Beantwoord

Ziggo mail vraagt steeds om een wachtwoord


Wij hebben 2 ziggo mailaccounts die sinds een maand of 2/3 steeds om het wachtwoord vragen. Dit gebeurt op verschillende apparaten. Wie kent de oorzaak en de oplossing?
icon

Best beantwoord door Be rt 18 februari 2019, 22:38

Als in er Outlook 2016 met IMAP nog steeds onregelmatig gevraagd wordt om een wachtwoord dan is Outlook 2016 updaten de oplossing.

Ga naar Bestand -> Office Account -> Bijwerkopties -> Nu Bijwerken

Met dank aan Jonathan-458

Bekijk origineel

32 Reacties

Badge +10
Wachtwoord onthouden ergens aanvinken?
Reputatie 7
Badge +31
Ik zie dit ook af en toe terugkomen in Windows mail.
Wachtwoord opnieuw invullen en opslaan laat hier de meldingen verdwijnen.

Mocht dit in een ander mailprogramma gebeuren, welk mail programma?
Bij mij gebeurd dit tegenwoordig elke dag wel en soms meerdere keren op een dag.
En nee dit heeft niets met wachtwoord onthouden te maken.
Denk eerder aan ziggo server problemen omdat bij mij Outlook 2016 ook vaak "hangt" in de status verzenden/ontvangen in Outlook - Mappen synchroniseren.

Mij mij precies hetzelfde. Vandaag al meerdere keren het wachtwoord moeten bevestigen. Zet steeds een vinkje bij wachtwoord onthouden maar de volgende keer is het vinkje weer weg. Ik heb 3 Ziggo e-mailadressen in Outlook 2010. De ene dag is het dit adres en de volgende dag weer een andere. Ik heb alle 3 adressen al verwijderd en weer opnieuw ingevoerd maar dat heeft ook niet geholpen. Het gaat er verder wel goed om maar is wel irritant.
Het blijft maar doorgaan vandaag

Het kan zijn dat je oude pwd nog in je cash staat. Het account van je mail verwijderen in referentie beheer (W10) of in Samsung pass (smartphone) of het programma dat je gebruikt voor je pwd onthouden
Bij mij ook precies zelfde.
WW is echter gewoon goed. En alle instellingen ook.
Immers: Als ik OK klik logt Outlook gewoon in en haalt mail op. Dat gaat onbepaalde tijd goed en dan komt deze popup weer. Gebeurt met alle 2 mn accounts. Random.
Met GMail acc imap heb ik dit niet. Nooit.
Heb al accounts verwijderd, nwe profiel aangemaakt. Nada, helpt niet.
Dit is een maand of zo aan de gang al.
Gemeld bij WebCare.. vrees dan toch iets met de imap servers..
Kan met 3 PCs/app op zelfde account inloggen een toevallige gelijktijdigheid een issue zijn.. iemand??
Ik heb onder w10 geen problemen alleen af en toe wel de problemen met Outlook (2016) op mijn smartphone (android 8.0) op het forum vraagt men alleen naar de bekende weg. Natuurlijk staan de poortnummers goed en de SSL/TLS en is het password tig maal gecontroleerd. Het probleem is dat er passwoorden ergens onthouden worden.
Ook inloggen op mijn Ziggo in W10 zie ik ook nog steeds een oud password. Hiervoor bij windows het account uit referentie beheer gegooid en op de smartphone uit Samsung Pass maar toch gaat het af en toe fout. helaas kan men dit niet oplossen.
Ik had mijn accounts eerst al weggegooid. Nieuw profiel in Outlook aangemaakt. Hielp uiteindelijk niet.
Vanmiddag Outlook volledig gewist met MS tool en opnieuw geinstalleerd. Ben benieuwd..
Ik heb exact hetzelfde. 5 mailadressen en voor ieder account komt regelmatig de pop-up. Weet iemand al de oorzaak/oplossing?
Ik heb Office 365 opnieuw geinstalleerd, Office zelfs gecleaned met Office-cleaner, helpt nix.
Nu heden nog keer Ziggo IMAP ww uit registry verwijderd.. nieuw ingevoerd, ook een gedoe, wacht weer af.
Ik begin toch te denken dat er iets met die Ziggo IMAP server moet zijn, of Win 10 ergens iets corrupt.
Ik heb t nog niet gehad op laptop waar zelfde opstaat.

