Beantwoord

Vraag: smtp instellingen en authenticatiemethode (Thunderbird)

  • 21 oktober 2014
  • 25 Reacties
  • 42683x Bekeken

Hallo,

Ook ik heb de mailinstellingen aangepast en heb een oude ..@home mailadres.
Zojuist de instellingen van pop aangepast en kan mail ontvangen.
Echter de smtp instellingen werken niet.
Er is nog een instelling waar niet over gecommuniceerd wordt en dat gaat over wachtwoordverificatie.
Ik heb keuze uit: geen/normaal/versleuteld/kerberos en ntlm

De eerste twee lijken mij geen optie en volgens mij stond de instelling altijd al op versleuteld.
foutmelding:
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider.

kerberos en ntlm worden niet ondersteunt.
De melding hierover is direct en duidelijk.

Een week geleden heb ik van ziggo een mail gekregen met de opdracht mijn wachtwoord voor mijn email aan te passen, dit heb ik braaf op de site gedaan maar als ik nu vervolgens onbeveiligd mijn wachtwoord over de lijn moet gaan sturen voelt dat niet fijn.

Hoe zit dit bij anderen?
icon

Best beantwoord door Reinier 22 oktober 2014, 12:07

Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

25 Reacties

Reputatie 3
Hi, welke mail client gebruik je?
Reputatie 6
Badge +5
En toch is de eerste optie de juiste.
Als je in het ziggo netwerk zit is er geen wachtwoord nodig.
Poort 25.
Bij poort 587 kun je versleuteling gebruiken.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
Reputatie 3
Nou dat ligt aan de poort die je wil gebruiken. Onversleuteld via poort 25 vereist inderdaad geen wachtwoord. Versleuteld (via ssl) wel. Ziggo promoot alleen nog versleuteld verzenden dus ik vermoed dat dit ook de mail van Arkanthos staat. Zie ook
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen
Nou dat ligt aan de poort die je wil gebruiken. Onversleuteld via poort 25 vereist inderdaad geen wachtwoord. Versleuteld (via ssl) wel. Ziggo promoot alleen nog versleuteld verzenden dus ik vermoed dat dit ook de mail van Arkanthos staat. Zie ook
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/pop-instellingen


Hallo Reinier,

Bedankt voor je antwoord, ik gebruik Thunderbird.
Met onderstaande instellingen aangegeven door Ziggo. (Met versleuteld wachtwoord)

Gebruikersnaam Uw volledige e-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord Het wachtwoord van uw e-mailaccount
Server smtp.ziggo.nl
Serverpoort 587
Type versleuteling STARTTLS
Verificatie vereist/identiteitscontrole Ja

Foutmelding.
Verzenden van bericht mislukt.
De SMTP-server smtp.ziggo.nl lijkt geen versleutelde wachtwoorden te ondersteunen. Als u de account zojuist hebt ingesteld, probeer dan ‘Normaal wachtwoord’ als de ‘Authenticatiemethode’ in de ‘Accountinstellingen | Serverinstellingen’. Als dit eerder heeft gewerkt en nu ineens niet meer, neem dan contact op met uw e-mailbeheerder of provider

Werkt versleuteld wachtwoord wel bij jouw?
Reputatie 3
Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.
Hi Arkanthos, de juiste instellingen voor Thunderbird voor uitgaande mail zijn:

Omschrijving: Ziggo (maakt niet uit eigenlijk)
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587

Verbindingsbeveiliging: STARTTLS
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Gebruikersnaam: jouwemailadres@ziggo.nl

Ik zie dat jij beveiligd wachtwoord probeert te gebruiken. Ik denk dat het daarom niet lukt. Overigens stuur je je wachtwoord hier niet mee helemaal mee naar buiten. Dit is alleen om aan te melden bij de server van Ziggo. Voor inkomende mail doe je dat ook.


Hallo Reinier,

Bedankt voor je antwoord, dat werkt inderdaad.
Ik heb vandaag ook contact gehad met Ziggo, dit is inderdaad de enige oplossing.
Bij een ssl verbinding is de verbinding zelf beveiligd en dat zou afdoende moeten zijn.
Vanaf vandaag ondersteunen zij ook Thunderbird, ik heb ze gevraagd om dit bij de omschrijving te vermelden.

Bedankt voor je hulp.
Voorbeeld op :
[img]http://i1337.photobucket.com/albums/o666/menno47/ScreenShot09-21-14at0729PM_zpsf1e78a60.jpg[/img]
Ook nog teruggevonden op mijn eigen PC:
Reputatie 7
Cool! Arkanthos, Reinier en menno47 bedankt voor deze info!

Daar kunnen we verder mee :)

Wij ondersteunen echter Thunderbird nog niet.

Gr,
Reputatie 2
Badge
Ik heb ook probleem met Thunderbird,bij openen mail programma moet ik steeds mijn mail wachtwoord intoetsen
Reputatie 6
Badge +5
Vergeet je niet om het vinkje te plaatsen dat de wachtwoordmanager het wachtwoord opslaat?
Kijk eens onder menuknop Extra, Opties, Beveiliging, Opgeslagen aanmeldingen.
Reputatie 2
Badge
Ik heb Thunderbird ergens gedownload,maar weet niet of die geschikt is voor Windows 10 ??
Reputatie 6
Badge +5
Ja hoor, werkt goed onder Windows 10.
Reputatie 2
Badge
Ik las ook iets over 32 of 64 bits??
Ben maar een leek?
Reputatie 6
Badge +5
Thunderbird is 32 bits, dat gaat verder vanzelf.
Reputatie 2
Badge
OK bedankt voor de info
Reputatie 2
Badge
Ik kan nergens dat vinkje vinden,wel iets van hoofdwachtwoord
Reputatie 6
Badge +5
Daar boven hoort de knop van opgeslagen wachtwoorden te staan.
Dat vinkje kun je zetten als je bij het ophalen van de mail het wachtwoord weer moet intypen.
Reputatie 2
Badge
Dat zie staan,maar geen ruimte voor vinkje?
Reputatie 2
Badge
Sorry,Dat zie ik staan,maar geen ruimte voor vinkje?
Reputatie 6
Badge +5
Een voorbeel van wat ik bedoel:
http://help.websiteman.nl/images/176/medium/handleiding-thunderbird-wachtwoord-invoeren-en-l-medium.png

Als je je mail ophaalt dus.
Reputatie 2
Badge
Dat staat er nergens bij mij,kunt u middels teamvieuwer voor mij kijken??
Reputatie 6
Badge +5
We gaan even verder via privé berichten.
Reputatie 2
Badge
Ik ben de link kwijt omdat ik Thunderbird verwijdert heb
Reputatie 4
Badge +2
Ben ik even blij dat ik dit topic vond en het antwoord van Reinier! Heb ook Thunderbird.
Ik kreeg de laatste tijd bij het verzenden van emails vaak de melding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail. De mailserver antwoordde: Sorry this server is busy, please try again later. Controleer het bericht en probeer het opnieuw.
Bleek dat ik als uitgaande server nog steeds mail.chello.nl had staan (en poort 25, geen beveiliging , ww onbeveiligd verzonden), verder als gebruikersnaam mijn eigen naam.
Nu veranderd naar smtp.ziggo.nl + overige geadviseerde instellingen en ik zie de foutmelding niet meer. Ik hoop natuurlijk wel dat dit zo blijft anders moet ik verder zoeken als t weer terugkeert..

Wellicht lopen meer oud-upc-ers hier tegen aan?
NB Indien u dit doet en wijzigt, zal TB wel naar uw wachtwoord vragen, u moet dus wel uw ww van uw email bij de hand hebben.