Beantwoord

Ziggo bounced mail AAN mijn klanten.

  • 21 november 2019
  • 13 Reacties
  • 243x Bekeken

Hallo, kan iemand van ziggo / libertyglobal svp even contact met ons opnemen?

De mailserver  smtpq3.tb.mail.iss.as9143.net loopt nu al 4 dagen mail aan onze klanten ( @dds.nl en @eigendomein van klant ) terug te bouncen naar de ziggo/upcmail/quicknet verzender…

Tot 5 dagen geleden ontvingen wij op onze 6 MX servers nog mail (van ziggo gebruikers naar dds.nl) vanaf deze 6 IP adressen:

 175 client=smtpq4.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.167] 96 client=smtpq3.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.166] 63 client=smtpq5.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.168] 60 client=smtpq2.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.165] 53 client=smtpq6.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.169] 40 client=smtpq1.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.164]


De .166 is echter gestopt met connecten met ons op:

Nov 17 10:07:35 mx1 postfix/smtpd[19432]: connect from smtpq3.tb.mail.iss.as9143.net[212.54.42.166]

Gevolg, wij krijgen allemaal klachten binnen van onze e-mail gebruikers dat mail vanuit de libertyglobal merken niet meer aankomt. (1 op de 6 mails dan...) Voor meer info zie ook http://www.bas.dds.nl/ziggo/ Wij zijn bereikbaar op 085 - 747 07 07

Met vriendelijke groet,

Bas Janssen - DDS City BV.  

www.dds.nl / support@dds.nl 

icon

Best beantwoord door basdds 23 november 2019, 12:15

Dit issue kan gesloten worden. Weet niet of de sysops van .as9143.net iets gedaan hebben, maar het probleem lijkt inmiddels opgelost. 

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

13 Reacties

Reputatie 6
Badge +8

Hallo,

Dit is een Ziggo forum, waar Ziggo klanten u proberen te helpen. Tevens komen moderators ( zij hebben “Ziggo” achter hun naam staan ) iedere paar werkdagen langs in ieder topic. Zij kunnen o.a. 'dieper' in het Ziggo systeem kijken en hebben meer mogelijkheden en rechten dan de Helpdesk.

Zet uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( deze gegevens zijn niet openbaar te zien ), dan kunnen de Ziggo moderators gelijk uw gegevens er bij pakken, als ze langs komen. Hoe? Klik op uw avatar ( plaatje ) rechtsboven op deze pagina en klik daarna op "Profielinstellingen". Vergeet niet de gegevens op te slaan.


Ik kan u hiermee niet helpen en aangezien ik niet verwacht dat wij ( die net als u klant van Ziggo zijn ) u kunnen helpen, zal u op een Ziggo moderator moeten wachten. Maar misschien hebt u sneller antwoord als u de helpdesk ( tst 1200 en 0900-1884 ) belt.

Ik weet niet of het ‘handig’ is om o.a. uw volledige naam en telefoonnummer hier te noemen, aangezien dit voor iedereen te zien.

Reputatie 7
Badge +17

Als ik het goed lees betreft het hier een zakelijk abonnement. De zakelijke helpdesk is daarom uw eerste aanspreekpunt. U kunt telefonisch of per chat contact daarmee opnemen.

De moderators van de community hebben zeer beperkte mogelijkheden m.b.t. zakelijke abonnementen.

@basdds Het lijkt wel alsof de mensen die hierboven hebben gereageerd dds niet  meer kennen :astonished: . Ik had mijn eerste e-mail-adres bij dds.nl, maar dat terzijde.

On-topic: Je zegt dat mensen een bounce krijgen van de Ziggo server in kwestie. Heb je een voorbeeld van zo’n bounce?

Voorbeeld bounce van ziggo klant die -vanuit ziggo- een mailtje wil sturen, naar zijn eigen @dds.nl adres bij ons:

Subject: Mail niet afgeleverd : retour afzender
From: Mail Delivery System <postmaster@ziggo.nl>
Date: 11/20/19, 2:35 PM
To: "**redacted for privacy**" <**redacted for privacy**@chello.nl>

Dit bericht is afkomstig van de mail-server.

U stuurde het volgende bericht, maar dat kon niet aan iedereen worden bezorgd:

======================================================================
Onderwerp: **redacted for privacy**
test   -----Oorspronkelijk bericht----- Van: **redacted for privacy**  Verzonden: zondag 17 november 2019 19:42 Aan: **redacted for privacy** Onderwerp: **redacted for privacy**
======================================================================

Op de volgende adressen kon het bericht niet worden afgeleverd:


  **redacted for privacy**@dds.nl
    all hosts for 'dds.nl' have been failing for a long time (and retry time not reached)

details.txt

Reporting-MTA: dns; smtpq3.tb.mail.iss.as9143.net

Action: failed
Final-Recipient: rfc822;**redacted for privacy**@dds.nl
Status: 5.0.0

 

 

 

Reputatie 7
Badge +35

Ik denk dat de snelste weg is via abuse@ziggo.nl met zoveel mogelijk gegevens in de mail.

Hier zullen jullie als providers samen naar moeten kijken. Je probleem lijkt me helder. Specifiek deze server kan jullie mx niet bereiken. Merkwaardig inderdaad. Misschien kan een moderator dit nog een zetje in de goede richting geven, zodat dit vanuit Ziggo getest kan worden.

Reputatie 7
Badge +14

Ik leg het even voor bij de moderators ;-) 

 

Volgens mij is de dds smtp server iets te lang down geweest. Dat lijkt in elk geval zo te zijn, als ik de Bounce message bekijk. Niks van die vreselijke, maar zinvolle dingen als DMARC, SPF. Wellicht zijn de retries van een smtp server te strak ingesteld. Tijdelijk een doodlopende Route misschien? Verder nog geen idee.

Gaat het nu nog steeds mis? Kan dit getest worden?

@efok: Wij zijn een kleine ISP en hebben verder geen contacten bij LibertyGlobal (moederbedrijf van Ziggo...) - Vandaar deze poging via het forum.

@hanh : Het gaat niet om éen enkele 'smtp' server aan onze kant...

We hebben hier een HA server-cluster van 6 MX servers (onze 'wasstraat') - waarop ziggo mail kan afleveren. Dit doet ziggo gedeeltelijk ook, maar niet van al hun mail.

 

Reputatie 7
Badge +14

Het is ter attentie gebracht bij de moderators die zullen zodra ze er aan toe komen het oppakken :-) 

 Het gaat niet om éen enkele 'smtp' server aan onze kant...

Dat kan, maar heeft, denk ik,. geen invloed op dit probleem.

Wat ik nog kan verzinnen is, dat er iets anders aan de hand is dan de foutmelding in de Bounce doet vermoeden. Maar het ziet er naar mijn smaak toch meer naar uit dat .166 wel eens geen Route zou kunnen hebben naar jullie cluster.

Ik denk dat een door Ron gewaarschuwde Mod, wel een suggestie kan geven wat de volgende stap zou moeten zijn.
Een mailtje met de probleembeschrijving of een link naar dit Topic naar abuse@ziggo.nl is ook nooit weg.
Dat lezen de meisjes en jongens die over de Ziggo mail servers gaan. De response kan even op zich laten wachten, zo leert de ervaring.

Dit issue kan gesloten worden. Weet niet of de sysops van .as9143.net iets gedaan hebben, maar het probleem lijkt inmiddels opgelost. 

Reputatie 7
Badge +35

TOP, dank voor je bericht, veel succes gewenst verder.:relaxed: