1
Vraag
2
Reageer en help mee
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voorstel: e-mails na overstap tot een jaar blijven doorsturen

https://tweakers.net/nieuws/148802/nederlandse-isps-moeten-e-mails-na-overstap-tot-een-jaar-blijven-doorsturen.html


Nederlandse providers moeten tot een jaar na de overstap van een klant e-mails van die persoon blijven doorsturen of toegang tot de mailbox blijven geven. Dat stelt brancheorganisatie NLConnect. Een verplichte overstapdienst vind de organisatie overbodig en duur.
Dat klanten toegang tot hun e-mail verliezen als ze van provider wisselen is een drempel om over te stappen. Dat schrijft NLConnect in een reactie op de plannen van het ministerie van Economische Zaken om de Telecommunicatiewet aan te passen. De wijzigingen die de overheid onder de noemer 'Wetsvoorstel overstappen telecom' heeft opgesteld moeten overstapdrempels verlagen. Onder andere betere informatie over de overstapprocedure, het blijven leveren van diensten tot het moment van overstappen en een verplichte overstapdienst moeten hier voor zorgen.
5 Reacties 5
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Dat zou een hele goede wet zijn om in te voeren. Al hoewel klanten ook zelf kunnen bedenken om gewoon een gmail of een eigen mailaccount te openen en dan kunnen ze net zo vaak overstappen als ze willen 🙂 Maar het idee is wel goed!
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Je zadelt de providers wel weer op meer werk/kosten.
En wie gaat dat betalen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
RobertKoopman
RobertKoopman wrote:
Je zadelt de providers wel weer op meer werk/kosten.
En wie gaat dat betalen?

Iedereen mag maar één keer raden en ik denk dat iedereen het goed heeft.:relaxed:
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Lang lang geleden stapte ik over van Planet Internet naar UPC.
Voor 2,95 in guldens per maand kon ik mijn mailbox behouden.
Heb ik toch een jaar gedaan.
Als alle providers zoiets doen betaal je het als klant vrijwillig.
Wil je het niet dat is dat een prima eigen keuze.

Nu al jaren een eigen domein dus mail is, gelukkig, provider onafhankelijk.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ik zie nergens in het wetsvoorstel staan dat er een verplichte mailforwarding moet komen.
Lijkt mij ook een beetje opgesteld door iemand die (zoals vaak) weinig verstand van zaken heeft.
Een jaar lang mail forwarden betekent nl ook dat je een jaar lang wel degelijk gebruik maakt van de diensten van een provider en daar gewoon voor zal moeten betalen.

Vergelijk het maar met PostNL. Een jaar lang post doorsturen kan maar dat kost je ook ruim 6 Euro per maand. Lijkt me dus niet meer dan logisch dat mensen die dat persé willen, dan ook voor die kosten opdraaien. (Doorsturen betekent nl ook dat dat emailadres een jaar lang bezet blijft en niet meer door een andere klant gebruikt kan worden)
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic