1
Vraag
2
Reacties
bhoude

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo-mail prullenbak leegt al na 3 weken

Sinds enige tijd worden de e-mails in de prullenbak automatisch al na circa 3 weken verwijderd. Vind dat dit pas na bijvoorbeeld 2 maanden zou moeten.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi bhoude,

Spullen die je in de prullenbak gooit, kunnen weg, anders zou ik ze daar niet in gooien.
Mocht je berichten hebben die je langer wilt bewaren, kun je ze beter in een ander mapje zetten/archiveren. Dan raak je ze namelijk niet kwijt en kun je dat mapje op een moment dat jou uitkomt opschonen 🙂

Groet,
Evert

Bekijk in context

10 Reacties 10
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi bhoude,

Spullen die je in de prullenbak gooit, kunnen weg, anders zou ik ze daar niet in gooien.
Mocht je berichten hebben die je langer wilt bewaren, kun je ze beter in een ander mapje zetten/archiveren. Dan raak je ze namelijk niet kwijt en kun je dat mapje op een moment dat jou uitkomt opschonen 🙂

Groet,
Evert
VanderAppel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind dit een enigszins neerbuigende, mansplainerige reactie. Hij is bovendien niet van toepassing, want dingen niet verwijderen die we nog nodig denken te hebben kunnen we zelf ook wel bedenken natuurlijk! Het gaat om iets dat we allemaal wel eens hebben: dat je denkt iets nooit meer nodig te hebben maar toch opeens wel. Verwijderen na een paar weken is veel te vroeg en heel ongebruikelijk. We vragen niet om advies over hoe we e-mails moeten bewaren, we willen dat de prullenbak minder snel geleegd wordt. 

Op dit moment is het zelf een week! Dat is de aanleiding dat ik bij dit bericht uitkwam.

Ik gebruik op dit moment nog geen 350 MB van de toegestane 5 GB, dus dat is de reden niet. Wat dan wel, als er geen technische noodzaak is? En waarom is er geen instelling waar je dat zelf kunt wijzigen?

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Dat het bij jou geen technische noodzaak heeft, betekent natuurlijk niet dat het voor niemand een technische noodzaak heeft, zeker als je het bekijkt vanuit de aanbieder. Jij als individu gebruikt wellicht niet zoveel, maar alle individuen bij elkaar zorgt voor toch een hele bult. Waarom het slechts een korte periode beschikbaar blijft, lijkt me logisch. Dingen in de prullenbak zitten daar zo goed als altijd om weg te kunnen en nemen dus onnodig ruimte in beslag en zulk soort prullenbakken die niemand in de wegzitten, worden ook niet snel leeggemaakt door de gebruiker zelf. Waarom er voor deze termijn is gekozen en waarom dit niet aan te passen is, weet ik niet. Ik denk dat het zeer ongebruikelijk is dat het zou kunnen, daar Gmail en Outlook ook een termijn hanteren (beiden van 30 dagen) en geen optie bieden om die termijn aan te passen. Dus ik vermoed dat het antwoord de strekking zal hebben van ongebruikelijk en onnodige inbeslagname van ruimte.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@VanderAppel "Ik vind dit een enigszins neerbuigende, mansplainerige reactie. Hij is bovendien niet van toepassing, want dingen niet verwijderen die we nog nodig denken te hebben kunnen we zelf ook wel bedenken natuurlijk!"

 

Dit is een klant helpt klant forum en de reactie van @Evert is vriendelijk en zijn korte behulpzame adviezen en zijn reactie is 4 jaar geleden als oplossing aangemerkt.

 

"mansplainerig" =  "het (door een man) op een neerbuigende, bevoogdende manier uitleggen van iets aan een vrouw"

Op dit forum is niet te zien of iemand een man of een vrouw is, dus dat is sowieso niet van toepassing.

 

Ziggo moderators nemen alle wensen die ze hier lezen mee naar de achterliggende afdelingen, dan kan gekeken worden of er aan een verzoek gevolg kan worden gegeven.

VanderAppel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hahahaa. Een man die mansplaint wat mansplainen is. Dat is wel heel meta. Mansplainen is vaak een man tegen een vrouw, maar niet per definitie. De toon is inderdaad vriendelijk, maar iets uitleggen dat de vrager zelf natuurlijk ook wel weet vind ik wat neerbuigend overkomen. U vindt iets anders, dat kan; het was mijn mening. Iets markeren als behulpzaam is soms ook gewoon beleefd bedanken voor een reactie, het wil niet zeggen dat het ook echt een oplossing was. Misschien was dat het wel, dat zou mooi zijn.

De tweede reactie vind ik relevant en goed. Ik had er niet bij stil gestaan dat het, ookal zit ik zelf ver onder de max, het misschien overall nodig was om op te schonen. Dat prullenbakken dan als eerste gaan is natuurlijk logisch, hoewel ik een week wel snel vind. Het bericht was onbewust en onbedoeld verwijderd, onhandig van mij, maar daarom was een week wel heel kort, ik was er echt van overtuigd dat ik het nog wel zou kunnen vinden, vandaar. @Evert Dank voor het reageren.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Een week vind ik zelf ook erg kort. Ik zou niet weten waarom Ziggo ook niet gewoon 30 dagen hanteert, dat is toch eigenlijk wel een beetje de standaard voor prullenbakken.

 

Overigens, je verwijt mij dat ik naar jouw mening neerbuigend overkom in mijn reactie van 4 jaar geleden. Dat mag je uiteraard vinden en benoemen, al was het zo destijds nooit bedoeld, maar dan zou ik er zelf voor zorgen dat je eigen opmerkingen niet neerbuigend over kunnen komen. En dat doet je laatste wat mij betreft wel richting Bert 🙈 Iets met de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet komt nu in me om hoog.

 

Enfin, ik hoop in ieder geval dat die week voortaan langer wordt. Zoals @Bert zegt, moderators kunnen dit soort wensen doorzetten. Betekent niet dat het ook daadwerkelijk aangepast gaat worden, maar wie weet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@VanderAppel "maar iets uitleggen dat de vrager zelf natuurlijk ook wel weet vind ik wat neerbuigend overkomen."

 

Dat is een aanname, dat de vrager dat weet.

Je weet nooit of een ander iets wel of niet weet en/of de mogelijkheden heeft om iets te bedenken, zoals oorzaak en gevolg.

En als een uitleg niet van toepassing zou zijn voor de vragensteller, dan kan het advies het nuttig zijn voor anderen, met dezelfde vraag, die hier terecht komen via Google of de zoekbalk van de Ziggo community en die mogelijkheid nog niet kennen of nooit aan gedacht hebben.

FlyingApe

Level 5
  • 70Posts
  • 1Oplossingen
  • 63Likes

Als vrouw wil ik toch wel even inhaken dat ik de reactie van @Evert niet zie als mansplaining.

 

Het is een hele begrijpelijke reactie omdat Evert het technische niveau van TS niet weet. Overigens weet hij ook het geslacht van TS niet en heeft dat er dus weinig mee te maken.

 

Meningen verschillen uiteraard, maar ik wilde wel even aangeven dat niet elke vrouw deze mening deelt.

 

VanderAppel

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik had weer een aanleiding om het te checken - ik bleek per ongeluk een mail uit mijn inbox verwijderd te hebben. Die mail voelde nog heel recent en dat klopt ook: hij was van 27 december. Maar op dit moment is het, althans bij mij, nog steeds een week: mijn meest recente mail in mijn prullenbak is van 28 december. Om vergelijkbare reacties als eerst te voorkomen: ik snap natuurlijk ook wel dat ik mails niet moet verwijderen als ik er nog niet zeker van ben of dat kan. Het gaat natuurlijk om onbewuste acties, of van die momenten dat je denkt "Hm, ik dacht dat ik 'm niet meer nodig had, maar ik wil toch nog even wat checken". Komt niet dagelijks voor, maar toch. Het is niet voor niets dat prullenbakken niet acuut geleegd worden (tenzij je dat zelf doet). Een week vind ik wel erg kort.

Heb toch voor de zekerheid even gekeken of ik zelf niet ergens een instelling zo heb staan, in Outlook of in mijn webmail of wat dan ook, maar dat is echt niet zo.

Omdat dit me blijkbaar toch af en toe overkomt, maar ik wel een lekker overzichtelijke, lege inbox wil hebben, moet ik misschien denken aan iets anders. Dat ik een regel instel dat ze eerst in een andere map komen, niet gelijk in de prullenbak, weet ik veel. Maar los daarvan - ik vind een week wel héel kort, ik vraag me af of dat signaal bij Ziggo terecht kan komen.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@VanderAppel goed dat je even de moeite neemt je ervaring te delen. Dat waarderen we.

En zeker, hoewel we wel echt merken dat met dergelijke optie's heel veel verschillen qua voorkeuren zijn, kan ik me vanuit jouw standpunt voorstellen dat het allemaal wel erg snel gaat. 

Ik ben eens gaan zoeken en vond dit topic. Misschien heb je er iets aan!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic