1
Vraag
2
Reacties
Ger47

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Welke poort moet ik gebruiken bij het versturen van e-mail (eigen domein)?

Ik heb een eigen domeinnaam.Gerrit@Tjemmes.nl
Welke poort moet ik gebruiken voor uitgaande post?(SMTP) inkomende is 110.uitgaande 587 werkt niet.
Ook gmail ink=993 en smtp is465?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Welke uitgaande server gebruik je? Die van Ziggo? Dan is 587 wel de juiste poort, maar moet je jezelf identificeren met je Ziggo-mail adres en wachtwoord, ook al gebruik je je tjemmes.nl adres als afzender.
Je kunt misschien beter de uitgaande server voor je eigen domein gebruiken: mail.tjemmes.nl, die luistert ook op 587. Dan identificeren met je email-gegevens voor je eigen domein.

(Bonus Geek info: Ik zie dat je geen SPF of DKIM hebt geconfigureerd voor je domein, dus dan maakt het niet uit welke uitgaande server je pakt die van Ziggo of die van je eigen domein. Veiliger is om wel een SPF en DKIM met DMARC te gebruiken voor je domein, maar gaat je misschien boven de pet.)

Bekijk in context

8 Reacties 8
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Welke uitgaande server gebruik je? Die van Ziggo? Dan is 587 wel de juiste poort, maar moet je jezelf identificeren met je Ziggo-mail adres en wachtwoord, ook al gebruik je je tjemmes.nl adres als afzender.
Je kunt misschien beter de uitgaande server voor je eigen domein gebruiken: mail.tjemmes.nl, die luistert ook op 587. Dan identificeren met je email-gegevens voor je eigen domein.

(Bonus Geek info: Ik zie dat je geen SPF of DKIM hebt geconfigureerd voor je domein, dus dan maakt het niet uit welke uitgaande server je pakt die van Ziggo of die van je eigen domein. Veiliger is om wel een SPF en DKIM met DMARC te gebruiken voor je domein, maar gaat je misschien boven de pet.)
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ger47 wrote:
Ik heb een eigen domeinnaam.Gerrit@Tjemmes.nl
Welke poort moet ik gebruiken voor uitgaande post?(SMTP) inkomende is 110.uitgaande 587 werkt niet.
Ook gmail ink=993 en smtp is465?


probeer eens als smtp: mail.tjemmes.nl uitgaand poort 25 je kan ook gewoon smtp: ziggo.nl poort 25 gebruiken .
Wel je aanmeldingsgegevens invullen gebruikersnaam meestal je e-mail adres en bijbehorend wachtwoord.
Bij mij werkt het zo prima met mijn eigen domeinnaam
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Ger47, welkom op onze Community.

Leuk dat je een eigen domein hebt! Het is altijd fijn om lekker aan je eigen webpagina's te knutselen 🙂 Ik raad je aan om niet de Ziggo uitgaande mail server te gebruiken voor het versturen van je e-mail. Deze vorm van e-mail relay kan werken maar we ondersteunen dit niet - we geven er geen service op. Onze server werkt alleen goed met onze eigen e-mail adressen.

De hosting provider van je domein heeft als het goed is alle nodige e-mail instellingen voor je beschikbaar staan, zij leveren altijd een eigen uitgaande mail server.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo Ger47, welkom op onze Community.

Leuk dat je een eigen domein hebt! Het is altijd fijn om lekker aan je eigen webpagina's te knutselen 🙂 Ik raad je aan om niet de Ziggo uitgaande mail server te gebruiken voor het versturen van je e-mail. Deze vorm van e-mail relay kan werken maar we ondersteunen dit niet - we geven er geen service op. Onze server werkt alleen goed met onze eigen e-mail adressen.

De hosting provider van je domein heeft als het goed is alle nodige e-mail instellingen voor je beschikbaar staan, zij leveren altijd een eigen uitgaande mail server.



Mee eens bij mij is dat mail.hakhoff.nl of .net die heb ik ook 😉
gebruikers-naam

Level 1
  • 574Posts
  • 15Oplossingen
  • 55Likes
Ronihd wrote:
Mee eens bij mij is dat mail.hakhoff.nl of .net die heb ik ook 😉


Totaal offtopic: Wat een aangrijpend verhaal op je site :disappointed_relieved:
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
gebruikers-naam wrote:

Ronihd wrote:
Mee eens bij mij is dat mail.hakhoff.nl of .net die heb ik ook 😉
Totaal offtopic: Wat een aangrijpend verhaal op je site :disappointed_relieved:


Tja .........is offtopic en laten we het zo houden 😉
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Ik gebruik voor mijn mailserver ziggo als relay, en dat werkt al jaren prima. 😉
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
in exchange heb ik ziggo als mailhost, werkt al jaren prima.
ook met andere dan @home.nl afzenders
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic