Brampie

Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Windows 10 Mail synchroniseert zeer onvolledig

Sinds kort synchroniseert mijn Mail van Windows 10 zeer onvolledig bij één van mijn gebruikersaccount. Bij sommige mappen gaat het goed, maar bij de meeste niet, waaronder Postvak IN.
Ik heb het account al uit Mail verwijderd en opnieuw ingesteld (IMAP). Maar dat heeft nog niet geholpen.
Thunderbird doet het wel goed.
Dit alles in het kader van mijn voorzichtig af komen van Windows Live Mail. Maar dan moet eerst alles kloppen. Ik ben er al heel lang mee bezig.

12 Reacties 12
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @Brampie, een hele goedemorgen!

Behoorlijk onhandig als niet alle nieuwe e-mails worden ingeladen. Ontzettend goed dat je ook direct andere e-mailprogramma's hebt getest. Doordat het probleem daarin niet speelt lijkt het in de mail van Windows 10 te zitten. Op deze pagina staan allerlei handige tips om synchronisatieproblemen voor de mail in Windows 10 op te lossen. Laat ons en andere gebruikers vooral weten of de oplossing hier voor jou tussen zit. 

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Ik heb alles gecontroleerd en accounts en Mail nog eens geïnstalleerd en opnieuw ingesteld. De situatie is onveranderd. Bij 1 gebruikersaccount op mijn PC werkt Mail prima. Het emailadres daar eindigt op ziggo.nl. Bij 2 andere gebruikersaccounts werkt Mail ook, behalve dat maar enkele mappen gesynchroniseerd worden. Het e-mailadres eindigt daar op casema.nl.

Windows Live Mail heb ik verwijderd in mijn eigen gebruikersaccount. Dat programma zou er iets mee te maken kunnen hebben omdat ik de laatste tijd herhaaldelijk de “mappenlijst moest vernieuwen". Het programma ben ik in dit gebruikersaccount lekker kwijt, maar het probleem met het synchroniseren van Mail is er niet mee verholpen.

Het probleem is trouwens pas kort geleden ontstaan. Als het niet verbetert verwijder ik de niet goed werkende Mail apps. Ik heb ze niet nodig, want Mozilla Thunderbird werkt prima. Maar ik wil me niet laten kisten door zo'n app.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Laten we hopen dat in deze situatie de aanhouder ook gewoon wint @Brampie! Kort samengevat ervaar je het problemen met synchroniseren van Mail in Windows 10 alleen bij het e-mailadres welke eindigt op @casema.nl. Dit e-mailadres is een alias. Wat gebeurt er als je het hoofd e-mailadres of sub-account waaronder deze alias valt instelt in de mail van Windows 10? Een verstuurde e-mail naar het adres eindigend op @casema.nl komt namelijk ook binnen in de inbox van het e-mailadres waaronder de alias is aangemaakt. Laat het ons vooral weten!

Mogelijk dat @Be rt of @millennium1980 als experts op dit gebied ook nog handige tips voor je hebben  ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

Ik zie meer problemen met Mail en Outlook en IMAP voorbijkomen met de synchronisatie met mappen.

Zijn het standaard mappen van Ziggo die niet goed synchroniseren of zelf aangemaakte gemaakte mappen?

RBR12

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Brampie, ik had ook problemen met het synchroniseren met mijn Ziggo account in Windows 10 Mail. Echter nadat ik via Ziggo webmail mijn mappenstructuur opgeschoond heb, werkt het inmiddels. Het viel me op dat onder Mijn mappen een 2e Postvak In en Deleted Items stond (die ik zelf niet aangemaakt heb, voor zover ik weet), Nadat ik deze 2 mappen verwijderd had, kwamen mijn mail in Windows 10 binnen. ik kan me zomaar voorstellen dat het mailprogramma hier problemen mee heeft. 

Hopelijk heb ik hier wat mensen mee kunnen helpen.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Sorry voor mijn late reactie.
Ik verbaasde inderdaad al lang over al die doublures van mappen.
Ik heb zojuist op ziggo mail gekeken.

Onder Postvak IN staan de volgende lege mappen: Deleted Items, Drafts, Junk E-mail, Sent Items.

Verder is onder Mijn mappen een map Casema(met mijn ziggo e-mailadres tussen haakjes erachter).

Daaronder staan de lege mappen: Deleted Items, Drafts, Junk E-mail, Sent Items

En ergens verderop is nog een lege map Junk E-mail.

Wel goed functioneren in ziggo mail en Thunderbird de mappen: Concepten, Verzonden obecten, Spam en Prullenbak.

Denk je dat ik al die genoemde lege mappen via ziggo mail kan verwijderen?

RBR12

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb inderdaad al die lege mappen verwijderd en daarna ging het synchroniseren goed.. Maar ben geen beheerder of medewerker van Ziggo, dus misschien kan iemand je daar meer over vertellen (of even via klantenservice contact opnemen wat moet blijven staan).

Succes ermee. 

 

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Ik heb laatst gebeld met de klantenservice, Die verwees mij weer naar de Community. “Daar zitten de experts.”

Daarom vraag ik hier aan de experts: kan ik via Ziggo Mail mappen verwijderen waarin bijvoorbeeld een week niets verschijnt en waarvoor ook een doublure (of meer) bestaat? Mijn mappenlijst lijkt me een zootje.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Brampie Heb je ooit mappen zelf bijgemaakt via de webmail?

Of zie je de mappen in één of ander mail programma?

De standaard mappen zijn:

 

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

Hartelijk dank Be rt!
Ik heb nooit mappen aangemaakt via de webmail.
Maar ik heb wel met verschillende e-mailprogramma;s gewerkt. Eerst Windows Live Mail en toen Windows 10 Mail. Maar dat installeerde ik enkele keren verkeerd, o.a iets met outlook, wat ik niet heb en wil. Nu Mozilla Thunderbird.

De door jou genoemde standaardmappen heb ik, maar ook allerlei doublures. Het vreemdst is dat er onder “Mijn mappen” ook het volgende is:

Casema (mijnnaam@casema.nl), met de  vier lege submappen Deleted Items, Drafts, Junk E-mail, Sent Items.

Mijn vrouw heeft op onze Windows 10 PC een gebruikersaccount met Windows 10 Mail, goed geïnstalleerd, met een e-mailadres eindigend op ziggo.nl (bij mij eindigt het op casema.nl). Daar werk alles goed. Die 4 submappen staan bij haar gewoon onder Mijn mappen.

Zal ik die submappen van mijn Casema verplaatsen naar “Mijn mappen” en dan de map Casema verwijderen?

Bestaat het gevaar dat de imap opzet zodanig beschadigt raakt dat alles “weg” is? Dan zou ik de pineut zijn, want ik heb nergens back-ups.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes

@Brampie Bewaar eerst ergens de belangrijkste mails voor je iets gaat doen.

Met IMAP kijk je in dezelfde mail server als met de webmail.

Ik zou in de webmail de mappen maken en dan de mails in de mappen slepen waar je die wilt hebben staan.

Brampie
Topicstarter
Level 9
  • 321Posts
  • 11Oplossingen
  • 45Likes

@Be rt Bedankt.

Belangrijke mails bewaren kan mooi met de map Archieven van Thunderbird.

Bedoel je “met IMAP kijken”: kijken in je mailprogamma op je apparaat?

Overigens bedacht ik me dat ik onlangs toch iets via Webmail heb gecorrigeerd. Opeens bleken twee heel volle mappen (met submappen) verplaatst te zijn van Mijn mappen naar Postvak IN. Geen idee hoe dat kwam. Ik heb ze toen (met zweet in de handen) weer naar Mijn mappen verplaatst via webmail. Het systeem gaf ik rustig de tijd om die flinke verandering te verwerken. Het ging goed.

Ik ga binnenkort aan de slag.

(Nog een taalcorrectie in mijn vorige bericht: “beschadigt” is “beschadigd”  .)

Uitgelicht topic