lizzie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

verzenden Outlook lukt ineens niet meer

Sinds enkele dagen lukt het niet meer om vanaf mijn laptop emails te verzenden met Outlook 2010. Verzenden vanaf mijn smartphone? Geen probleem.
Verzenden vanaf mijn desktop? Geen probleem.
Het stappenplan op de website van Ziggo 2x uitgevoerd. 

server  voor inkomende mail = imap.ziggo.nl
server  voor uitgaande mail = smtp.ziggo.nl
poort voor inkomende mail = 993 + uitgaande mail = 587
Precies volgens het stappenplan.

Daarna naar Accountinstellingen testen. Aanmelden bij server voor inkomende mail = voltooid.
Test emai bericht verzenden = Voltooid
Ik krijg in mijn Postvak IN een bevestigingdat het testbericht is verzonden. Dus dat werkt (nog steeds).

Maar tot mijn enorme frustratie… als ik zelf iets wil verzenden vanaf mijn laptop krijg ik de foutmelding: 0x8004010F: het Outlook gegevensbestand kan niet worden geopend.

IK WEET HET ECHT NIET MEER! Geprobeerd te bellen met Ziggo, maar die willen bij dit probleem geen hulp bieden via de telefoon. Met het stappenplan is het EENVOUDIG om het probleem zelf op te lossen…. IK ONTPLOF!

Wie kan en wil me wel helpen? Zou ik heel blij mee zijn. 

Els

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@lizzie schreef: “Geprobeerd te bellen met Ziggo, maar die willen bij dit probleem geen hulp bieden via de telefoon.”

Die kunnen geen hulp bieden met dit probleem, omdat het een Outlook probleem is, 0x8004010F betekent: je Outlook profiel is kapot, Ziggo kan hier niets aan doen of repareren en de helpdesk weet niet van alle mailprogramma's en versies, dat zijn er tig en alle oplossingen, dat zijn er honderden, voor dit soort problemen, met Outlook moet je bij Microsoft zijn en die hebben het mooi omschreven op hun website.

De mest simpele stap is om je account te verwijderen, je gebruikt IMAP en dat laat zien wat er op de Ziggo servers staat, als je je account verwijderd, verwijder je niet de mails op de Ziggo server en die zijn weer te zien met een nieuw aangemaakt account in Ziggo.

Als je een nieuwe account maakt in Outlook, gebruik dan alleen je email adres en wachtwoord, stel niets handmatig in, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo servers.

 

Mocht dit toch nog niet de oplossing zijn, kijk dan op de website hieronder, daar staat het profiel probleem beschreven en hoe je dit op kunt lossen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2659085/error-0x8004010f-when-you-try-to-send-or-receive-em...

Bekijk in context

10 Reacties 10
lizzie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog een aanvulling: ook verzenden via Ziggo webmail lukt ineens niet meer. Ging altijd probleemloos.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @lizzie 

Logisch dat je met je handen in het haar zit! Wij helpen je graag, zodat je weer met jouw e-mailadres kunt verzenden. Even ter check. Klopt het dat het gaat om het e-mailadres wat jij hebt ingevuld in je Community profiel? Ik heb dit e-mailadres gecontroleerd en deze is niet geblokkeerd. Gaat het om een ander e-mailadres, dan horen wij het graag! Wil je deze dan updaten in je Community profiel?

Kort samengevat kun je dus geen e-mails verzenden vanaf jouw laptop. Dit probleem speelt zowel via Outlook als via de Ziggo Webmail. Het verzenden lukt nog wel steeds vanaf jouw mobiele telefoon? Waar ik nieuwsgierig naar ben. Heb je bij de Ziggo Webmail voor de zekerheid ook een andere browser getest? En werkt het wel als je de Ziggo Webmail op je mobiele telefoon test? En als ik je bericht goed heb gelezen dan kun je naar meerdere e-mailadressen geen mail versturen? Het betreft niet één specifiek e-mailadres? We zien graag meer informatie van je tegemoet!

Mogelijk dat @Be rt als e-mail expert ook nog handige tips voor je heeft?

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@lizzie schreef: “Geprobeerd te bellen met Ziggo, maar die willen bij dit probleem geen hulp bieden via de telefoon.”

Die kunnen geen hulp bieden met dit probleem, omdat het een Outlook probleem is, 0x8004010F betekent: je Outlook profiel is kapot, Ziggo kan hier niets aan doen of repareren en de helpdesk weet niet van alle mailprogramma's en versies, dat zijn er tig en alle oplossingen, dat zijn er honderden, voor dit soort problemen, met Outlook moet je bij Microsoft zijn en die hebben het mooi omschreven op hun website.

De mest simpele stap is om je account te verwijderen, je gebruikt IMAP en dat laat zien wat er op de Ziggo servers staat, als je je account verwijderd, verwijder je niet de mails op de Ziggo server en die zijn weer te zien met een nieuw aangemaakt account in Ziggo.

Als je een nieuwe account maakt in Outlook, gebruik dan alleen je email adres en wachtwoord, stel niets handmatig in, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo servers.

 

Mocht dit toch nog niet de oplossing zijn, kijk dan op de website hieronder, daar staat het profiel probleem beschreven en hoe je dit op kunt lossen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2659085/error-0x8004010f-when-you-try-to-send-or-receive-em...

lizzie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben inmiddels zover dat de webmail weer werkt. Maar rechtstreeks verzenden via outlook op de laptop werkt nog steeds niet. Ik heb verschillende keren en op verschillende manieren een nieuw account aangemaakt, geen verschil. Maar iedere keer handmatig, dus ik ga het nog een keer proberen, maar heb er weinig vertrouwen in. Ook de herstelfunctie haalt niets uit. Inkomende mail prima, uitgaande mail lukt niet, ook als de test is voltooid en alles in orde lijkt te zijn.

Ik heb ook ergens gelezen dat het Outlookbestand beschadigd is en het eerst verwijderd moet worden en daarna opnieuw geinstalleerd. Maar om te downloaden van Microsoft heb ik de originele papieren nodig en een productcode, en die heb ik echt niet meer. Zoiets bewaar je toch niet?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@lizzie schreef: “Maar om te downloaden van Microsoft heb ik de originele papieren nodig en een productcode, en die heb ik echt niet meer. Zoiets bewaar je toch niet?”

Van software altijd alle licenties bewaren.
Ik heb ze vanaf 1997 en er zijn er bij die nog steeds geldig zijn, omdat er destijds bij een behoorlijk aantal nieuwe software een levenslang gebruik op zat, inclusief nieuwe versies tot nu toe.

En het is makkelijk als je in de loop van de tijd een andere computer krijgt en alles opnieuw moet installeren.

 

Maar je hoeft Outlook helemaal niet te verwijderen om een nieuw bestand of profiel te maken, volg de stappen in het topic wat ik eerder schreef:

Mocht dit toch nog niet de oplossing zijn, kijk dan op de website hieronder, daar staat het profiel probleem beschreven en hoe je dit op kunt lossen:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2659085/error-0x8004010f-when-you-try-to-send-or-receive-em...

lizzie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Bert, ik heb vanmiddag een nieuw account aangemaakt, zoals je zei. Toen was ik ineens alles kwijt: geen internet meer, ook niet op mijn smartphone, kon geen verbinding meer maken met de server. Grote paniek hier. De internetverbinding is inmiddels hersteld (vraag me niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb), ook op mijn smartphone, maar ik heb nu ineens 2 email accounts (1 originele + 1 op dezelfde naam met (1) erachter… Inmiddels heeft een buurman meegekeken en gezien dat het een chaos is . De mails worden ook in verschillende mappen opgeslagen. Hij komt deze week nog een keer langs om te kijken of hij iets kan veranderen. Mails verzenden gaat nu wel weer, maar ze komen nu niet meer bij mijn originele account binnen maar bij de extra account die ik helemaal  niet wil. Zoals ik zei: het is een puinhoop.

Ik heb nu besloten dat ik niets meer zelf ga veranderen of instellen. Het werkt enigszins, ik weet waar ik verzonden mails kan terugvinden en hoop dat mijn buurman toch nog orde in deze chaos kan scheppen.

Dank je wel voor het meedenken, maar als leek is dit gewoon niet te doen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@lizzie Het is inderdaad lastig als je niet de weg weet in ICT land en je spreekt de taal niet.

Uitval van internet kan hier niet aan gelegen hebben, daar doet Outlook niets mee.

 

Kijk even in de webmail of alles daar nog staat zoals je gewend bent en laat de buurman de volgende stappen zien, dat is de simpelste weg om het op te lossen.

 

De meest simpele stap is om je account te verwijderen, je gebruikt IMAP en dat laat zien wat er op de Ziggo servers staat, als je je account verwijderd, verwijder je niet de mails op de Ziggo server en die zijn weer te zien met een nieuw aangemaakt account in Outlook.

Als je een nieuwe account maakt in Outlook, gebruik dan alleen je email adres en wachtwoord, stel niets handmatig in, de rest van de instellingen krijgt Outlook van de Ziggo servers.

 

In ieder geval succes gewenst.

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Ik heb denk ik een soortgelijk probleem. Ik gebruik ook nog Outlook 2010 op 2 desktops en een laptop allemaal met Windows 10. Geen probleem met mail. Nu heb ik een nieuwe laptop ook Outlook 2010 geïnstalleerd en ik stel mail exact zo in als op de andere 3. Dan ga ik de accountinstellingen testen en bij test-e-mailbericht verzenden gaat het dan mis. Als ik het vinkje bij “Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist” weghaal gaat het wel goed. En dat is vreemd want bij de andere 3 pc's is het wel aangevinkt en wordt er wel een test-email verzonden. Rara.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@FredHgl Als je op de nieuwe laptop IMAP gebruikt en geen POP, dan hoef je alleen je email adres in te vullen en je wachtwoord, de rest van de instellingen krijgt Outlook vanzelf van de mail servers.

Het zou dan moeten werken.

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes
Be rt wrote:

@FredHgl Als je op de nieuwe laptop IMAP gebruikt en geen POP, dan hoef je alleen je email adres in te vullen en je wachtwoord, de rest van de instellingen krijgt Outlook vanzelf van de mail servers.

Het zou dan moeten werken.

Ik had ook verwacht dat het op deze manier zou werken maar helaas. Toch nog maar even gecheckt of de instellingen op de nieuwe laptop exact gelijk zijn aan mijn andere 3 pc's en dat is het geval. Ik laat het dus maar even zo, dus geen verificatie voor uitgaande e-mail (SMTP). Op de andere pc's is dit wel aangevinkt, Inkomende e-mail (IMAP) = 993 SSL, Uitgaande e-mail (SMTP) =587 TLS. Op de nieuwe laptop dus niet aangevinkt en IMAP = 993 SSL, SMTP = 25 automatisch. Op deze manier lijkt het goed te gaan maar vreemd blijft het. En als alternatief gebruikt ik nu ook maar even Windows 10 Mail.

Uitgelicht topic