misschien staat daar nog iets verkeerd.
Zo ziet het er uit iig:
En dit is de header van een emailtje wat nu in de spambox staat. Voor de duidelijkheid, ik heb een eigen .eu domain (geblanked in het voorbeeld) en die relayed het bericht door naar mijn Ziggo email adres.
Dacht eerst dat dat er iets mee te maken had maar ook als in het adresveld mijn eigen Ziggo email adres staat gooit ie het in de spambox.
Iig dat filter werkt niet,al die post blijft gewoon in de spambox.
Nog ten overvloede, pas sinds kort, daarvoor kwam het 6 maanden lang keurig in mijn inbox terecht.
Of betekent dat dat het ook 6 maanden duurt voordat het filter doorheeft dat het géén spam is.......:grimacing:
Enig idee?