Gekke is.. dit gebeurt nooit met mn Gmail imap account in Outlook 365 ook..
Reputatie 7
Badge +31
Ik zie hier ook iedere dag dit bij één bepaald account voorbijkomen in Outlook, dit wel al een oud email adres.
Op een oude server?
Over het wachtwoord popup probleem in Outlook 365: Ik krijg hoop. Nav een via google gevonden suggestie, nu al dag niets gezien meer. Wat te doen (probeer eens):

In Outlook ga op een van je account mappen staan, klik rechts en kies : IMAP Mappen..
Onderaan de dialoog box staat de optie:
Alleen mappen waarbij ik ben aangemeld weergeven bij weergave Outlook-hierarchie.
Dit UIT vinken.

Ik hoop nu nog dat dit het gouden vinkje kan zijn, hoe vreemd misschien dit ook is..
Reputatie 7
Badge +31
Ik ga dit nu proberen @Stubbenius ☺
Reputatie 7
Badge +31
@Stubbenius Helaas geen positief resultaat, Outlook opnieuw opgestart, maar binnen een half uur weer deze melding.
Ok.. ja helaas.. ik kreeg net vanavond op 1 van de 2 accounts ook de popup melding.
Ik heb nu eerst een verkeerd ww ingevoerd.
Daarna op de nieuwe methode met dat witte scherm het goede ww opnieuw ingevoerd. We zien weer..

Van mn hoofdaccount nog geen popup melding.
Daarvan heb ik trouwens ook in de registry het IMAP ww verwijderd.
Daarna moest ik alles opnieuw instellen, dwz format van mn Outlook venster (Weergave instellingen)
Favoriete mappen waren pleite.

Tis maar een apart geval..
Het lijkt ook wel of er in Outlook/Windows iets raars is (mis?) met het opslaan van de eMail acc ww..
Ik had ook al de ziggo email credentials in Windows WW beheer verwijderd al eerder, zonder pos resultaat.
Nu staan ze dr ook helemaal niet meer terug in??? Maar t werkt allemaal wel..
Gek is toch ook dat t bij GMail nooit is gebeurd! Gaat tot nu toe nooit fout! Dat moet toch ook iets zeggen??
Reputatie 7
Badge +31
@Stubbenius Misschien al bekend, maar toch even gemeld.
Als je mappen mist en je vinkt in IMAP-mappen Alleen mappen waarbij ik ben aangemeld weergeven enz. uitvinkt en op Alle klikt, dan kun je daar weer mappen aanmelden of afmelden voor weergave in Outlook.
In geabonneerd kun je zien welke dan werkelijk weergegeven gaan worden.
Thx Bert, was me ong bekend wel.
Nog één toevoeging voor de zekerheid:
Bij mij staat het vinkje: "Wachtwoord opslaan in de WW lijst", altijd wel gewoon aan, als ik die popup krijg.
Het ww is altijd ook het juiste, want ik klik OK en de popup verdwijnt en de mail wordt gehaald. Gaat tijd goed vaak.
De vraag is: Waarom vindt Windows/Outlook het nodig om toch steeds deze popup te lanceren, wat triggert dit .. vreemd. Misschien gewoon ergens een conditionele bug of een knoop in de registry?
Alle ww in Win 10 ref beheer (Netwerkwachtwoorden) verwijderd en opnieuw. Loopt nu weer even ok, maar zegt niet. Ik wacht af.
Reputatie 7
Badge +31
@Stubbenius Ik heb ook geen idee wat dit triggert, wil het ook graag weten.☺
Nou.. net kwam ie weer..ongelofelijk 😞
Reputatie 6
Ik log sinds ik Windows 10 draai in met een local account en heb nog nooit een ww opnieuw hoeven invullen, nog voor Outlook (IMAP) mail voor windows, Ziggo go app enz.
Dat inloggen met een Microsoft account vind ik niks, helemaal met synchronisatie met de app store en eventuele agenda's geeft wel eens troubles.
Ik probeer ook overal zo weinig mogelijk accounts aan te maken als het niet hoeft, het is al een wonder dat ik hier ben ingelogd hahaha.
Ok mguzz, thx, allemaal prima, ieder zijn methodieken, maar dit fenomeen met imap heb ik ook nog nooit gehad, en ook niet met gmail enkel ziggo. Ik zie (hier) geen verband met MS account of Local account. Op andere machine (notebook) geen probleem. Maar ik ben niet de enige, anders zou ik toch denken aan eoa corruptie in de registry. Lees het verhaal hiervoor..
Het zou kunnen dat het probleem optreedt wanneer de Ziggo authenticatie server het even 'te druk' heeft. Misschien helpt het om in Outlook 2016 de Time out van de Server wat langer te zetten.

HReusken, bedankt voor de suggestie, maar dit heb ik ook al geprobeerd. Max gezet, helpt niets.

Reageer