Beantwoord

Ziggo mail vraagt steeds om een wachtwoord

  • 12 december 2018
  • 32 Reacties
  • 2019x Bekeken

Wij hebben 2 ziggo mailaccounts die sinds een maand of 2/3 steeds om het wachtwoord vragen. Dit gebeurt op verschillende apparaten. Wie kent de oorzaak en de oplossing?
icon

Best beantwoord door Be rt 18 februari 2019, 22:38

Als in er Outlook 2016 met IMAP nog steeds onregelmatig gevraagd wordt om een wachtwoord dan is Outlook 2016 updaten de oplossing.

Ga naar Bestand -> Office Account -> Bijwerkopties -> Nu Bijwerken

Met dank aan Jonathan-458
Bekijk origineel

32 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Mogelijk kan een Ziggo moderator hier iets over vertellen de komende dagen als zij iets weten hierover, als er problemen gelezen worden, dan wordt dit ook doorgezet naar achterliggende afdelingen. @HReusken
Mooi, dat het opgelost is, in Outlook 2016 dan. Maar, heel toevallig heb ik sinds een aantal dagen ook geen vraag om het wachtwoord meer gehad, terwijl ik eMClient gebruik en geen updates heb gehad of anderszins wijzigingen heb aangebracht. Terwijl ik eigenlijk maandenlang dagelijks wel een aantal van deze verstoringen heb gehad.
Hoewel een paar dagen iets te kort lijkt om conclusies te trekken, maar ….
Zou er misschien aan de Ziggo-mail-server kant iets zijn veranderd, instellingen gewijzigd, of is daar mogelijk een nieuwe release ingevoerd dit weekend?
Zit er iemand op dit forum met connecties bij Ziggo om dat te verifiëren?
Reputatie 7
Badge +35
Als in er Outlook 2016 met IMAP nog steeds onregelmatig gevraagd wordt om een wachtwoord dan is Outlook 2016 updaten de oplossing.

Ga naar Bestand -> Office Account -> Bijwerkopties -> Nu Bijwerken

Met dank aan Jonathan-458
Reputatie 4
Badge +2
@Pepone
Hoi Ron.

Een tip of het kan of helpt weet ik niet.

Maak met zijn allen die gelijkend probleem hebben 1 hoofdtopic aan hier of bij Microsoft support of bij beiden.
Gezamenlijk komt men verder.

En ga daar eens hameren op een escalatie naar een xlijns support opdat bijv log file error enz info beschikbaar kan komen die mogelijk meer inzicht kan geven ( hoop ik)

Is ook voor Ziggo support en forum mods hier veel minder werk als men dit een keer goed oppakt en mogelijk tot een oplossing kan komen.

Oorzaak hoeft overigens niet bij ieder de gelijke te zijn!
Badge
Bij mij is hetzelfde probleem begonnen na het upgraden van MS Office 2010 naar MS Office Professional 2016.

Is het probleem ook bij de oudere versies dan 2016 vraag ik mij dan af?
Heeft Ziggo of MS zelf hier al iets over gemeld?

Groet, Ron.
Reputatie 4
Badge +2
Verder in verband met nieuwe privacy wet heeft ieder de mogelijkheid alles aan data wat een bedrijf over of van je heeft, dus elke support call, maar mogelijk dus ook log files met betrekking tot jou emailadres enz op te vragen.

Kan ook een verzoek proberen waard zijn als men niet vrijwiliig de error log / files . fouten die men op hun mailserver kan zien willen geven

Even zomaar je kan het navragen bij juristen en vraagbaak privacy wetgeving waakhondjes enz.

Elke en alle data die men aan iemand prive kan verbinden zal men mogelijk op verzoek binnen een xtijd dienen te verstrekken, wel zo precies mogelijk aanvragen dan, bijv als je ook log data wil hebben dit duidelijk aangeven.

Als er velen van die aanvragen gaan komen en men moet al dat werk doen, zal men ook sneller de makkelijk weg gaan kiezen en log error info makkelijk beschikbaar gaan maken ter oplossing van bijv mailproblemen is een hoop😉

Zal echt heel veel tijd gaan schelen want bij echte problemen en eerste lijns support kluitje riet werkt niet echt.
Reputatie 4
Badge +2
Al IN event viewer log files van windows gekeken?

ER zijn er veel meer ja met zulk soort problemen , vaak is het echt iets met verbinding ergens in de route.

Zoeken naar een speld in de hooiberg zonder juiste en voldoende gegevens

Mogelijk moeten jullie die deze problemen hebben buiten de meldingen uit windows eventviewer ook vragen naar info uit de mailserver log files bij Ziggo 2e of 3e of 100e lijns support. 😉

Dan e.a. vergelijken met die ook probs hebben, even met je device bij een Ziggo abbonee langs die geen probs hebben daar testen en andersom enz.

Echt time outs, synch en of tls / ciphers of vertalingen ipv4 ipv6 routing kunnen in de route een te langzame ( ok) veroorzaken, zelfs 1 mail an sich enz.
Handshakes, dns afvragen enz alles compleet kan net ergens even te langzaam zijn of een error ...

Daar zijn namelijk de log files voor, zonder die is het beetje glazen bol en best zonde van de tijd.


Kijk maar hoeveel het hier op forum al niet hebben/ 😉

Thunderbird werkt iets anders en kan men ook als alternatief testen overigens.

En eventueel pop en geen imap testen , wel goed instellen backups in eigen beheer, omdat https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993#post367451en mails op server niet wissen moet men dan echt voor verbinden juist hebben staan!
HReusken, bedankt voor de suggestie, maar dit heb ik ook al geprobeerd. Max gezet, helpt niets.
Het zou kunnen dat het probleem optreedt wanneer de Ziggo authenticatie server het even 'te druk' heeft. Misschien helpt het om in Outlook 2016 de Time out van de Server wat langer te zetten.

Ok mguzz, thx, allemaal prima, ieder zijn methodieken, maar dit fenomeen met imap heb ik ook nog nooit gehad, en ook niet met gmail enkel ziggo. Ik zie (hier) geen verband met MS account of Local account. Op andere machine (notebook) geen probleem. Maar ik ben niet de enige, anders zou ik toch denken aan eoa corruptie in de registry. Lees het verhaal hiervoor..
Reputatie 7
Ik log sinds ik Windows 10 draai in met een local account en heb nog nooit een ww opnieuw hoeven invullen, nog voor Outlook (IMAP) mail voor windows, Ziggo go app enz.
Dat inloggen met een Microsoft account vind ik niks, helemaal met synchronisatie met de app store en eventuele agenda's geeft wel eens troubles.
Ik probeer ook overal zo weinig mogelijk accounts aan te maken als het niet hoeft, het is al een wonder dat ik hier ben ingelogd hahaha.
Nou.. net kwam ie weer..ongelofelijk 😞
Reputatie 7
Badge +35
@Stubbenius Ik heb ook geen idee wat dit triggert, wil het ook graag weten.☺
Nog één toevoeging voor de zekerheid:
Bij mij staat het vinkje: "Wachtwoord opslaan in de WW lijst", altijd wel gewoon aan, als ik die popup krijg.
Het ww is altijd ook het juiste, want ik klik OK en de popup verdwijnt en de mail wordt gehaald. Gaat tijd goed vaak.
De vraag is: Waarom vindt Windows/Outlook het nodig om toch steeds deze popup te lanceren, wat triggert dit .. vreemd. Misschien gewoon ergens een conditionele bug of een knoop in de registry?
Alle ww in Win 10 ref beheer (Netwerkwachtwoorden) verwijderd en opnieuw. Loopt nu weer even ok, maar zegt niet. Ik wacht af.
Thx Bert, was me ong bekend wel.
Reputatie 7
Badge +35
@Stubbenius Misschien al bekend, maar toch even gemeld.
Als je mappen mist en je vinkt in IMAP-mappen Alleen mappen waarbij ik ben aangemeld weergeven enz. uitvinkt en op Alle klikt, dan kun je daar weer mappen aanmelden of afmelden voor weergave in Outlook.
In geabonneerd kun je zien welke dan werkelijk weergegeven gaan worden.
Ok.. ja helaas.. ik kreeg net vanavond op 1 van de 2 accounts ook de popup melding.
Ik heb nu eerst een verkeerd ww ingevoerd.
Daarna op de nieuwe methode met dat witte scherm het goede ww opnieuw ingevoerd. We zien weer..

