Vraag

Windows 10 Mail synchroniseert zeer onvolledig

  • 27 oktober 2019
  • 7 Reacties
  • 167x Bekeken

Reputatie 2

Sinds kort synchroniseert mijn Mail van Windows 10 zeer onvolledig bij één van mijn gebruikersaccount. Bij sommige mappen gaat het goed, maar bij de meeste niet, waaronder Postvak IN.
Ik heb het account al uit Mail verwijderd en opnieuw ingesteld (IMAP). Maar dat heeft nog niet geholpen.
Thunderbird doet het wel goed.
Dit alles in het kader van mijn voorzichtig af komen van Windows Live Mail. Maar dan moet eerst alles kloppen. Ik ben er al heel lang mee bezig.


7 Reacties

Hoi @Brampie, een hele goedemorgen!

Behoorlijk onhandig als niet alle nieuwe e-mails worden ingeladen. Ontzettend goed dat je ook direct andere e-mailprogramma's hebt getest. Doordat het probleem daarin niet speelt lijkt het in de mail van Windows 10 te zitten. Op deze pagina staan allerlei handige tips om synchronisatieproblemen voor de mail in Windows 10 op te lossen. Laat ons en andere gebruikers vooral weten of de oplossing hier voor jou tussen zit. :blush:

Reputatie 2

Ik heb alles gecontroleerd en accounts en Mail nog eens geïnstalleerd en opnieuw ingesteld. De situatie is onveranderd. Bij 1 gebruikersaccount op mijn PC werkt Mail prima. Het emailadres daar eindigt op ziggo.nl. Bij 2 andere gebruikersaccounts werkt Mail ook, behalve dat maar enkele mappen gesynchroniseerd worden. Het e-mailadres eindigt daar op casema.nl.

Windows Live Mail heb ik verwijderd in mijn eigen gebruikersaccount. Dat programma zou er iets mee te maken kunnen hebben omdat ik de laatste tijd herhaaldelijk de “mappenlijst moest vernieuwen". Het programma ben ik in dit gebruikersaccount lekker kwijt, maar het probleem met het synchroniseren van Mail is er niet mee verholpen.

Het probleem is trouwens pas kort geleden ontstaan. Als het niet verbetert verwijder ik de niet goed werkende Mail apps. Ik heb ze niet nodig, want Mozilla Thunderbird werkt prima. Maar ik wil me niet laten kisten door zo'n app.

Laten we hopen dat in deze situatie de aanhouder ook gewoon wint @Brampie! Kort samengevat ervaar je het problemen met synchroniseren van Mail in Windows 10 alleen bij het e-mailadres welke eindigt op @casema.nl. Dit e-mailadres is een alias. Wat gebeurt er als je het hoofd e-mailadres of sub-account waaronder deze alias valt instelt in de mail van Windows 10? Een verstuurde e-mail naar het adres eindigend op @casema.nl komt namelijk ook binnen in de inbox van het e-mailadres waaronder de alias is aangemaakt. Laat het ons vooral weten!

Mogelijk dat @Be rt of @millennium1980 als experts op dit gebied ook nog handige tips voor je hebben :blush: ?

Reputatie 7
Badge +35

Ik zie meer problemen met Mail en Outlook en IMAP voorbijkomen met de synchronisatie met mappen.

Zijn het standaard mappen van Ziggo die niet goed synchroniseren of zelf aangemaakte gemaakte mappen?

Hoi Brampie, ik had ook problemen met het synchroniseren met mijn Ziggo account in Windows 10 Mail. Echter nadat ik via Ziggo webmail mijn mappenstructuur opgeschoond heb, werkt het inmiddels. Het viel me op dat onder Mijn mappen een 2e Postvak In en Deleted Items stond (die ik zelf niet aangemaakt heb, voor zover ik weet), Nadat ik deze 2 mappen verwijderd had, kwamen mijn mail in Windows 10 binnen. ik kan me zomaar voorstellen dat het mailprogramma hier problemen mee heeft. 

Hopelijk heb ik hier wat mensen mee kunnen helpen.

Reputatie 2

Sorry voor mijn late reactie.
Ik verbaasde inderdaad al lang over al die doublures van mappen.
Ik heb zojuist op ziggo mail gekeken.

Onder Postvak IN staan de volgende lege mappen: Deleted Items, Drafts, Junk E-mail, Sent Items.

Verder is onder Mijn mappen een map Casema(met mijn ziggo e-mailadres tussen haakjes erachter).

Daaronder staan de lege mappen: Deleted Items, Drafts, Junk E-mail, Sent Items

En ergens verderop is nog een lege map Junk E-mail.

Wel goed functioneren in ziggo mail en Thunderbird de mappen: Concepten, Verzonden obecten, Spam en Prullenbak.

Denk je dat ik al die genoemde lege mappen via ziggo mail kan verwijderen?

Ik heb inderdaad al die lege mappen verwijderd en daarna ging het synchroniseren goed.. Maar ben geen beheerder of medewerker van Ziggo, dus misschien kan iemand je daar meer over vertellen (of even via klantenservice contact opnemen wat moet blijven staan).

Succes ermee. 

 

Reageer