WilkoE

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Word document openen lukt niet vanuit Ziggo Mail

Hebben jullie dat ook wel eens dat je een word document wilt openen vanuit je mail en dat je dan de melding krijgt: "We 're sorry. We can't open ....docx because we found a problem with its contents."
Ik forward dan die mail naar mijn Gmail account en vanuit daar opent het document zich probleemloos. Dus het probleem lijkt bij Ziggo te liggen.
Wie heeft een oplossing op het in een keer vanuit Ziggo mail geopend te krijgen? (Misschien een Ziggo beheerder??)
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In webmail naast de bijlage klikken op: "Openen in een nieuw window" geeft deze foutmelding:



Klikken op downloaden en op openen laat het document op de juiste wijze openen in Word.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Verwijderd account
Niet van toepassing
De webmail van Ziggo kan geen passend programma vinden om dat bestand te openen omdat die programma's er niet ingebakken zitten zoals bij GMail of bij Outlook.com.
Advies: betreffend bestand downloaden en via je eigen programma op je computer openen.
WilkoE
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wellicht heb ik het probleem niet goed toegelicht. 🙂 Het bestand wordt gedownload en als je het opent dan krijg je in Word de genoemde foutmelding. Het lijkt erop dat Ziggo mail het bestand corrupt maakt.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ziggo is alleen maar transporteur van data in dezen. Je geeft zelf al aan dat als je de betreffende e-mail doorstuurt naar GMail je de bijlage wel kan openen, dat bewijst destemeer dat Ziggo niets anders doet met dat bestand dan transporteren.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
WilkoE wrote:
Wellicht heb ik het probleem niet goed toegelicht. 🙂 Het bestand wordt gedownload en als je het opent dan krijg je in Word de genoemde foutmelding. Het lijkt erop dat Ziggo mail het bestand corrupt maakt.

Dus... op je harde schijf gaat het ook mis?
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
WilkoE

Graag antwoord op de volgende vraag om het extra te verduidelijken:

Als een Word-bestand, welke gezonden werd naar jouw email account bij Ziggo, wordt doorgezonden naar gmail om dan vervolgens te worden gedownload (en dus opgeslagen op jouw harde schijf), geopend wordt, door de op jouw PC geïnstalleerde versie van MS-Word, krijg je dan ook de foutmelding of kan je dan het document wel lezen?
WilkoE
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
DennyW wrote:
WilkoE

Graag antwoord op de volgende vraag om het extra te verduidelijken:

Als een Word-bestand, welke gezonden werd naar jouw email account bij Ziggo, wordt doorgezonden naar gmail om dan vervolgens te worden gedownload (en dus opgeslagen op jouw harde schijf), geopend wordt, door de op jouw PC geïnstalleerde versie van MS-Word, krijg je dan ook de foutmelding of kan je dan het document wel lezen?

Dan kan ik het document wel lezen.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Hallo WilkoE,

Dus als je het bestand download vanuit Ziggo Mail is hij kapot, maar als je vanuit Gmail download kan je hem wel openen?
Die is nieuw voor mij, gebeurt dit bij meerdere Word documenten of alleen deze?

Gr,
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In webmail naast de bijlage klikken op: "Openen in een nieuw window" geeft deze foutmelding:



Klikken op downloaden en op openen laat het document op de juiste wijze openen in Word.
WilkoE
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
In webmail naast de bijlage klikken op: "Openen in een nieuw window" geeft deze foutmelding:



Klikken op downloaden en op openen laat het document op de juiste wijze openen in Word.


Het lijkt erop dat je gelijk hebt Be rt. Het blijft irritant, maar beter werkbaar dan naar een ander mailadres forwarden. Dank je. Wat mij betreft opgelost.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Heb net een test document (.docx) naar mijn @ home.nl-email-adres gezonden.
Bij downloaden is het document wel te lezen maar klik (net als Be rt )op "Openen in een nieuw window" dan krijg ik wel eerst een dialoogvenster of ik wil opslaan of alleen lezen zonder opslaan. Kies ik voor het laatste, dan blijft het stil /gebeurt er niets.

Office verzie 2010;
Windows 10 Pro
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
WilkoEGelukkig weer werkbaar.:relaxed:
Je mag mijn antwoord als beste antwoord kiezen onderin mijn bericht, dan komt de oplossing bovenin te staan en zien anderen die hetzelfde probleem hebben direct het beste antwoord.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Dus het probleem zit hem in het openen via een nieuw window.
Zolang het downloaden maar wel werkt, ik ben bang dat dit een Word issue is. Maar dan zou iemand eerst een test moeten doen via een andere webmail, iemand outlook? Al verwacht ik dat Microsoft haar eigen systeem wel goed voor elkaar heeft.

Gr,
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
In Outlook pop werkt het goed, mail windows 10 werkt goed.
Test in Google mail: Bewerken met Google document werkt goed.
Downloaden ook.
In Live ook alles in orde.

Welke functie heeft "Openen in een nieuw window" eigenlijk als hij daarna toch in Word geopend wordt?
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Goeie vraag... klinkt een beetje dubbel he.
Maar jij kan dus bevestigen dat dit niet werkt. Heb je deze optie (openen in een nieuw window) ook in Gmail of de online mailcliënt van Microsoft?

Gr,
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nee, daar is deze optie niet aanwezig.
Gmail opent in een eigen tekstverwerker online "Google document" en Microsoft opent in een Word vorm online.
Ik heb nog even verder gekeken, klik ik op "openen in een nieuw window" komt de volgende functie naar voren, hierna foutcode Word.



Met "downloaden" exact dezelfde reactie in beeld, maar opent het bestand wel juist in Word.



"openen in een nieuw window" heeft geen functie in Windows met Word, ik weet niet wat andere varianten systeemsoftware met andere tekstverwerkers ermee doen.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Voor zover ik weet is het een veiligheids iets van Windows.
Vroeger kon je wel gelijk de bestanden via de temp directory van Windows openen. Tegenwoordig is eerst downloaden vereist.
Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes
Tnx guys 🙂 Ik ga het doorgeven, maar ik ben bang dat het een Microsoft dingetje is.

Gr,
SimonH

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb hetzelfde probleem als genoemd in bovenstaande discussie, sinds de laatste grote update werkt de Webmail zeer behoorlijk, maar ja dat probleem met de Word bijlages blijft me achtervolgen en ben ik nu genoodzaakt om alle mail met een Word bijlage in een ander mail cliënt te downloaden.
Alle bovenstaande opties in deze topic heb ik al geprobeerd, ik heb nu een mail naar de klantenservice gestuurd!

Mvg Simon
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Met klikken op "downloaden" lukt dit wel, maar opent het bestand wel juist in Word.

Met klikken op "openen in een nieuw window" komt de foutmelding.

Uitgelicht topic