1
Vraag
2
Reacties
tvr4ever

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VPN voor de veiligheid, nu uitgaande mail geblokkeerd

Ik heb een mail gekregen van Ziggo, even dacht ik het betreft een spam bericht, dat mijn uitgaande mail geblokkeerd is omdat er vanuit het buitenland is ingelogd. Ik gebruik een VPN voor de veiligheid, en die inlog ben ik zelf als ik mijn mail check.
Het advies van de helpdesk, je wachtwoord wijzigen. Helaas zal dat advies niet helpen, want het systeem zal steeds zien dat ik vanuit het buitenland mijn mail check, en ook met een nieuw wachtwoord weer mijn mail blokkeren. Ik heb tevergeefs geprobeerd e.e.a. uit te leggen aan de hd medewerkers, maar helaas kom ik niet door het script heen, en ik krijg ook niet iemand van de tweede lijn te spreken.

Ik heb zelfs het advies van de hd gekregen om over te schakelen naar gmail of outlook.com want die blijven wel werken.

Ik kan me niet voorstellen dat Ziggo niet een oplossing heeft voor deze vaker voorkomende vraag volgens de hd.

Fred
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Je bent de zoveelste. Advies is op dit moment geen VPN te gebruiken bij mail of Ziggo webmail gebruiken.

Bekijk in context

24 Reacties 24
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Je bent de zoveelste. Advies is op dit moment geen VPN te gebruiken bij mail of Ziggo webmail gebruiken.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Of uitsluitend Ziggo WebMail. Dat kan probleemloos over VPN.
tvr4ever
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat is hetzelfde advies als de hd geeft, ik vindt het persoonlijk een grote provider als Ziggo onwaardig dat men geen oplossing hiervoor heeft. Veiligheid online wordt steeds meer een issue, ik had verwacht dat Ziggo hier anders mee om zou gaan. Ik hoop dat men gaat inzien dat een VPN tegenwoordig niet meer een feature is welke alleen gebruikt wordt door techneuten, maar ook door de "gewone" gebruikers. Voorlopig kan ik mijn mail niet meer gebruiken, lekker handig. Ik kreeg in de chat nog het advies een mail te sturen naar het abuse adres van Ziggo. Drie regels daarvoor heb ik aangegeven dat ik geen mail meer kan versturen, waarschijnlijk was ik aan het chatten met een bot.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
tvr4ever Ziggo en ander ISPs doen email er maar een beetje bij en dat merk je aan de kwaliteit van de faciliteiten en de matige/afwezige support als er iets mis gaat.
Ik snap sowieso niet zo waarom een klant een Email address bij een ISP gaat gebruiken.
Geeft alleen maar een hoop gedoe bij overstap naar een andere ISP.
Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Waarom denkt men dat een VPN “veiligheid” met zich mee brengt op je eigen internetverbinding? Ik lees dat steeds op dit forum. Een VPN voor de veiligheid..... Lijkt me een misvatting. Waar wordt je tegen beschermd denk je?
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Dat is vrij normaal en volgens mij bij zo'n beetje alle providers (ik heb KPN, daar is het ook, kan ik niet gebruiken in het buitenland).

Als je een VPN inschakelt krijg je een ander IP dat niet van Ziggo is. Is om te voorkomen dat de mail-servers van Ziggo voor spam-doeleinden gebruikt wordt.

Het is vrij simpel: als je wilt emailen je VPN uitzetten.

Wat je kunt doen is een service als https://www.smtp2go.com/ gebruiken, werkt prima áls je dan toch wil vasthouden aan een altijd werkende VPN.
tvr4ever
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Kijk ik in de mail vanmorgen, bergen met spam, ik sleep de spam naar de spam folder, doe ik al jaren, helpt helemaal niets, het spamfilter van Ziggo, als ze het al hebben, werkt voor geen meter, maar wel zeuren over het gebruik van een VPN :angry:

Maar ja, voor de spam zijn er vast al andere threads geopend
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
tvr4ever
Het heeft weinig zin te blijven mekkeren over de slechte Email faciliteiten van Ziggo.
Zo is het nu eenmaal.
Je kunt op de Communty van alles vinden over gedoe met:

  • gebruik van smtp.ziggo.nl over VPN; blokkade voor verzenden!
  • gebruik van smtp.ziggo nl in het buitenland; blokkade voor verzenden!
  • niet werkende leerfunctie van het Ziggo SPAM-filter
Er wordt aan gewerkt, maar ik verwacht daar niet veel van op de korte termijn.
En zoals je kunt lezen is het bij bv KPN niet veel beter.
Je moet het dus maar accepteren, zoals het is, als je Ziggo mail wilt blijven gebruikien.

Zoals gezegd is het gebruik van uitsluitend Ziggo WebMail een remedie tegen 1 en 2.
Het slechte SPAM-Filter, zul je moeten blijven nemen zoals het werkt & hopen op verbetering.

Tenzij je overstapt naar een solide Email provider. Dan ben je van de ellende af. Er zijn er zat.

Gr Han

Wat links.
https://blog.hubspot.com/marketing/free-email-accounts
https://www.technorms.com/14035/10-free-email-service-providers
En dan zijn er nog NL hosting Providers met Email tegen een zacht prijsje.
https://www.hostinginnederland.nl/e-mail-hosting/
https://www.host-reviews.nl/email-hosting-vergelijken/

Gebruik zelf Gmail zonder gezeur, maar niet iedereen vindt dit een gelukkige keuze ivm privacy. Details (mogelijk ook slechte!) over andere providers zul je zelf moeten uitzoeken, als je een keuze wilt maken. Ik ken ze natuurlijk niet, maar de Google zoekmachine wel.
tvr4ever
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben aan het testen met een tussenoplossing, mogelijk dat Ziggo mijn mail nu niet meer zal blokkeren ondanks het gebruik van een VPN, wordt vervolgd
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
Zet je VPN nou eens even uit en probeer het dan.
tvr4ever
Topicstarter
Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
mandatory wrote:
Zet je VPN nou eens even uit en probeer het dan.


Dat het zonder VPN blijft werken hoef ik niet te proberen, ik zoek echter naar een oplossing waarbij ik mijn VPN kan blijven gebruiken in combinatie met de Ziggo mail.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
tvr4ever
Ben benieuwd naar je tussenoplossing.
Wie weet hebben meer slachtoffers hier iets aan.
Laat je vorderingen & oplossing weten!
Gr Han

Noot 1
Je kunt bij een Ziggo Account een andere smtp server proberen te gebruiken.
Ik testte dat met smtp.google.com:587, omdat ik daar een Account heb.
Dat lukte, maar het From: (afzend) adres wordt het Gmail address.
Doordat het Reply-To address het Ziggo adres is, kan e.e.a. bij een ontvanger nog wel op zijn pootjes terecht komen. Het is wel wat mysterieus voor ontvangers & onbedoeld naar het Gmail address gaan antwoorden is niet uitgesloten. Geen goede oplossing dus.
Er zijn meer free smtp servers (soms tot een gratis max aantal, waar je als consument niet aan toekomt). Bv.
https://www.wpoven.com/blog/free-smtp-servers-sending-emails
Details hierover ken ik niet, maar die diensten kunnen geschikter zijn voor wat nodig is. Check this out!
Noot 2
Ellende met gebruik van smtp.ziggo.nl:587 in het buitenland kun je omzeilen met een eigen VPN Server in je LAN en daar in het buitenland verbinding mee leggen. Dit is een oplossing voor die-hards met bovengemiddelde IT-literacy.
mandatory

Level 1
  • 149Posts
  • 1Oplossingen
  • 18Likes
tvr4ever wrote:

mandatory wrote:
Zet je VPN nou eens even uit en probeer het dan.
Dat het zonder VPN blijft werken hoef ik niet te proberen, ik zoek echter naar een oplossing waarbij ik mijn VPN kan blijven gebruiken in combinatie met de Ziggo mail.


Hierboven heb ik uitgelegd waarom dat niet kan.
pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
ik gebruik VPN zonder problemen... Ik heb verbinding via een nederlandse server en alles werkt prima.. Het is niet echt nodig om via een buitenlandse vpn server verbinding te maken wat betreft je "veiligheid" .. En nederlandese servers hebben over het algemeen ook nog wat hogere snelheid.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
pox-ie
Via een NL server zal het wel lukken.
Ik vraag me alleen af: waarom gebruik(t) jij(men) een publieke VPN-dienst?
Het is allemaal flauwekul, waar goed aan verdiend wordt.
Als het je om anonimiteit gaat: dat kun je wel vergeten.
Gr Han

https://thevpn.guru/is-vpn-untraceable/
en talloze andere (soms behoorlijk technische) bronnen, die bekeken kunnen worden.
Anonimiteit over VPN is een illusie die maar al te graag door VPN Providers in stand wordt gehouden.
pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
@hanh

grappig een artikel van dezelfde auteur een dag later ..
https://thevpn.guru/best-vpn-review/

iedereen met een vpn service heeft zo zijn eigen redenen..er zijn er genoeg. Als jij vindt dat je er geeneen nodig hebt dan is dat jouw keuze. Totale anonimiteit is haast onmogelijk op internet, maar van 99% ben je in ieder geval van verlost.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
grappig een artikel van dezelfde auteur een dag later ..

Hm, verdacht. Het een sluit het ander niet uit, maar je hebt een punt.

Een mooie toepassing van VPN, vind ik, was gebruik te kunnen maken van diensten die alleen bedoeld zijn voor inwoners van een Land (iplayer BBC, Netflix US).
Dat lukt ook niet meer. VPN Client Ips worden helaas niet meer geaccepteerd door die diensten. Welk nut blijft nog over? Anonimiteit? No way. Is rad voor ogen draaien.
Toon nog beter aan dat ik ongelijk heb.
Han
pox-ie

Level 10
  • 417Posts
  • 8Oplossingen
  • 132Likes
1 van de reden dat ik vpn heb is dat ik netflix usa kan kijken...dat werkt dus wel...ligt eraan welke..ik heb zelf de "beste" uit de test...daar gaat het dus wel mee.. en van die irritante geo-blocks ben ik ook vanaf 🙂
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
pox-ie
Ok. Prima dat je dit nog lukt. Verder moeten we niet moeilijk doen.
Ik daag een beetje uit over de anonimiteit van VPN. Dat valt nog wel mee en ook wel tegen, natuurlijk. De rest is opinie. Happy US Netflix.
Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic