Vraag

Win7 outlook 2016 beveiligingsprogramma AVG; mail komt niet binnen

  • 1 maart 2019
  • 3 Reacties
  • 62x Bekeken

Ik heb een vreemd probleem.
Er komt geen mail binnen als mailbescherming in AVGaan staat. Als ik het schuifje [in AVG] uit zet dan komt de mail wel binnen.

Mail versturen gaat overigens wel als de mailbescherming in AVG aan staat.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
Dat is het soms probleem met een aantal bekende antivirussen, die blokken van alles en nog wat.

Ik gebruik nu al 13 jaar het antivirus van Microsoft wat MpCmdRun.exe als ondergrond heeft en geen problemen meer gezien.

Voor Windows 7: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/14210/security-essentials-download
Reputatie 7
Heb je de herstelfunctie van AVG al eens geprobeerd?

https://support.avg.com/SupportArticleView?l=nl&urlName=How-to-repair-AVG&sfdcIFrameOrigin=null&supportType=home
Reputatie 4
Badge +2
Als het goed is kan je meestal ook ergens vinden waarom enz in info's , avg zegt vaak wat en soms ook waarom ze het blokken.

En gaat alleen Ziggomail fout?

Of waar AVG ook goed in is zit er een mail tussen met virus, moet je deze en als je pech hebt heel veel wel eerst netjes wegklikken, afhandelen enz zolang blokt hij namelijk mailprogramma zelf bij verder ophalen enz.

Kan ook te maken hebben is gissen met de link die hier te volgens is als men daarop reeds controleerd bij AVG bijv. geen idee, maar is sowiso niet verkeerd die aanpassing te doen. 😉

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/tls-1-2-gebruiken-en-als-veiliger-default-instellen-bijv-windows-7-voor-o-a-mail-websites-en-ftp-enz-37009

Reageer