Beantwoord

Ziggo SMTP: 550 probleem

• 27 februari 2019
  • 18 Reacties
  • 606x Bekeken

Beste,

Sinds ik thuis getracht heb om een eigen mail server op te zetten is uitgaande mail via Outlook 2010 en via smtp.ziggo:587 (middels postfix smtp relay) geblokkeerd.

De melding is: 550 Je IP adres is geblokkeerd, er zijn teveel berichten verstuurd.

Waarom? Ik heb na het open zetten de logfile in de gaten gehouden en middels een online SMTP test weet ik dat de relay nooit open heeft gestaan.

Met vriendelijke groet,

Gert
icon

Best beantwoord door gdemooij 28 februari 2019, 14:14

UPDATE

Ik heb antwoord terug gehad en abuse heeft per direct de blokkade opgeheven!

Ze hebben het niet vrmeld maar ik vermoed dat het nieuwe WAN ip adres wat ik kreeg toegewezen bij het aansluiten van een router, nog op een zwarte lijst stond.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

18 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Zoek o.a. ook op limieten hier op forum voor verzenden die Ziggo zet.

Buiten dat is Outlook 2010 denk ik niet meer veilig te krijgen.

Dus beetje zoeken forum en web met https://duckduckgo.com op jou meldingen.
Zelf indien je mailserver hebt zijn er ook versie en logfiles enz. met die info dan zoeken ...

Alleen al als ik dit topic open heb staan er rechts enige gelijkende
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ziggo-smtp-550-probleem-37492#post372225
Beste,

Sinds ik thuis getracht heb om een eigen mail server op te zetten is uitgaande mail via Outlook 2010 en via smtp.ziggo:587 (middels postfix smtp relay) geblokkeerd.

De melding is: 550 Je IP adres is geblokkeerd, er zijn teveel berichten verstuurd.

Waarom? Ik heb na het open zetten de logfile in de gaten gehouden en middels een online SMTP test weet ik dat de relay nooit open heeft gestaan.

Met vriendelijke groet,

Gert

Ter aanvulling, een aantal screenshots van: email client en SSH console op de server

Sinds de blokkade voor uitgaande mails is ook ons IP veranderd, kan het zijn dat dit IP nog op een *blacklist* stond? Ik wil graag de reden weten van de blokkade, de melding suggereert dat het komt omdat er te veel mails zijn verstuurd - maar ik kan daar geen bewijs aan mijn kant voor vinden (log files etc).
Reputatie 4
Badge +2
Zoek toch eerst op welke limits Ziggo heeft, dan kijk je wat er heeft plaats gevonden in je eigen logs.
Zoek o.a. ook op limieten hier op forum voor verzenden die Ziggo zet.

Buiten dat is Outlook 2010 denk ik niet meer veilig te krijgen.

Dus beetje zoeken forum en web met https://duckduckgo.com op jou meldingen.
Zelf indien je mailserver hebt zijn er ook versie en logfiles enz. met die info dan zoeken ...

Alleen al als ik dit topic open heb staan er rechts enige gelijkende
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ziggo-smtp-550-probleem-37492#post372225

Dank voor je bericht, ik heb natuurlijk zelf ook eerst op het internet gespeurd.

Topic SMTP-server Ziggo blokkeert uitgaande e-mails gaat over een SPAM melding, die heb ik niet.

Topic 550/552 foutmelding – Waarom kan ik geen e-mails naar Ziggo klanten sturen? gaat specifiek over het mailen naar Ziggo klanten.

Topic Ziggo mail wordt niet meer automatisch doorgestuurd naar iCloud e-mail adresicon N.V.T

Topic 550 Message refused by spam filter Zelfde als het 2de topic

De algemene topic over de 550 foutmelding verwijst naar het niet kunnen versturen van mails naar @ziggo en het instellen van de mailcient/versturen naar Abuse@ziggo.nl.
Ik krijg dezelfde foutmelding op een eigen mailserver en dat is geen client.

En verder kan ik niks meer vinden wat specifiek is voor mijn issue.
Zoek toch eerst op welke limits Ziggo heeft, dan kijk je wat er heeft plaats gevonden in je eigen logs.

De limits zullen vast hoog zijn, 500 emails in een bepaalde tijdsspanne (ik kan niet meteen een officiele bron vinden)?

En ik heb naar mijn weten maar 4 mails verstuurd naar m'n gmail als test.
Reputatie 4
Badge +2

Zoek toch eerst op welke limits Ziggo heeft, dan kijk je wat er heeft plaats gevonden in je eigen logs.De limits zullen vast hoog zijn, 500 emails in een bepaalde tijdsspanne (ik kan niet meteen een officiele bron vinden)?

UHUM limits gaan verder dan alleen mail verzenden.
Hier hebben een paar users op forum die tabel geplaatst.

Of het dat is weet ik niet natuurlijk.

Als je tevaak / snel e.a. afvraagd synch enz. zal je ook over limits kunnen gaan of mogelijk zelfs iets anders namelijk security settings die afgaan bij e.a.

Buiten dat als je al outlook 2010 gebruikt kunnen er ook nog wel eens andere verouderde zaken actief zijn die scammers zonder dat je hetzelf weet e.a. met je pc laten doen, dus zeg maar besmet bijv ook daar op letten!

UH als je mailserver gebruikt met SMTP.ziggo is heel veel gelijk aan mail clients wat Ziggo pollicy betreft! ( alleen ben je vaak veel sneller het haasje. )😉

Oja onderling zal e.a. ook nog wel via port 25 lopen verwacht ik dat ligt nog eens extra gevoelig.

Zodra je klaar bent met inlezen en kennis vergaren vraag dan @efok hier wie weet heeft hij tijd. ( zin kan je misschien bij hem maken haha)😉

Zoek toch eerst op welke limits Ziggo heeft, dan kijk je wat er heeft plaats gevonden in je eigen logs.De limits zullen vast hoog zijn, 500 emails in een bepaalde tijdsspanne (ik kan niet meteen een officiele bron vinden)?

UHUM limits gaan verder dan alleen mail verzenden.
Hier hebben een paar users op forum die tabel geplaatst.

Of het dat is weet ik niet natuurlijk.

Als je tevaak / snel e.a. afvraagd synch enz. zal je ook over limits kunnen gaan of mogelijk zelfs iets anders namelijk security settings die afgaan bij e.a.

Buiten dat als je al outlook 2010 gebruikt kunnen er ook nog wel eens andere verouderde zaken actief zijn die scammers zonder dat je hetzelf weet e.a. met je pc laten doen, dus zeg maar besmet bijv ook daar op letten!

UH als je mailserver gebruikt met SMTP.ziggo is heel veel gelijk aan mail clients wat Ziggo pollicy betreft! ( alleen ben je vaak veel sneller het haasje. )😉

Oja onderling zal e.a. ook nog wel via port 25 lopen verwacht ik dat ligt nog eens extra gevoelig.

Zodra je klaar bent met inlezen en kennis vergaren vraag dan @efok hier wie weet heeft hij tijd. ( zin kan je misschien bij hem maken haha)😉

Alles loopt via port 587.

Ik heb de tabel gevonden i.d.d en daar ben ik niet overheen gekomen TENZIJ de PC (van m'n ouders) is geinfecteerd met een virus...dat ga ik even controleren!

De melding zegt ook specifiek dat er teveel berichten zijn verstuurd...of is dat iets generieks, voor alle blokkades?
Reputatie 4
Badge +2
OEI.

Zet hem van het web af en doe een scan met resque boot disks enz.

Dat gedoe van complete afsluiting je verbinding wat daarna kan komen wil je niet hebben.

Ga voor zeker ook al is dit het misschien niet.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/afsluiting-wegens-mail-abuse-37143#post368346

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ook-ik-heb-problemen-met-de-mail-ip-blokkade-36880/index2.html
OEI.

Zet hem van het web af en doe een scan met resque boot disks enz.

Dat gedoe van complete afsluiting je verbinding wat daarna kan komen wil je niet hebben.

Ga voor zeker ook al is dit het misschien niet.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/afsluiting-wegens-mail-abuse-37143#post368346

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/ook-ik-heb-problemen-met-de-mail-ip-blokkade-36880/index2.html

Wat ik ga doen is de PC overnieuw installeren en daarna gelijk Ziggo Safe Online XL erop.
Badge +11
@gdemooij

Postfix is out of the box geen open relay. Dus als je dat er niet van gemaakt hebt, kan ik me niet voorstellen dat Postfix je een blokkade heeft opgeleverd. Ik draai al jaren mijn eigen postfix, voor inkomende mail. Uitgaand stuurt Postfix hier ook via relay, ivm blokkade op poort 25 bij Ziggo. Eerst gebruikte ik net als jij smtp.ziggo.nl:587 als relay, wat jaren goed is gegaan. Nu een andere. Je eigen mailserver is voor ziggo ook gewoon 1 client, en niet heel veel clients, dat is onzin.

