Beantwoord

verdwenen inhoud adresboek en agenda Ziggomail

• 6 februari 2019
  • 3 Reacties
  • 126x Bekeken

Sinds vorige week vrijdag is opeens onze agenda en adresboek in Ziggomail leeg, alle contacten en afspraken zijn verdwenen, op de PC, tablet en smartfone.

Bij het inloggen moest mijn vrouw voor het eerst in een apart kader haar naam invullen en de tijdzone aangeven, dit heeft zij gedaan en de tijdzone op Europa/Amsterdam laten staan.
Sindsdien was alles verdwenen, de mail functioneert nog wel prima.

Ziggo klantenservice heeft er volgens hun alles aan gedaan om het op te lossen maar vandaag hoorde ik dat ze ons niet verder kunnen helpen, er is geen back-up.

Wie kan ons helpen?
icon

Best beantwoord door Jonathan-458 7 februari 2019, 18:42

Beste @case,

Op het moment als het van zowel Ziggo Webmail & lokale hardware verdwenen is terwijl sync'en aanstaat, is er niks meer aan te doen mits de gebruiker zelf backups heeft.

Op het moment als u een lokale backup van een van uw apparaten heeft waarbij deze informatie nog beschikbaar was, dus nog een gesynchroniseerde oudere versie bevat zou u deze backup kunnen doorspitten of terug zetten en de gegevens exporteren en overzetten. Het is hierbij belangrijk geen Internet verbinding actief te hebben op de betreffende machine.

Ik adviseer nooit gebruik te maken van o.a. email van een ISP, doordat goede support vaak ontbreekt en recovery vaak onmogelijk blijkt.

Bij bijvoorbeeld Microsoft of Google kunnen vrijwel alle gegevens gemakkelijk door klanten of support hersteld worden, dit geld ook voor een aantal hosting providers.

MVG
Bekijk origineel

3 Reacties

Beste @case

Klopt, ja, maar maak zelf ook altijd periodiek backup's.

MVG
Beste Jonathan-458,
Bedankt voor je reactie,
als ik goed begrijp denk jij dat er niets meer aan te doen als je geen back up hebt of kan krijgen via ziggo.
Met andere woorden , je kan beter google of microsoft webmail nemen om overal zeker van te zijn als er wat gebeurt?
Beste @case,

Op het moment als het van zowel Ziggo Webmail & lokale hardware verdwenen is terwijl sync'en aanstaat, is er niks meer aan te doen mits de gebruiker zelf backups heeft.

Op het moment als u een lokale backup van een van uw apparaten heeft waarbij deze informatie nog beschikbaar was, dus nog een gesynchroniseerde oudere versie bevat zou u deze backup kunnen doorspitten of terug zetten en de gegevens exporteren en overzetten. Het is hierbij belangrijk geen Internet verbinding actief te hebben op de betreffende machine.

Ik adviseer nooit gebruik te maken van o.a. email van een ISP, doordat goede support vaak ontbreekt en recovery vaak onmogelijk blijkt.

Bij bijvoorbeeld Microsoft of Google kunnen vrijwel alle gegevens gemakkelijk door klanten of support hersteld worden, dit geld ook voor een aantal hosting providers.

MVG

Reageer