pompelepe

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wijzigen e-mail poort naar veilige setting

krijg elke x mail dat ik mijn email instellingen moet veranderen

Je hebt van ons eerder twee berichten ontvangen. Dit betrof het veiliger instellen van je mail instellingen. Volgens onze gegevens maak je nog steeds gebruik van poortnummer 25 voor je uitgaande mail. We zien dit graag anders en zouden je willen vragen om dit aan te passen.

Ziggo gaat namelijk de onveilige e-mail instellingen blokkeren. Dit verkleint de kans op cybercrime. Zorg er dus voor dat je de juiste instellingen gebruikt. Wij helpen je hier graag mee.

Stop met mailen via serverpoort 25
Pas je uitgaande mailinstellingen aan naar een veilige setting zoals poortnummer 587. Deze verbinding is namelijk beveiligd en daarom meer geschikt. Je hoeft dit alleen aan te passen wanneer je een apart mailprogramma gebruikt. Dit kan bijvoorbeeld Outlook of Windows Mail zijn. Het kan ook een mailprogramma zijn op je smartphone.


heb het hele stappenplan doorlopen

gebruik  mail op windows 10

7 Reacties 7
tien59

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik ook en gebruik Windows Live Mail: heb het stappenplan geprobeerd maar krijg aan het einde een server foutmelding….

pompelepe
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

bij mij werkt de mail wel maar krijg elke x van ziggo mail dat ik instellingen moet veranderen heel raar

tien59

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tot nu toe werkt mijn Windows Live Mail ook nog maar kreeg van de klantenservice de raad om dit zo snel mogelijk aan te passen...

snuggles123

Level 3
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zelfde mail hier ook al 3x gehad , uitgaande poort stond hier inderdaad op 25 , tijdje geleden al aangepast naar poort 587 .

Zowel op de pc als op de smartphone staat alles goed en mail werkt ook perfect , dus waarom die mail van Ziggo is mij een raadsel.

 

Groet Fred

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemiddag @pompelepe 
Een warm welkom hier op de Community. Tof dat je ons benadert voor vragen over je e-mail instellingen.
Het is wel bijzonder dat je steeds deze e-mails blijft ontvangen. Daar ben ik dan ook direct benieuwd naar.
Zit het probleem hem in het feit dat je deze e-mails blijft ontvangen terwijl de poorten al zijn aangepast en correct staan ingesteld? Of blijf je juist de e-mails krijgen omdat de poorten niet aangepast worden in je e-mail programma? 

pompelepe
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Volgens mij zijn alle poorten aangepast krijg toch elke x de mails weer

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@pompelepe Gebruik je Windows Mail op Windows 10 met IMAP?

Zo ja, verwijder dan je account en stel hem opnieuw in door alleen het emailadres in te vullen en het wachtwoord, de rest van de juiste gegevens krijgt Windows Mail van de Ziggo servers.

Zo nee, gebruik je POP, dan even laten weten, want dan moet het anders ingesteld worden.

 

Haal je de mail ook nog op een ander apparaat op?

Uitgelicht topic