Laat je niet gek maken, en loop alles even stap voor stap langs. PCs even scannen, en je mail logs nagaan of je iets geks ziet. Zoniet, gewoon even de helpdesk contacten hoe je die blokkade eraf krijgt. Vaak helpt het veranderen van je wachtwoorden al wel.

wel is het zo dat al je Postfix netjes wilt finetunen, inkomende spam wilt filteren, je certificaten en TLS goed wilt afstellen, je nog wel even zoet kunt zijn. De documentatie daarover op het web is niet altijd overal even helder of up to date.
Reputatie 4
Badge +2
Ik schreef niet veel clients, maar gelijk aan clients vanuit ziggo gezien, tenminste... 😉
Badge +11
Eh ja, als ik je tekst nu teruglees, staat het er anders dan ik het eerst las. Excuus.😀
Reputatie 4
Badge +2
Is ok,

Wat pc scannen als dat het al is hangt ervan af welke scam en welke AV programma dit dan weer herkend en 100% juist verwijderd.

Bij 1 klant van ons pc zond ( niet via mailprogramma zichtbaar) 10 mails per minuut, dan kom je wel snel over een limiet ergens.
Is gissen.
Daar is toen gewoon een nieuwe image geplaatst omdat dat sneller ging dan alles uitzoeken en wel of niet half/heel oplossen indien backups kan dat ook enz , dus weet niet welke...

Ging bij ons op 1 van de mailservers dus over limiet en dan komt net zo type melding als jij gehad hebt, maar oorzaken kunnen er veel meer zijn.
Bedankt voor alle reacties!

Na gesproken te hebben met een helpdesk medewerker is mij geadviseerd om het wachtwoord te veranderen van het Mijn Ziggo en Email account.

Verder ga ik ook controleren of de blokkade blijft wanneer ik de router er tussen uit haal.

Ik heb verder een mailtje gestuurd naar abuse samen met een telnet screenshot die duidelijk laat zien dat het om een blokkade gaat.

UPDATE

Ze hebben het niet vrmeld maar ik vermoed dat het nieuwe WAN ip adres wat ik kreeg toegewezen bij het aansluiten van een router, nog op een zwarte lijst stond.
Reputatie 4
Badge +2
UPDATE

Fijn zo voorganger dan, maar ok is opgelost.

Wel nieuwsgierig had je gelijk toen je de fout kreeg al support gebeld helpdesk Ziggo?

Of was je eerste helpaanvraag eerst de post hier?

Kijk ook uit met te oude mailclients outlook enz en windows enz windows 7 staat vaak standaard default nog met oude tls versie 1.0 zie hiervoor
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/tls-1-2-gebruiken-en-als-veiliger-default-instellen-bijv-windows-7-voor-o-a-mail-websites-en-ftp-enz-37009#post370875

UPDATE

Wel nieuwsgierig had je gelijk toen je de fout kreeg al support gebeld helpdesk Ziggo?

Kijk ook uit met te oude mailclients outlook enz en windows enz windows 7 staat vaak standaard default nog met oude tls versie 1.0 zie hiervoor
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/tls-1-2-gebruiken-en-als-veiliger-default-instellen-bijv-windows-7-voor-o-a-mail-websites-en-ftp-enz-37009#post370875

Ja eerst support maar die begreep mij niet helemaal en hing plotseling de verbinding op.
En daarna had ik hier dus een topic aangemaakt.
Reputatie 4
Badge +2

UPDATE

Ja eerst support maar die begreep mij niet helemaal en hing plotseling de verbinding op.
En daarna had ik hier dus een topic aangemaakt.

Zeker dezelfde als ik ooit eens aan de lijn gehad heb, was mijn eerste contact met Ziggo.
😡

Zonde van al die tijd en .... succes verder.

Toen kwam ik ook in forum en mail enz. en dat abbo actie was het waar men bij ziggo zelf bijna niets van wist, bestond niet enz. is daarna met wat horten en stoten opgelost.