1
Vraag
2
Reacties
johandw

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo mail agenda synchroniseren met Outlook 2016 in Windows 10 en met Outlook op Android?

Graag wil ik mijn Ziggo Agenda laten synchroniseren met outlook op mijn laptop en mogelijk met outlook op mijn mobiel (android).

Ik heb een zeer nuttige tip gelezen,hier. Helaas verwijst dit naar Apple producten.
Ik kom in Outlook die opties voor CalDAV of CardDAV niet zomaar tegen.

twee vragen:

  • Heeft iemand van de gebruikers een handleiding hiervoor?
  • Heeft Ziggo nog een handleiding hiervoor? Zou ik wel verwachten, maar kan het niet vinden.

Alvast dank!

jdw


P.s. reden om dit te gaan gebruiken is dat Google wel heel veel gegevens van mij verzameld.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
johandw wrote:
Graag wil ik mijn Ziggo Agenda laten synchroniseren met outlook op mijn laptop en mogelijk met outlook op mijn mobiel (android).

Ik heb een zeer nuttige tip gelezen,hier. Helaas verwijst dit naar Apple producten.
Ik kom in Outlook die opties voor CalDAV of CardDAV niet zomaar tegen.


Dat klopt. Outlook ondersteunt geen CalDAV of CardDAV. Alleen ActiveSync, maar dat ondersteunt de Ziggo Mail app niet.

Verderop in het topic waaraan je refereerde staan 2 apps genoemd voor Android. CardDAV-Sync en CalDAV-Sync. Hiermee kun je resp. je adresboek en agenda laten synchroniseren met de standaard contacten- en mail-app van Android. Wederom niet met Outlook.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.dmfs.caldav.lib&hl=nl
Apple heeft deze beide protocollen standaard 'ingebouwd' in zijn telefoons.

Bekijk in context

3 Reacties 3
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
johandw wrote:
Graag wil ik mijn Ziggo Agenda laten synchroniseren met outlook op mijn laptop en mogelijk met outlook op mijn mobiel (android).

Ik heb een zeer nuttige tip gelezen,hier. Helaas verwijst dit naar Apple producten.
Ik kom in Outlook die opties voor CalDAV of CardDAV niet zomaar tegen.


Dat klopt. Outlook ondersteunt geen CalDAV of CardDAV. Alleen ActiveSync, maar dat ondersteunt de Ziggo Mail app niet.

Verderop in het topic waaraan je refereerde staan 2 apps genoemd voor Android. CardDAV-Sync en CalDAV-Sync. Hiermee kun je resp. je adresboek en agenda laten synchroniseren met de standaard contacten- en mail-app van Android. Wederom niet met Outlook.
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.dmfs.caldav.lib&hl=nl
Apple heeft deze beide protocollen standaard 'ingebouwd' in zijn telefoons.
johandw
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hi bburg,
Dank voor jouw antwoord! Ik heb nu CalDAV synchroniser geinstalleerd. Dat werkt!
Nu kan ik mijn Ziggo-mail op mijn telefoon en laptop uitlezen en muteren.

Enige is nu dat microsoft meeleest hierop, omdat Outlook 2016 en op de telefon dit overneemt door mijn outlook account. Daar komen we ook wel uit.
Nogmaals dank.
Bon

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik worstel met zelfde probleem. Mijn android heeft versie 10 en als ik CalDAV sync installeer komt een melding dat het produkt voor een oudere versie is ontwikkeld. In de store staat dat produkt laatste keer in 2017 bijgewerkt is. Aangezien ik voor dit produkt moet betalen wil ik graag weten of dit inderdaad nu nog naar tevredenheid werkt.

Heeft iemand ervaring? Of een andere optie?

Ik werk op mijn pc met Outlook en die synchroniseerd met ziggo web mail. Ik wil dit nu uitbreiden naar mijn mobiel en aangezien ik outlook gewend ben wil ik dat ook graag op mijn mobiel. Outlook email werkt, maar calender krijg ik niet gesynchroniseerd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic