KPater

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Webmail werkt niet i.v.m. maximum aantal sessies (SES-0007)

Ik kom niet meer in webmail. De melding die ik krijg is als volgt: Het maximaal aantal sessies voor uw account is overschreden. Meld u af bij andere stations en probeer het nogmaals. (SES-0007).

 

Ik heb van alles al geprobeerd, sessies uit mijn telefoon en laptop afgesloten, maar toch blijft de melding komen. Heel af en toe lukt het ineens wel om in te loggen, maar 99% van de keren lukt het niet.

Wie weet wat ik hier aan zou kunnen doen. Kan ik ergens bijvoorbeeld alle sessies eruit gooien? Bij mijn weten staat er niks meer open. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Goedemorgen allemaal, de beheerders van de Ziggo Webmail laten weten dat ze dit probleem opgelost is.

Kunnen jullie allemaal weer inloggen? Wij zijn erg benieuwd of de oplossing inderdaad heeft gewerkt bij iedereen.

Bekijk in context

22 Reacties 22
Gezeik en Gezeu

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier nog iemand met dat probleem..

Heb geprobeerd door het wachtwoord te veranderen alle ingelogde telefoons en computers (die er niet zijn..) weg te krijgen, maar geen effect.

Ziggo gebeld. Gelukkig ging het om een zakelijke abbonement waar webmailproblemen waren, anders stond ik nu waarschijnlijk nog te wachten.

Nee meneer, storingen aan de webmail worden nooit gemeld door Ziggo, en er zijn geen storingen.

Probleem uitgelegd, en verteld dat er helemaal geen apparatuur staat ingelogd.

Meneer, ik ga even overleggen met de werkvloer.

Goed nieuws. Om twaalf uur snachts worden alle nog openstaande verbindingen afgesloten; dus morgen is het probleem verholpen.

Nou, dat denk ik eigenlijk niet. Dit probleem hadden we gisteren en eergisteren ook al.

U kunt natuurlijk een emailprogramma installeren op u telefoons meneer.

Dat begrijp ik maar de webmail zou toch gewoon moeten werken?

 

Ten slotte heb ik het gesprek maar beeindigd. 

Geen oplossing. Wat wel wonderlijk is; op mijn broers laptop krijg je ook de maximum aantal sessies melding, maar als je als een gek op enter blijft drukken, krijg je toch verbinding.

Er is toch zeker iets mis aan de kant van Ziggo...

 

 

 

 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Welke browser gebruiken jullie? Al eens een andere geprobeerd?

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier in Dordrecht hetzelfde probleem met dezelfde pop-up melding.

Gebeld naar de helpdesk, wisten het niet, zou terug gebeld worden, maar heb helaas niets meer gehoord ( na anderhalve dag nog niets ).

 

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

( Meerdere browsers en toestellen geprobeerd ).

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cookies verwijderen helpt ook niet, ik kom er nagenoeg niet meer in, 3 dagen nu.
Met de telefoon helemaal niet meer, met de desktop heel af en toe ( 1 op de 100x en het wordt steeds slechter ).

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Jan078  & @bburgg ,

 

Staat bij instellingen “automatisch afmelden” soms uit, zo ja stel dan een tijd in.

Dat zou het moeten doen.

 

Succes.

 

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

 

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Sparco1955 Dank je wel voor de tip, hopelijk kan ik er morgenochtend in…...

Paul Wormsbeche

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier hetzelfde probleem...kan al de gehele dag niet op webmail.....vanmorgen de helpdesk gebeld...kreeg als antwoord dat als het op de community gedeeld wordt er vanzelf een oplossing wordt gevonden door Ziggo..…

Laat nu alvast aan Ziggo weten dat er compensatie dient plaats te vinden voor alle niet te kunnen gebruiken uren op webmail.…

Storingscode: SES-0007

Paul Wormsbecher.

Paul Wormsbeche

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het geopperde automatisch afmelden en aanzetten door Sparco 1955 heeft geen invloed...stond bij mij gewoon aan; heeft dus geen invloed op het niet kunnen inloggen...…

Paul Wormsbecher.

D.H.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is het probleem?
Sinds vandaag, 1 december 2019 krijg ik regelmatig de onderstaande melding:

QUOTE

The maximum number of sessions is exceeded for your account. Please logout from other clients and try again. (SES-0007)

UNQUOTE

Ik ga ervan uit dat ik eventuele andere sessies kan beëindigen door de cookies op mijn andere apparaat te verwijderen. Dat verwijderen van cookies biedt evenwel geen soelaas.

 

Wat betekent dat?
Ik heb geen toegang tot mijn webmail en de IMAP-accounts die ik heb toegevoegd.

 

Wat betekent dat?
Dit frustreert mijn vrijwilligerswerk. Daarnaast is het ronduit onhandig dat ik mijn eigen e-mail niet kan lezen.


Wat is de oplossing?
Als deze functionaliteit zó belangrijk is voor Ziggo, dan zouden ze op zijn minst kunnen voorzien in de mogelijkheid dat de gebruiker zich overal, behalve op de huidige computer kan uitloggen.

 

Hoe kan de oplossing worden geïmplementeerd?
Voeg een knop toe getiteld:

QUOTE

Op alle andere locaties uitloggen

UNQUOTE

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hallo allemaal, @KPater @Gezeik en Gezeur @Jan078 @Paul Wormsbecher @D.H.,

 

Zoals sommigen al hadden geconcludeerd; er is inderdaad een probleem aan onze kant gaande omtrent deze melding. We hebben het op dit moment in onderzoek en hopen dit spoedig te fiksen. In sommige gevallen lukt het na enige tijd alsnog (of op een ander tijdstip, of na enkele pogingen). Ik heb jullie voorbeelden doorgezet ter onderzoek. Ik hoop en verwacht dat alles snel weer feilloos werkt, sorry voor het ongemak tot dusver!

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dinsdag is de mail heel de dag goed geweest, vandaag ( woensdag de 4-de ), is de storing weer terug.

weekina

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier precies dezelfde foutcode SES-0007, paar dagen gelden al, ging een dag goed en sinds vanmiddag weer foute boel!, kan totaal niet inloggen!!! 

 

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan nu al langer dan een dag niet meer bij de mail.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Als (tijdelijke) workaround even een e-mail-programma gebruiken? Zoals Thunderbird? 

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

Hallo allemaal, @KPater @Gezeik en Gezeur @Jan078 @Paul Wormsbecher @D.H.,

 

Zoals sommigen al hadden geconcludeerd; er is inderdaad een probleem aan onze kant gaande omtrent deze melding. We hebben het op dit moment in onderzoek en hopen dit spoedig te fiksen. In sommige gevallen lukt het na enige tijd alsnog (of op een ander tijdstip, of na enkele pogingen). Ik heb jullie voorbeelden doorgezet ter onderzoek. Ik hoop en verwacht dat alles snel weer feilloos werkt, sorry voor het ongemak tot dusver!


Moderator, goedemorgen, gebeurt er nog wat ???
Ik haal via mijn account zakelijke email binnen, ben bang dat het zo zachtjes aan geld gaat kosten…….

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

@Jan078 ,

Als U zakelijke email zo belangrijk vindt dan kunt U beter met een echt email programma gaan werken. U heeft dan ook de mogelijkheid om Uw email te bewaren en op te slaan op externe media. Als er bij Ziggo iets mis gaat met de servers heeft U tenminste Uw email veilig gesteld.

 

Jan078

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

@Sparco1955  bedankt voor je advies, maar een “echt” emailprogramma komt er ook niet in.

Uitgelicht topic