Vraag

Webmail in open wifi omgeving

• 4 mei 2019
  • 8 Reacties
  • 206x Bekeken

• Gedreven Ontdekker
  • 6 reacties
met mijn tablet in het ziekenhuis (met een open wifi omgeving) kan ik niet inloggen op ziggo webmail; is daar iets op te vinden ? VrGr Jacques

8 Reacties

Badge +11
Krijg je een foutmelding? Zoja welke?
inlog naar mijn ziggo lukt niet en geeft de melding: gebruikersnaam en ww onjuist
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Jacques,

Allereerst beterschap! 🤕🤒
Ik vermoed dat dit niet met de WiFi van het ziekenhuis te maken heeft, maar dat er toch een verkeerd wachtwoord ingevoerd wordt.

Om hier zeker van te zijn, probeer dan eens in te loggen terwijl je met een ander WiFi netwerk verbonden bent, bijvoorbeeld als je even je telefoon als hotspot aan zet.

Krijg je dan dezelfde melding, dan weet je zeker dat je het verkeerde wachtwoord invoert. Deze kun je vervolgens binnen je Mijn Ziggo account wijzigen. Log hiervoor eerst in op je Mijn Ziggo, klik dan op Producten, Internet en dan Wachtwoord en alias beheren onder het kopje Emailadressen. Vervolgens kun je daar het wachtwoord wijzigen.

Groet,
Evert
Wachtwoord is juist; thuis op mijn laptop is er geen probleem
Bedankt voor de reactie en inmiddels ben ik terug thuis en de inlog met ww is echt goed; in het ziekenhuis is het op 'n smartphone één keer gelukt om een mailaccount via webmail te bereiken; en daarna niet meer gelukt; het lijkt alsof ziggo "ontdekt" dat er vanaf een onveilige omgeving ingelogd wordt en dat niet accepteert ! vreemd is ook dat daarna op de thuiscomputer vanaf de eerste webmail inlog poging nieuwe mails niet meer binnenkomen; daartoe moest ik dat account verwijderen en opnieuw toevoegen, Overigens lukte de inlog op o.a. seniorweb ook niet ! Groet, Jacques
Reputatie 2
Badge +1
Bedankt voor de reactie en inmiddels ben ik terug thuis en de inlog met ww is echt goed; in het ziekenhuis is het op 'n smartphone één keer gelukt om een mailaccount via webmail te bereiken; en daarna niet meer gelukt; het lijkt alsof ziggo "ontdekt" dat er vanaf een onveilige omgeving ingelogd wordt en dat niet accepteert ! vreemd is ook dat daarna op de thuiscomputer vanaf de eerste webmail inlog poging nieuwe mails niet meer binnenkomen; daartoe moest ik dat account verwijderen en opnieuw toevoegen, Overigens lukte de inlog op o.a. seniorweb ook niet ! Groet, Jacques
Ben je wel via vpn ingelogd geweest . Anders kan iedereen mee kijken .

Ik had in ieder geval nu al me wachtwoorden gewijzigd als je op een open verbinding .Was ingelogd .(zonder vpn)
Reputatie 7
Badge +17

Ben je wel via vpn ingelogd geweest . Anders kan iedereen mee kijken .

Ik had in ieder geval nu al me wachtwoorden gewijzigd als je op een open verbinding .Was ingelogd .(zonder vpn)

Dat valt wel mee. Webmail gaat via https en zolang het certificaat geldig is is de verbinding versleuteld.
@QH44 Jacques, Ziggo kijkt niet naar waar vandaan je inlogt om mail op te halen. Wel werkt het inloggen vanaf mobiele apparatuur (telefoon, tablet) soms lastiger dan vanaf een PC. Maar dit komt doordat je ten eerste al met een kleiner toetsenbord werkt en dus eerder een verkeerd teken ingeeft, maar ook omdat hoofd en kleine letters ingeven soms lastiger is. Ook willen telefoons en tablets nogal eens gegevens voor je invullen en dat zijn niet altijd de juiste.

En nog even iets om wellicht op te letten: Bij de meeste openbare wifi netwerken kun je niet direct verbinding maken en meteen van internet of mail gebruik maken. Heel vaak moet je eerst via een aparte pagina (van bv ziekenhuis, trein etc) toestemming geven en akkoord gaan met de voorwaarden. Doe je dat niet dan heb je wel verbinding maar mag dan ook geen internet gebruiken.

Andere tip: Als je een telefoon of tablet gebruikt met Android (dus bv een Samsung), dan heb je in principe altijd een Google account met bijbehorend emailadres.
Wat je zou kunnen (laten) instellen is om bv de mail vanaf je Ziggo email, door te sturen naar je Google email. Niet alleen krijg je dan vanzelf je emails binnen, maar je hebt dan ook nog eens een goede bescherming tegen spam.
Doorsturen staat, als je bent ingelogd op ziggo webmail, onder instellingen -> automatisch doorsturen. Daar kun je het email adres ingeven waar de mails naartoe worden doorgestuurd en ook aanvinken dat de mails ook op het Ziggo account blijven staan.
dank voor de adviezen en de tips en VPN lijkt me een goeie oplossing; orienterend op internet kom ik tegen: https://softwarelab.org/lp/beste-vpn-android/?cpid=04dc9fd3-31ea-452f-bafb-564844f6cd06&campaignid=811871003&adgroupid=71023130867&adid=338917353789&keyword=%2Bvpn%20%2Bandroid&adposition=1t4&network=g&gclid=CjwKCAjw2cTmBRAVEiwA8YMgzQy4uVaV2czWoC_OsIIKuskB4miMN8oASJqA7vTQmx1pwIQ0CheFFRoC4B0QAvD_BwE&Placement=&campaignid=811871003&adgroupid=71023130867&adid=338917353789&keyword=%2Bvpn%20%2Bandroid&adposition=1t4&network=g&gclid=CjwKCAjw2cTmBRAVEiwA8YMgzQy4uVaV2czWoC_OsIIKuskB4miMN8oASJqA7vTQmx1pwIQ0CheFFRoC4B0QAvD_BwE&Placement=&gclid=CjwKCAjw2cTmBRAVEiwA8YMgzQy4uVaV2czWoC_OsIIKuskB4miMN8oASJqA7vTQmx1pwIQ0CheFFRoC4B0QAvD_BwE

heeft iemand hier ervaring mee ? groet, Jacques

Reageer