MaartenJansen

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Verzonden mail komt terug

Nog steeds problemen met verzonden mail die terugkomt. Vlgs Thunderbird is het geen bug in hun systeem maar ligt het bij Ziggo. Dus Ziggo facilitators graag actie!

12 Reacties 12
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

Goedemiddag @MaartenJansen en welkom op de Community,

Goed dat je met je vraag aanklopt op dit forum! Wat vervelend dat niet wil lukken om e-mails te versturen met je Ziggo e-mailaccount vanuit Mozilla Thunderbird. Test anders eerst eens of het wel lukt via webmail. 
Lukt het verzenden en/of ontvangen wel via webmail, dan ligt het probleem niet aan je e-mailaccount en moet het dus gezocht worden in de instellingen van je e-mailprogramma. Gebruik dan de stappen op deze pagina 
om de meest voorkomende problemen i.c.m. e-mailprogramma's op te lossen. 

Lost dit het niet op, laat het dan weten onder dit topic. We helpen je dan graag verder.

Groeten,

Paul 

MaartenJansen
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Paul,

Daar gaat het niet over. Webmail en instellingen is al geprobeerd. Ik heb ook al contact gehad met iemand van Ziggo. Die verwees me naar Thunderbird. En Thunderbird verwijst me naar Ziggo. Het bekende van het kastje naar de muur. Ondertussen blijft het probleem bestaan.

Graag iemand die er verstand van heeft. Want hiermee komen we niet verder.

Groet Maarten

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @MaartenJansen 
Om het probleem te onderzoeken zullen we enkele zaken met zijn allen moeten testen. Er is dus meer informatie nodig om tot een oplossing te komen. In Thunderbird komt bij jou de verzonden e-mail terug. Kun je aangeven wat er precies gebeurt als jij een e-mail wilt versturen? Krijg je een foutmelding o.i.d. te zien? Daarnaast vragen wij om bij het gebruik van externe e-mailprogramma's (zoals Thunderbird) ook de Ziggo Webmail eens te testen. Dit is onze directe mailserver. Speelt het probleem daar ook? Is dat niet het geval, dan is jouw e-mailaccount zelf dus uitgesloten als oorzaak. Je zegt dat je de webmail hebt getest, maar wat was hier de uitkomt van? Dat is op basis van bovenstaande 2 berichten helaas niet duidelijk. 

Gebruik je de Ziggo e-mail ook in andere programma's op andere devices? Zo ja, wat gebeurt daar? 

We zien je graag terug met meer informatie, zodat we dit mysterie kunnen ontrafelen. Mogelijk dat onze e-mailtoppers @bburgg en @Be rt hier dan ook wel raad mee weten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Cecilia van Ziggo stelt precies de vragen die ik ook heb @MaartenJansen 

Gebruik je nog de beta versie van Thunderbird?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes

Daarnaast ben ik benieuwd naar de (inhoudelijke) reactie van ‘Thunderbird’. Kun je die delen?

MaartenJansen
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Hieronder staat de reactie van Thunderbird. Verder maak ik idd gebruik van een beta versie. Die wrs instabiel is. Alleen weet ik niet hoe ik het overzet naar een lagere versie. Vgls mij raak ik dan veel mails kwijt. Weet iemand hoe dat moet?

                   ###############################################

 Thomas D. (:thomas8) changed Bug 1677465 at 2020-11-17 07:21:54 PST:

What     Removed     Added
CC           bugzilla2007@duellmann24.net

Comment # 2 on Bug 1677465 from Thomas D. (:thomas8) at 2020-11-17 07:21:54 PST

(In reply to Andre Klapper from comment #1)

    Hi, please bring up support issues in the support forum instead.
    The issue tracker is for code issues only, and this is an error by your mail server and not any error in the code of Thunderbird. Thanks.

+1, Maarten, that's definitely a problem of incorrect recipient address or your email provider, not a bug in Thunderbird. You should contact the support of your email provider, ziggo.nl. You should also double-check the correctness of the recipient email address.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik gebruik zelf Thunderbird op mijn Macbook en geen last van uitgaande mail die terug komt. Er wordt afgeraden als je de Beta Thunderbird gebruikt, deze te verwijderen, dit geeft conflicten met de huidige Thunderbird.

 

Anders ga even naar Thunderbird en klik op het tabblad Thunderbird en kies over Thunderbird en kijk of hij up to date is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Op beta producten kun je als andere klant en provider vrijwel nooit goede en/of de juiste adviezen of tips geven, omdat het nog steeds testfase versies zijn, daar kan nog van alles in mis zijn wat je niet weet als je niet meetest met die beta's en de ins en outs niet kent.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Klopt @Be rt  ik heb die test even gedaan maar werkte hier niet, en gelukkig Thunderbird staan, deze met juiste instellingen en servers dan moet het goed gaan voor TS.

 

 

MaartenJansen
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

De beta is up-to-date, nr 84.0b1 (32 bits). Hoe kom ik hiervan af?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Gewoon de beta van Thunderbird verwijderen en de huidige installeren.

 

Hier vind je de versie > https://www.thunderbird.net/nl/

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Uitgelicht topic