Beantwoord

Ziggo mail wordt niet meer automatisch doorgestuurd naar iCloud e-mail adres

Reputatie 1
Badge
Sinds vrijdagavond 15 juni komt er geen e-mail van ziggo meer binnen op mijn iCloud e-mailadres. Voor die tijd heeft het perfect gefunctioneerd. Ik heb deze doorsturing ook ingesteld bij 2 andere gezinsleden met andere ziggo adressen. Ook daar is de e-mail doorsturing gestopt op exact hetzelfde tijdstip.

Ik heb een test mail van mijn ziggo adres over webmail naar het iCloud adres gedaan en deze komt aan. Ook heb ik automatisch doorgestuurd naar mijn Hotmail e-mail en ook deze mail komt aan in mijn hotmail. Het is dus alleen als mail automatisch wordt doorgestuurd naar het iCloud adres. Heb uiteraard ook de forwarding regel gewist en opnieuw ingesteld. Dit alles zonder resultaat.

Mijn vermoeden is dat de doorgestuurde mail ergens geblokkeerd wordt. In spam filters van apple en ziggo is ook niks te vinden. Mijn vraag is of meerdere forumleden hier last van hebben. Heb ook even op internet nagekeken en zie op dit moment in een ander forum een ziggo abonnee met hetzelfde probleem. Verder zie ik nog nergens een melding. Moet erbij zeggen dat ik het ook pas vandaag gemerkt had.
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 18 juni 2018, 13:10

Hey @all.

Wat goed dat jullie je hier allemaal melden. Er gaat duidelijk iets niet goed. Ik ga direct intern uitzoeken wat er aan de hand is en kom zo snel mogelijk terug met een update.

Vraagje voor iedereen; staat de doorschakeling ook nog altijd aan (wanneer je in de Ziggo webmail inlogt en in de instellingen kijkt)? En zo ja; verandert er iets wanneer je de regel voor het doorschakelen verwijdert en opnieuw toevoegt?

Bekijk origineel

23 Reacties

Hier exact hetzelfde probleem met meerdere ziggo emailadressen die weer zijn doorgelinkt naar twee verschillende icloud adressen. Volgens mij is dit al eens eerder geweest, een jaar of twee geleden dacht ik. Ik kan er alleen niets meer over vinden.
Reputatie 1
Badge
Klopt is eerder geweest. Ik kan me herinneren dat toen het doorsturen niet werkte met geen enkel mailadres. In dit geval beperkt het zich tot de mailadressen van icloud.com en me.com. Als je echter handmatig de mail doorstuurt naar deze adressen komt de mail wel door. Dit sluit dan naar mijn mening een blokkade aan de kant van Apple uit. Ergens moet er er een blokkade zijn bij automatisch doorsturen van ziggo die zich specifiek richt op beide domeinen.
Ook bij mij en huisgenoot hetzelfde probleem en dit is zeker niet de eerste keer. Hierover heb ik in het verleden ook al contact gehad met Ziggo zonder resultaat. Zij konden mij ook niet vertellen waar het aan lag, met de instellingen was in ieder geval niets mis. Maar ik deel de mening van sjongeurts.
Ik wil even melden dat het zowel bij mijn moeder als bij mij ook niet werkt. Wij laten allebei onze (ziggo) e-mail forwarden naar een iCloud adres. En deze komen helaas niet aan.

Ik hoop dat het snel wordt opgelost, want mijn moeder is hierdoor al een belangrijk mailtje misgelopen. Wanneer je e-mail laat forwarden, is deze namelijk niet te lezen via webmail.
Reputatie 1
Badge
@NL_Jeroen_O je kunt bij het doorsturen mail de optie een kopie van het bericht opslaan aanvinken. Dan stuurt hij het bericht door maar laat ook in de webmail een kopie achter. Vooral nu met de storing kun je in ieder geval daar de mail nog zien. Let wel op dat je 5 gb aan ruimte hebt en op een gegeven moment dus de mail moet gaan wissen in webmail.
Reputatie 7
Badge +11
Ik heb dit probleem bij een Ziggo moderator weggelegd.
Reputatie 7
Hey @all.

Wat goed dat jullie je hier allemaal melden. Er gaat duidelijk iets niet goed. Ik ga direct intern uitzoeken wat er aan de hand is en kom zo snel mogelijk terug met een update.

Vraagje voor iedereen; staat de doorschakeling ook nog altijd aan (wanneer je in de Ziggo webmail inlogt en in de instellingen kijkt)? En zo ja; verandert er iets wanneer je de regel voor het doorschakelen verwijdert en opnieuw toevoegt?
Reputatie 1
Badge
Heb zojuist om 13:04 uur de eerste mail weer ontvangen op mijn iCloud email adres vanuit ziggo. Een mail van 12:05 uur was nog niet doorgestuurd. Ook bij mijn andere gezinsleden komen er weer mails binnen op hun iCloud adressen.

Aangaande de vraag over het verwijderen en opnieuw toevoegen regel veranderde er niets aan de situatie. Dit heb ik gisteren ook meteen gedaan toen ik merkte dat de mails niet werden doorgestuurd. Dit heb ik gedaan in de webmail waar de regel ook actief was.
Bij mij werkt het helaas nog niet.

Ook niet na het verwijderen en opnieuw toevoegen van de doorschakeling.

sjongeurts schreef:

@NL_Jeroen_O je kunt bij het doorsturen mail de optie een kopie van het bericht opslaan aanvinken. Dan stuurt hij het bericht door maar laat ook in de webmail een kopie achter. Vooral nu met de storing kun je in ieder geval daar de mail nog zien. Let wel op dat je 5 gb aan ruimte hebt en op een gegeven moment dus de mail moet gaan wissen in webmail.

Bedankt voor de tip, ik heb de instelling aangepast. Nu blijft de mail in ieder geval ook bij mijn webmail bewaard. Dan maar af en toe even inloggen om de boel op te schonen.
Bij mij en mijn partner werkt het helaas ook nog niet. Ook niet na toevoegen doorschakeling. Doorschakeling stond wel nog gewoon aangevinkt.

Ik heb mijn Ziggo mailaccount nu maar (tijdelijk) geactiveerd op de iPad en iPhone. Niet echt handig maar ik mis teveel mails. Het voordeel hiervan is dat ik niet in webmail hoef in te loggen en de mailbox volloopt en ik moet inloggen om ze te verwijderen.
Reputatie 1
Badge
Helaas bij mij en mijn gezinsleden is de doorsturing van mails van ziggo naar iCloud ook weer uitgevallen. Het heeft vanmiddag een paar uur gefunctioneerd. Merkte wel dat tijdens deze periode niet alle mails door kwamen. Na 15:20 uur komt geen enkele mail meer door en werkt het totaal niet meer.
Hier exact hetzelfde probleem. Gisteren 2 mensen gesproken van Ziggo en die zeggen dat alles goed functioneert en dat er geen problemen zijn. Het zelfs contact gehad met Apple en die kunnen ook niets voor mij doen omdat zij niet kunnen zien of dat het mailtje daadwerkelijk wordt doorgestuurd naar Apple. Dan pas kunnen ze bij Apple iets zien of doen.

Zojuist nogmaals naar Ziggo gebeld en toen werd me verteld door de medewerkster dat er een probleem is met het doorsturen naar alle @icloud.com en @me.com adressen. Verder wist zij er ook niets van maar het is dus bekend bij Ziggo en Apple. Als het goed is zou zowel Ziggo en Apple een melding krijgen dat er iets niet goed gaat. Dus we moeten gewoon nog even ☹ geduld hebben.
Ook ik heb hetzelfde probleem. Ik heb inmiddels de Forwarding verwijderd en weer aangemaakt en kreeg welgeteld 1 mail (doorgestuurd) binnen. Nu functioneert het weer niet. De ziggo chat geprobeerd maar die weten ook geen oplossing. Het is wel erg lastig omdat ik nu onderweg geen email meer binnen krijg.
Rechtstreeks mailen zowel naar quicknet als icloud is geen probleem maar de forwarding wordt terug naar afzender gestuurd met de melding : Blocked - see https://support.proofpoint.com/dnsbl-lookup.cgi?ip=212.54.42.168 (een Ziggo ip adres)

Ik lees hier ook dat de laatste reactie van ziggo ruim een dag geleden is. Dat vind ik niet erg netjes. Ik hoop dat het probleem snel opgelost word.
ik heb de automatische forwarding uit gezet. In plaats daar van een filter regel aangemaakt welke alle mails doorsturen naar mijn iCloud account. Probleem opgelost (omheen gewerkt). Wrkt ook bij andere mail account!
Reputatie 1
Badge
Sinds ongeveer 16:00 uur vandaag komen tot nu toe weer alle mails door. Hopen dat het zo blijft. @vanoerscm. Naar mijn mening maakt het niet uit of je een regel instelt of automatisch doorsturen aan vinkt. Het aanvinken van die opties maakt automatisch een filter regel aan. Ik denk als je het weer instelt op automatisch doorsturen dat het ook nu ook weer zal werken.
Ook hier komen de e-mail weer door obv standaard optie doorsturen. Ik word morgen de Ziggo teruggebeld door een afdeling van Ziggo met tekst en uitleg wat het probleem was. Fout zit iig aan de Ziggo zijde. Het is wel een minder fijne storing aangezien enkele email kwijt zijn (ik laat geen kopie achter op de server).
Badge
Bij mij werkt het ook niet. Soms komt mail door, soms niet.

Alle mail die tijdens storing werd verstuurd is verdwenen. In een zwart gat gevallen. Heel kwalijk.

Oorzaak is, dat een Ziggo server of een reeks van Ziggo ip adressen op een zwarte lijst staat. Dit heb ik zondag gemeld aan de helpdesk. Medewerker ondernam geen actie, omdat dit niet het probleem was van Ziggo volgens hem. Daar ben ik het niet mee eens.

Ik heb ook een bericht gestuurd om zelf te proberen die ip adressen van de zwarte lijst af te krijgen. Daar heb ik geen reactie op ontvangen. Via een link in de mail, waarin ip blokkade bij sommige providers aan de afzender van de geblokte mail wordt gestuurd, heb ik dat bericht gestuurd.

Ik denk dat men alleen reageert als ziggo zelf met hen contact opneemt.

Zie:
https://www.onemorething.nl/community/topic/mail-doorsturen-naar-icloud-werkt-niet/#post-3178163

Ps zojuist krijg ik weer een mail binnen. Mail van 00.37, 02.40, 07.38 en 07.46 uur wordt doorgestuurd. Van 06.40 niet.

Alle mails tussen vrijdagmiddag en maandagochtend zijn verdwenen. Daarna heb ik copie bewaren op server aangezet.

Ik vind het verdwijnen van mail heel kwalijk. Als communicatie niet lukt doordat ip op blacklist, dan moet de server die mail bewaren en later alsnog toesturen. Zeker in een tijd waarin mail steeds belangrijker wordt (communicatie met overheid en nutsbedrijven), is het onverantwoord als er mail verdwijnt.

En dat een medewerker van ziggo na het melden hiervan geen actie onderneemt kan niet door de beugel. Misschien reden om eens contact op te nemen met de 2e kamer.

Bijlage: mail die blokkade meldt:

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================
Onderwerp: Verzoek
Naar homemail
======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:

Weggehaald@icloud.com
host mx6.mail.icloud.com [17.172.34.71]
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM: SIZE=7833:
550 5.7.0 Blocked - see https://support.proofpoint.com/dnsbl-lookup.cgi?ip=212.54.42.168

Ik zie overigens nu, dat de blokkade is opgeheven. Dus ziggo heeft misschien toch actie ondernomen.
Badge
Waar blijft de reactie van https://community.ziggo.nl/members/lycke-ziggo-70051
Reputatie 7
Hey all.

Bedankt voor het doorgeven van jullie bevindingen, hier kunnen we heel veel mee. Top!
Ik heb alles gebundeld en doorgezet, zodat dit zo snel mogelijk op de juiste manier wordt opgelost. Als ik updates heb, laat ik uiteraard van me horen.
Reputatie 1
Badge
De meeste mails worden tot nu toe nog altijd doorgestuurd. Incidenteel worden echter sinds vanmorgen sommige mails weer niet doorgestuurd. Dit gebeurd volledig willekeurig. Wil je dus geen mail missen moet je nog altijd je webmail controleren.
Badge
Wat mij trouwens ook opviel was, dat iemand mijn automatische forward stiekem heeft uitgezet. Toen ik het probleem ontdekte, ging ik naar de webmail en stond forwarding uit. Ik deed dit op de iPhone.

Wat ik verder nog zag en niet herkende, was dat er mailfilter rules werden gebruikt. Dat was niet zo, toen ik de forward jaren geleden aanzette.

Ook vreemd dat het forwarden jaren heeft gewerkt en nu ineens niet meer. Er heeft dus iemand iets vernieuwd, of iemand zit ergens te hobbyen of er is een hack geweest. Of heeft het soms met strengere regels volgens AVG te maken en komt een server nu eerder op een blacklist ?
Reputatie 1
Badge
Sinds gistermiddag komen alle mails weer door naar iCloud. In de morgen had ik nog 1 mail die niet werd doorgestuurd. Daarna zijn alle mails doorgestuurd. Tot nu toe werkt het dus weer.
Reputatie 7
Top dat het weer werkt @sjongeurts. Is dat ook bij de andere gebruikers het geval?
@Harrievani? @Robbedoezz? En de rest?

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics