YvonneE

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Mail komt dubbel binnen

Sinds enige tijd ontvang ik al mijn e-mail 2x in mijn inbox van outlook. (op hetzelfde tijdstip)
Ik heb zelf niets aan mijn instellingen aangepast.
Hoe kan ik dit stoppen?
2 Reacties 2
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Het dubbel ontvangen van e-mail wordt veroorzaakt doordat de mailbox tweemaal achter elkaar wordt gecontroleerd. Dit is het geval wanneer naast het standaard account tevens een account is opgenomen voor een alias, oftewel twee e-mailadressen die gebruikmaken van dezelfde mailbox. Dit is te controleren via de inloggegevens: de ingestelde POP-server en de gebruikersnaam zijn dan voor beide e-mailadressen hetzelfde.

Je zou verwachten dat het probleem wordt opgelost door de berichten van beide accounts direct na downloaden van de mailserver te laten verwijderen (via de geavanceerde instellingen van het e-mailaccount, tabblad Geavanceerd, bij andere mailprogramma's is de procedure vergelijkbaar). Het account dat als tweede op nieuwe berichten controleert, zou dan een reeds lege mailbox moeten aantreffen. Wordt de mailbox echter tweemaal snel achter elkaar gecontroleerd dan blijkt het probleem van de dubbele mails nog steeds te bestaan. De enige oplossing is daarom het controleren op binnenkomende e-mail voor één van beide e-mailaccounts uit te schakelen via Extra, Opties, tabblad E-mailinstellingen (bij Outlook 2010 en later via Bestand, Opties, onderdeel Geavanceerd), knop Verzenden/ontvangen, knop Bewerken, selecteer hier links één van de betreffende accounts en vink uit de optie E-mailitems ontvangen.

Daarnaast kan ik je adviseren om IMAP te gebruiken en geen POP3. IMAP werkt veel beter met meerdere apparaten (smartphones, tablets, laptops, pc's) tegelijk dan dat POP3 dat ooit kan. Daarbij bewaar je alle mail op de server. Als je pc crasht ben je dus geen mail kwijt. Hiervoor heb je wel een voldoende grote mailbox nodig.

Meer info over Outlook en dubbel mail zie ook;
http://www.howto-outlook.com/faq/duplicates.htm
Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1600Posts
  • 139Oplossingen
  • 1821Likes
Welkom op de Community, YvonneE! Apart dat je de e-mail dubbel binnenkrijgt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ben je nog verder gekomen met EnergieBoy zijn uitgebreide advies?

Uitgelicht topic