Vraag

Verzonden e-mail en e-mail naar mezelf gaat naar de spambox.


Hallo.

Op onze laptop gebruiken wij Outlook 365 als mailprogramma.
Hier maken wij gebruik van twee email adressen in hetzelfde email-programma.
Laat ik ze voor het gemak mannetje@home.nl en vrouwtje@home.nl noemen.

Sinds een tijdje gaan door vrouwtje@home.nl verstuurde emails niet naar de sent-box maar naar de spam-box.
Dit gebeurt niet als mannetje@home.nl mails verstuurd.

Mails verstuurd naar een groep waar vrouwtje@home.nl zelf lid van is gaan niet naar de in-box maar linea-recta naar de spam-box.
Dit gebeurt wederom gebeurt dit niet als mannetje@home.nl dit doet.

Mail verstuurd via Ziggo webmail vertoond hetzelfde gedrag als hierboven beschreven.

De enig door vrouwtje@home.nl verstuurde email die niet naar de spam-box gaat is de mail verstuurd vanaf een android telefoon.

Wie o wie heeft een oplossing voor bovenstaand probleem?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groet,
Peter T.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Mail waar problemen mee kunnen zijn, kunnen inhoud bevatten die in het volgende topic beschreven worden: https://community.ziggo.nl/e-mail-103/550-552-foutmelding-waarom-kan-ik-geen-e-mails-naar-ziggo-klanten-sturen-17063
Hallo Be rt,

Bedankt voor je reactie.
Helaas is hetgeen in het door jou aangehaalde topic niet de oplossing.
Situatie blijft zoals beschreven in mijn post.

Groet
Peter
Reputatie 6
Badge +16
Beste @Peter T. ,

Sluit al uw mail clients af waarop het adres welke dit probleem heeft speelt.

Mappen verkeert toegewezen;
  • Ga naar Ziggo Webmail en log in met dat email adres.
  • Kies vervolgens voor Instellingen, welke zich rechts boven in onder een drop down menu bevinden.
  • Kies voor accounts.
  • Kies voor bijwerken in het recht venster.
  • Controleer of hier de standaard mappen goed zijn ingesteld, zo niet pas dit aan en druk op opslaan.
Eigen mail adres als SPAM opgenomen;
Methode 1
  • Ga naar Ziggo Webmail en log in met dat email adres.
  • Kies vervolgens voor Instellingen, welke zich rechts boven in onder een drop down menu bevinden.
  • Kies vervolgens voor E-Mail en dan Blacklist.
  • Verwijder uw email adres uit de Blacklist
Methode 2
  • Ga naar Ziggo Webmail en log in met dat email adres.
  • Kies voor E-mail en dan SPAM
  • Selecteer uw net verzonden e-mail
  • Aan de meest rechter kant binnen het email venster is ook weer een dropdown menu, kies hier voor voor Niet Ongewenst.
Filter regels;
  • Ga naar Ziggo Webmail en log in met dat email adres.
  • Kies vervolgens voor Instellingen, welke zich rechts boven in onder een drop down menu bevinden.
  • Kies vervolgens voor E-Mail en dan Filter Regels.
  • Verwijder of controleer de bestaande filter regels
Test na elke suggestie of de verzonden mail wel in de juiste map, sent items terecht komt.

Hierna weer testen in de verschillende mail clients.

MVG
Beste Jonathan,

Allereerst bedankt voor je reactie en perfecte beschrijving van de stappen die ik moet doorlopen.

Helaas leiden alle voorgestelde oplossingen niet tot het gewenste resultaat.

Misschien nog een keer het probleem kort beschrijven:
Als ik een mailtje stuur naar mezelf gaat dat mailtje na enkele tellen van de inbox naar de spam-box. Verzonden mailtje staat WEl in de send-box.
Mijn mailclient (outlook) en webmail zien beiden de inkomende mail (door mezelf verstuurd) als spam.

M.vr.gr.
Peter
Reputatie 6
Badge +16
Beste @Peter T.

Uhm, dus dit gedrag blijft dus ondanks dat er geen enkele client actief is en alleen webmail gebruikt wordt.
(Vergeet niet uw email account op de telefoon te verwijderen, blokkeren of internet verbinding te verbreken, De meeste mail apps werken op de achtergrond door)

Is er spraken van een interval? Mail gaat pas na 5, 10, 15 min van Inbox naar SPAM?

MVG

Reageer