Beantwoord

Verzonden items op verschillende plaatsen

  • 18 november 2016
  • 2 Reacties
  • 2138x Bekeken

In de webmail van Ziggo staan mijn verstuurde berichten in Verzonden Objecten.
In mijn iPhone staan ze in Sent
Op m'n laptop staan ze in Verzonden.

Ik kan op mijn iPhone niet zien wat ik via webmail verstuurd heb, op webmail kan ik niet zien wat ik via mijn iPhone heb verstuurd etc. Hoe krijg ik alles dat ik verzend vanaf webmail, iPhone en laptop in één map ?
icon

Best beantwoord door level4 18 november 2016, 14:19

De enige manier om dit (enigsinds) in goede banen te leiden bij gebruik van Ziggo-mail, is door IMAP te gebruiken bij het instellen van de mail op alle apparaten.

Zodra POP3 wordt gebruikt, kan niets van de mail (op/van dat specifieke apparaat) worden gesynchroniseerd.

-

Het belangrijkste verschil tussen POP3 en IMAP, is dat IMAP al uw mail primair bij Ziggo bewaard, en andere apparaten kunnen syncen met die (gemeenschappelijke) IMAP bron.

Bij POP3 haalt u de mail op bij Ziggo en wordt deze bewaard op het apparaat zelf. Andere apparaten hebben hier geen weet van, de mail zal dan ook niet worden gesynchroniseerd

-

Wat zelfs bij IMAP nog overblijft, zijn de locaties voor verzonden mail. Outlook zal deze opslaan in "Verzonden Items", terwijl het IMAP protocol deze opslaat in "Sent Items" met dubbele mapnamen tot gevolg.

-

Zowel IMAP als POP3 zijn ouderwetse mailprotocollen, het is helaas niet anders.
Nieuwe mailsoorten (Hotmail, Outlook.com, Livemail, Gmail, Office365) hebben wel een eenduidige mappenstructuur met naadloze synchronisatie.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
U kunt het proberen door een mailregel, waarschijnlijk per apparaat/emailprogramma, aan te maken. U stuurt dan ieder uitgaand bericht BCC naar uw eigen adres, en zet in de mailregel dat berichten afkomstig van uw eigen emailadres automatisch in een bepaalde map moeten worden geplaatst.
Als u meerdere adressen heeft, moet er per adres een regel worden aangemaakt.
Reputatie 7
Badge +1
De enige manier om dit (enigsinds) in goede banen te leiden bij gebruik van Ziggo-mail, is door IMAP te gebruiken bij het instellen van de mail op alle apparaten.

Zodra POP3 wordt gebruikt, kan niets van de mail (op/van dat specifieke apparaat) worden gesynchroniseerd.

-

Het belangrijkste verschil tussen POP3 en IMAP, is dat IMAP al uw mail primair bij Ziggo bewaard, en andere apparaten kunnen syncen met die (gemeenschappelijke) IMAP bron.

Bij POP3 haalt u de mail op bij Ziggo en wordt deze bewaard op het apparaat zelf. Andere apparaten hebben hier geen weet van, de mail zal dan ook niet worden gesynchroniseerd

-

Wat zelfs bij IMAP nog overblijft, zijn de locaties voor verzonden mail. Outlook zal deze opslaan in "Verzonden Items", terwijl het IMAP protocol deze opslaat in "Sent Items" met dubbele mapnamen tot gevolg.

-

Zowel IMAP als POP3 zijn ouderwetse mailprotocollen, het is helaas niet anders.
Nieuwe mailsoorten (Hotmail, Outlook.com, Livemail, Gmail, Office365) hebben wel een eenduidige mappenstructuur met naadloze synchronisatie.