wssc

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verhuizing quicknet adressen naar ander Ziggo account

Mijn kinderen wonen nu op zichzelf, maar thuis tijdens de Quicknet periode hebben zijn een email adres aangemaakt onder mijn account.
De heren zijn verhuisd in de periode Ziggo en hebben nu zelf een Ziggo account.
Het is mogelijk om hun email adressen van Quicknet te verhuizen naar hun eigen account van Ziggo?
6 Reacties 6
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi wssc,

Volgens mij is dat wel mogelijk 🙂

Om dit te regelen, kun je het beste contact opnemen met Ziggo, bijvoorbeeld via de chat.
Via deze community duurt het namelijk wat langer, aangezien hier vooral klanten elkaar helpen.

Groet,
Evert
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi wssc,

Jullie zijn een echt Ziggo gezin dus! 🙂 Dat was het enige goede nieuws ben ik bang; quicknet adressen faseren we helemaal uit. Die komen dus te vervallen bij e-mail veranderingen of verwijderingen.

Je kan altijd zelf een e-mail adres verwijderen in je Mijn Ziggo omgeving. Een andere Ziggo gebruiker kan dit adres dan weer aanmaken. Wij doen dat nooit op verzoek, dit moeten klanten altijd zelf handmatig doen om ernstige misverstanden op het gebied van privacy te voorkomen. Omdat het aanmaken van adressen alleen met @ziggo.nl kan is die truc niet mogelijk voor quicknet adressen.
wssc
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Was ik al bang voor, blijft deze maar onder mijn account staat totdat ik er mee stop bij Ziggo, jammer kom zelf nog uit de multiweb tijd sinds 1999.
Nog steeds tevreden met Ziggo (tenminste waar ik woon) snelheid (400) goed stabiel alleen TV minder regelmatig E48- storing voor enkele seconden bij alle zenders.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
wssc wrote:
Was ik al bang voor, blijft deze maar onder mijn account staat totdat ik er mee stop bij Ziggo, jammer kom zelf nog uit de multiweb tijd sinds 1999.
Nog steeds tevreden met Ziggo (tenminste waar ik woon) snelheid (400) goed stabiel alleen TV minder regelmatig E48- storing voor enkele seconden bij alle zenders.


Mijn @casema.nl account is zelfs van eind 1996 toen Casema net begon met internet en ik ben er zuinig op 🙂
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
wssc wrote:
Was ik al bang voor, blijft deze maar onder mijn account staat totdat ik er mee stop bij Ziggo, jammer kom zelf nog uit de multiweb tijd sinds 1999.
Nog steeds tevreden met Ziggo (tenminste waar ik woon) snelheid (400) goed stabiel alleen TV minder regelmatig E48- storing voor enkele seconden bij alle zenders.
Dat is al een behoorlijk lange tijd! Je hebt al meerdere bedrijfnamen voorbij zien komen denk ik dan 😉 Hier kun je eens rondkijken wat je tegen die E48 storing kunt doen. Laat ons in dat topic weten als je er niet uitkomt, want dat kunnen we wel voor je oplossen.
Hoot_Posthorn

Level 7
  • 158Posts
  • 12Oplossingen
  • 109Likes

En toch en toch.. het kan soort van wel. En je kunt het grotendeels zelf doen.

Stel je voor, je huidige mail adres is pietpuk@quicknet.nl

Piet is al jaren actief, dus heeft bakken vol met mail in inbox en verzonden. Piet is de domste niet, hij sorteert ook nog eens zijn mail in diverse folders. Einde gozert die Piet.

Dan tuigt hij een ziggo.nl account op. Je raad het al.. pukpiet@ziggo.nl

Nu komt de truuk.

Hij beheert zijn e-mail al met een IMAP mail programma.

Daar voegt hij een nieuwe account aan to, namelijk pukpiet@ziggo.nl

In die interface sleept hij alle mappen van zijn pietpuk@quicknet account naar zijn inbox in de nieuwe pukpiet@ziggo.nl

Vervolgens kijkt hij in de Verzonden Email folder. Hij selecteert daar al zijn verzonden mails, en sleept die naar de Verzonden folder van zijn ziggo.nl account.

En ja, je hebt gelijk. De oude verzonden mails zijn nog steeds afkomstig van het @Quicknet.nl domein en leven nu in het ziggo.nl domein. 

Ik zeg.. nou en? het gaat er om de mail historie te bewaren. Het overbrengen van die e-mails is alleen om te kunnen blijven zoeken in je mail geschiedenis.

Hetzelfde geldt voor alle folders onder je inbox. ook die zijn allemaal verzonden naar pietpuk@quicknet.nl, en leven nu onder de inbox van z'n ziggo.nl domein. Ook hier niet zo spannend. De mail geschiedenis is veilig gesteld, en daar gaat het om.

 

Klaar nu? Nou, nee. Als je e-mail regels hebt gemaakt zul je die willen toepassen in je nieuwe ziggo.nl mail. Dus daar moet je even naar kijken.

En zet een automatisch antwoord in je quicknet account, die meldt dat je bent verhuist naar pukpiet@ziggo.nl.

Haut Chic is dat alle mail die je nu nog verzendt of beantwoordt in quicknet daar een reply-to toevoegt die verwijst naar je nieuwe mail adres.

Werkt dat dan? Jawel.. ik heb het zojuist met mijn eigen quicknet account gedaan.

Het enige waar je scherp op moet zijn is dat je je overal en nergens hebt geregistreerd met je oude mail adressen. Die registraties (bank, energie, water, verzekeringen etc) moet je direct ook omzetten naar je nieuwe account.

Succes !

Uitgelicht topic