Beantwoord

Wie kan mij uitleggen hoe het spamfilter werkt van Ziggo?

• 31 augustus 2019
  • 6 Reacties
  • 152x Bekeken

• Gedreven Meedenker
  • 32 reacties
Ik maak met regelmaat filters in webmail aan om de emails van Lonely planet, vliegtickets.nl, iBood.nl etc direct in mijn Postvak In te krijgen. Helaas werkt dit niet. Evenmin wanneer ik het duimpje iedere keer, na het aanmaken van een filterregel, gebruik.

Maar een email over mijn hypotheek verstuurd vanuit Blauwedraaistoelen.be (geen geintje) en emails over mijn ING bankrekening waar ik niet eens klant ben komt wel gewoon in mijn Inbox terwijl dit overduidelijk spam is.

Is er iemand die mij de logica van het spamfilter kan uitleggen? Maar bovenal, is er iemand die dit leest, liefst binnen de ICT van Ziggo, en nu na jaren ellende er ook een keer wat aan gaat doen?

Ja ik gebruik Pop3 en dat zou toch ook gewoon goed moeten werken zonder dat ik iedere keer moet inloggen op de webmail? voor mij is IMAP niet de oplossing voordat iemand daar over wil beginnen.
icon

Best beantwoord door Be rt 8 september 2019, 21:03

Tegen de allernieuwste spamtechnieken kan niemand iets doen en kun je als klant ook niet meer doen dan naar de spam map verplaatsen of slepen en hopen dat de spamfilter het snel oppakt en er de juiste actie op ondernomen wordt.

Net zoals met de nieuwste virussen die nog niet bekend zijn in antivirusprogramma's kun je die melden en dan zijn er ook snel updates van de antivirusprogramma's.

Gelukkig gaat het wel steeds beter en steeds sneller.
Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
@A-B,

Goed dat je hier een topic voor hebt aangemaakt! Wil je de ingestelde filterregels hier eens delen? Dan kunnen we hardop met je meedenken.
@Sander Ziggo het gaat mij erom dat er gewoon spam doorkomt. Zoals vandaag 2 spam berichten Bitcoins en KLM in mijn outlook op de laptop ontvangen van afzender: Mitglieder [mitglieder-bounces@lists.sg-schreiersgruen.de]

De filter regels om gewenste email uit de webmail spam te houden werkt denk ik. Maar het gaat mij er om dat er gewoon duidelijke spam doorgaat mijn Inbox in en niet door de Ziggo spam filter wordt opgemerkt.
Reputatie 7
Badge +35
Tegen de allernieuwste spamtechnieken kan niemand iets doen en kun je als klant ook niet meer doen dan naar de spam map verplaatsen of slepen en hopen dat de spamfilter het snel oppakt en er de juiste actie op ondernomen wordt.

Net zoals met de nieuwste virussen die nog niet bekend zijn in antivirusprogramma's kun je die melden en dan zijn er ook snel updates van de antivirusprogramma's.

Reputatie 7
Badge +26

Dan is vandaag een uitzondering, m'n mailbox loopt zowat over. Allemaal mails met 27 juli als datum.
Maar ook de gmail is vandaag wat minder in z'n filtering.
Waarom dan wel de ene keer Vliegtickets.nl in de spam en de andere dag weer niet. Maar waar duidelijk te zien is dat het Spam is gaat er wel door. En dat is sinds het nieuwe "Zelflerende" filter van Ziggo. We moesten geduld hebben, maar dat moet wel erg rekbaar zijn bij Ziggo. Het is eerder een Moeilijk Lerend Filter.
Reputatie 7
Badge +35
@A-B Spam mails, ook al lijken ze hetzelfde te zijn, kunnen ze van over de hele wereld komen van spamservers die staan in Verwegistan of Rimboekije of van gehackte mailservers of computers.
Op dit moment is 86% van alle mail op het internet spam, dus 6 van de 7 mails is spam, gelukkig wordt het meeste al opgevangen en komt niet in je inbox of spam map, bij twijfel komt het nog in je spam map.

Filter regels maken heeft weinig zin, omdat continu de afzender gewijzigd kan worden en zelfs verzonnen door de verzendende spamservers.

Het is een lastige, zet je een automatische spamfilter te strak, dan krijg je goede mail mogelijk niet binnen en met iets te los, dan krijg je weer wel spam.

https://www.talosintelligence.com/reputation_center/email_rep

Reageer