KeesKlaas

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Whitelist

Ziggo Webmail: Ik heb emails die van dezelfde afzender soms in de Inbox komen en soms in de Spambox. Vanwege veel spam, maak ik gebruik van de Blacklist voor afzenders en maak ook filterregels aan. Maar tot dusver alleen op de afzender filter ik. Dus als ik een mail krijg van de Rabo bijvoorbeeld (bankier ik niet bij). Als de afzender Rabo bevat, is de filterregel dat de mail naar de Spambox verplaatst moet worden. Dan lijkt het niet mogelijk dat dat een mail van een afzender de ene keer wel en de andere keer niet in de spambox komt. Kennelijk zit er in webmail ook nog een algemeen filter.
Ik zie in webmail niet de mogelijkheid een mailadres aan een Whitelist toe te voegen. Is dat er inderdaad niet?
Ik kan natuurlijk een filterregel aanmaken dat de mail van de betreffend afzender naar de Inbox verplaatst. Maar veroorzaak ik dan niet een oneindige loop? Het Spamfilter verplaatst de mail naar de Spambox en mijn ingestelde filter zet de mail weer terug in de Inbox. Waarna het feest weer opnieuw begint? Of komt er dan toch een winnaar uit de bus?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Eigen filterregels maken is een lastig klusje.

Er is ook een spamfilter actief die zelflerend is.

Als je je spam naar de spam box sleept of verplaatst en vise versa, dan leert de spamfilter hiervan, blijkt uit de praktijk.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Eigen filterregels maken is een lastig klusje.

Er is ook een spamfilter actief die zelflerend is.

Als je je spam naar de spam box sleept of verplaatst en vise versa, dan leert de spamfilter hiervan, blijkt uit de praktijk.
KeesKlaas
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank je wel. Ga ik mee aan de slag.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo KeesKlaas welkom op onze Community! Er is geen whitelist die je kan instellen. De manier zoals Be rt omschrijft is uiteindelijk de oplossing. Het kan nog een tijdje een gedoe blijven maar uiteindelijk zal het goedkomen.
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Ik ken e-mail programma’s (ook webmail) die hanteren het adresboek als whitelist. Het zou mooi zijn als ook Ziggo dit zou implementeren.
KeesKlaas
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Dank jullie wel!

Uitgelicht topic