RenédeS

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verzendprobleem mail binnen Outlook 365

Vanaf afgelopen zaterdag werkt mijn uitgaande mail niet meer in Outlook. Ik het Outlook 365. Het werkt niet bij mijn ziggo-mailbox en mijn zakelijke mailboxen.

Ik krijg een foutmelding bij verzending:
Verzenden.... rapporteert fout (0x800CCC0F): De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider.

Ik ben net via internet naar mijn mailbox van ziggo gegaan maar kan dan wel mail versturen.
Ook met mijn zakelijke mailprovider al gekeken (via Teamviewer) maar probleem niet kunnen oplossen. Heeft iemand een idee?
4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik geef je de instellingen, maar die heb je waarschijnlijk al, maar toch check/dubbelcheck.

Mocht je IMAP gebruiken dan de accounts verwijderen en opnieuw installeren met alleen het mailadres en het wachtwoord, niets handmatigs, Outlook krijgt de rest van de gegevens vanzelf binnen.

Met POP gebruik herstellen in accountinstellingen -> Geavanceerde opties -> handmatig om handmatig te kijken hoe de instellingen zijn en zo nodig te wijzigen.
Klik op repareren en daarna opent het venster POP - accountinstellingen.






.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
RenédeS wrote:
Vanaf afgelopen zaterdag werkt mijn uitgaande mail niet meer in Outlook. Ik het Outlook 365. Het werkt niet bij mijn ziggo-mailbox en mijn zakelijke mailboxen.

Ik krijg een foutmelding bij verzending:
Verzenden.... rapporteert fout (0x800CCC0F): De verbinding met de server is onderbroken. Als het probleem blijft bestaan, neemt u contact op met de serverbeheerder of internetprovider.

Ik ben net via internet naar mijn mailbox van ziggo gegaan maar kan dan wel mail versturen.
Ook met mijn zakelijke mailprovider al gekeken (via Teamviewer) maar probleem niet kunnen oplossen. Heeft iemand een idee?



Misschien is je ip adres geblokkeerd ? ivm versturen van te veel mail ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @RenédeS. Welkom hier! Top dat je een account aanmaakt om je vraag te stellen. Gelukkig zijn hier mensen aanwezig die je hier graag bij willen helpen :-). Hoe gaat het nu? Heb je iets gehad aan de informatie die je hier verkregen is en is het opgelost?

We horen heel graag van je!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Op een ander topic word melding gemaakt van dezelfde foutmelding , lees dit eens misschien helpt het ?

Oorzaak
Deze foutberichten verschijnen als Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express geen verbinding met uw e-mailserver kan maken. In veel gevallen hebben deze foutberichten een van de volgende oorzaken:

* Onjuiste accountinstellingen
* Onjuiste configuratie van persoonlijke firewallsoftware
* Antivirussoftware
* Een beschadigde modem
* De MTU-grootte (Maximum Transmission Unit)
* Outlook Express is van de computer verwijderd of de installatie van het programma is beschadigd
* Uw gebruikersprofiel in Outlook is beschadigd
* De POP3-server bevat een beschadigd e-mailitem

Workaround
Ga afhankelijk van de situatie op een van de volgende manieren te werk om dit probleem te omzeilen.
Methode 1: Controleer of de instellingen voor de e-mailserver juist zijn
Als u informatie zoekt over de juiste instellingen voor uw e-mailserver, neemt u contact op met uw internetprovider of uw systeembeheerder.

Opmerking Sommige internetproviders staan geen berichtenroutering via een andere SMTP-server toe terwijl u met hun netwerk bent verbonden. In dat geval vervangt u de SMTP-server voor de andere internetprovider of de andere e-mailaccount door de SMTP-server van de internetprovider die u gebruikt om toegang tot internet te krijgen.

Als u ziet dat uw accountinstellingen zijn gewijzigd in 'Localhost' in de POP-serverinstellingen (Post Office Protocol) en in 'accountnaam/POP-servernaam' in het vak Accountnaam op het tabblad Server en u maakt gebruik van de antivirussoftware Trend Micro PC-cillin, schakelt u de functie POP3 Scan (Pop3trap.exe) van de software Trend PC-cillin uit. Ga hiervoor als volgt te werk:
1. Dubbelklik in het systeemvak op de taakbalk op het pictogram PC-cillin.
2. Schakel het selectievakje Enable POP3 Scan uit.
3. Configureer uw POP3-e-mailaccount opnieuw in Outlook met de juiste instellingen.
Het is bovendien mogelijk dat u de opties PC-cillin Web-Filter, Web Security en Enable POP3 Scan moet uitschakelen.

Methode 2: Controleer de configuratie van de firewallsoftware
Configureer de firewallsoftware zodanig dat de volgende bestanden toegang tot internet hebben:

* Voor Outlook Express: Msimn.exe
* Voor Outlook: Outlook.exe

Standaard is voor de meeste e-mailclients uitgaande toegang via poort 110 en binnenkomende toegang via poort 25 vereist. Als u meer informatie wilt over de poorten die met de e-mailserver communiceren, neemt u contact op met uw internetprovider of systeembeheerder.

Dit probleem wordt onder meer veroorzaakt door firewallsoftware van de volgende leveranciers:

* McAfee
* Symantec
* ZoneLabs
* Cisco
* Cygate
* Sonicwall
* Freedom Security Zero Knowledge

McAfee Personal Firewall
Controleer de configuratie-instellingen in het programma McAfee Personal Firewall en zorg ervoor dat Microsoft Outlook of Microsoft Outlook Express volledige toegang heeft.

Als u meer informatie wilt over de configuratie van McAfee Personal Firewall, bezoekt u de volgende McAfee-website:
http://www.mcafee.nl
U kunt ook het programma McAfee Personal Firewall verwijderen en opnieuw installeren. Er wordt dan opnieuw een bestand met een programmahandtekening gemaakt dat door de firewall wordt gebruikt. Bovendien zorgt u er zo voor dat zowel Outlook als Outlook Express wordt opgenomen in de lijst met programma's die toegang tot internet hebben.
Norton Personal Firewall (Symantec)
Als u werkt met Norton Personal Firewall 2002, Norton Internet Security of Norton SystemWorks van Symantec, verwijdert u de software van Norton Personal Firewall of Norton Internet Security. Nadat het probleem daarmee is opgelost, installeert u de Norton-software opnieuw.

Je kan nog meer via deze link lezen

http://service.weareonline.nl/knowledgebase/1/Outlook-Fout-0x800ccc0d-of-0x800ccc0f-bij-ontvangen-en-verzenden-van-e-mail.html

Uitgelicht topic