Van mn hoofdaccount nog geen popup melding.
Daarvan heb ik trouwens ook in de registry het IMAP ww verwijderd.
Daarna moest ik alles opnieuw instellen, dwz format van mn Outlook venster (Weergave instellingen)
Favoriete mappen waren pleite.

Tis maar een apart geval..
Het lijkt ook wel of er in Outlook/Windows iets raars is (mis?) met het opslaan van de eMail acc ww..
Ik had ook al de ziggo email credentials in Windows WW beheer verwijderd al eerder, zonder pos resultaat.
Nu staan ze dr ook helemaal niet meer terug in??? Maar t werkt allemaal wel..
Gek is toch ook dat t bij GMail nooit is gebeurd! Gaat tot nu toe nooit fout! Dat moet toch ook iets zeggen??
Reputatie 7
Badge +35
@Stubbenius Helaas geen positief resultaat, Outlook opnieuw opgestart, maar binnen een half uur weer deze melding.
Reputatie 7
Badge +35
Ik ga dit nu proberen @Stubbenius ☺
Over het wachtwoord popup probleem in Outlook 365: Ik krijg hoop. Nav een via google gevonden suggestie, nu al dag niets gezien meer. Wat te doen (probeer eens):

In Outlook ga op een van je account mappen staan, klik rechts en kies : IMAP Mappen..
Onderaan de dialoog box staat de optie:
Alleen mappen waarbij ik ben aangemeld weergeven bij weergave Outlook-hierarchie.
Dit UIT vinken.

Ik hoop nu nog dat dit het gouden vinkje kan zijn, hoe vreemd misschien dit ook is..
Reputatie 7
Badge +35
Ik zie hier ook iedere dag dit bij één bepaald account voorbijkomen in Outlook, dit wel al een oud email adres.
Op een oude server?
Ik heb Office 365 opnieuw geinstalleerd, Office zelfs gecleaned met Office-cleaner, helpt nix.
Nu heden nog keer Ziggo IMAP ww uit registry verwijderd.. nieuw ingevoerd, ook een gedoe, wacht weer af.
Ik begin toch te denken dat er iets met die Ziggo IMAP server moet zijn, of Win 10 ergens iets corrupt.
Ik heb t nog niet gehad op laptop waar zelfde opstaat.

Gekke is.. dit gebeurt nooit met mn Gmail imap account in Outlook 365 ook..
Ik heb exact hetzelfde. 5 mailadressen en voor ieder account komt regelmatig de pop-up. Weet iemand al de oorzaak/oplossing?
Ik had mijn accounts eerst al weggegooid. Nieuw profiel in Outlook aangemaakt. Hielp uiteindelijk niet.
Vanmiddag Outlook volledig gewist met MS tool en opnieuw geinstalleerd. Ben benieuwd..
Ik heb onder w10 geen problemen alleen af en toe wel de problemen met Outlook (2016) op mijn smartphone (android 8.0) op het forum vraagt men alleen naar de bekende weg. Natuurlijk staan de poortnummers goed en de SSL/TLS en is het password tig maal gecontroleerd. Het probleem is dat er passwoorden ergens onthouden worden.
Ook inloggen op mijn Ziggo in W10 zie ik ook nog steeds een oud password. Hiervoor bij windows het account uit referentie beheer gegooid en op de smartphone uit Samsung Pass maar toch gaat het af en toe fout. helaas kan men dit niet oplossen.

Reageer