Wilbert van Dam

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

WhiteList op spamfilter Ziggo

Beste,

Een cliënt van ons gebruikt al sinds jaar en dag een Chello mailadres voor zijn mail. Deze mail wordt uitgelezen via Outlook.

Een afzender van Telfort wordt (ten onrechte) geblokkeerd als zijn SPAM.
Via de webmail vind ik de mails in SPAM, maar de klant vind via Outlook niets (dus ook niet in zijn "Ongewenste Mail").

Na wat zoeken op het forum lees ik dat Ziggo geen Whitelist heeft/gebruikt. Het bericht markeren als GEEN SPAM resulteert in één enkel bericht dat doorgaat naar Postvak In, maar volgende mails worden weer geblokkeerd.

Zojuist Kylian H. van de Ziggo helpdesk aan de lijn gehad; Kort en goed:

  • Geen whitelist
  • Geen mogelijkheid tot uitschakelen spamfilter in zijn geheel
  • Uiteindelijk het advies om een dienst als Gmail te gebruiken omdat dergelijke problemen vaker/meer zullen voorkomen bij Ziggo :open_mouth:

Ok! De oplossing is dus een product waar je voor betaald niet verbeteren of oplossen, maar de klant wegjagen naar een concurrerende aanbieder?

Waarom kan ik geen whitelist aanmaken?
Waarom krijg ik niet de optie om het SPAMfilter uit te zetten?
Waarom krijg ik het advies Ziggo te verlaten en voor een ander te kiezen van Ziggo zelf n.b.!

Hoor graag wat jullie ervaring is.

Dank!
Wilbert van Dam
Systeembeheerder voor een wanhopige (nu nog) Ziggo klant
4 Reacties 4
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Wilbert van Dam ,

Email niet als geen spam markeren maar in de webmail gewoon naar postvak in slepen, het spamfilter leert daarvan. Sommige emails moeten vaker naar het postvak in gesleept worden, het spamfilter is een trage leerling. Dat Uw klant niets vindt kan te maken hebben met foutieve instelling van Outlook. Zie: https://support.office.com/nl-nl/article/het-beschermingsniveau-voor-ongewenste-e-mail-wijzigen-e89c12d8-9d61-4320-8c57-d982c8d52f6b

Succes.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Wel eens gecontroleerd of het IP van de klant misschien op een spam/blacklist staat?
https://mxtoolbox.com/blacklists.aspx

Want dan wordt het uiteraard ook als spam gezien, ook al geef je aan dat dat niet het geval is.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Het bericht wordt afgeleverd in de IMAP Spam Folder van Ziggo WebMail.
Gebruikt je klant een POP Account in Outlook? Dan krijgt ie het niet in Outlook te zien.

Of is er in Outlook extra SPAM Filtering ingesteld, die de boel weggooit?

Overstappen naar een andere Email Provider is zo gek nog niet. Hoeft natuurlijk niet Gmail te zijn, als je bezwaren tegen Google hebt.
Er zijn aardig wat 'dingetjes' met Ziggo Mail. Wordt er maar een beetje bij gedaan, zoals bij veel ISPs. Zolang er nog te weinig klachten zijn, is het goed.
Deze Community laat iets anders zien, maar dat is onvoldoende bewijs voor dat het echt heel erg is.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Wilbert van Dam . Welkom hier! Goed dat je hierover aan de bel trekt.
Er is goede informatie gegeven en er zijn goede vragen gesteld door andere gebruikers hier :-). Zien we je snel terug? ^^

Uitgelicht topic