Beantwoord

Veel spamberichten van ene sympatico.ca

  • 10 juli 2020
  • 81 reacties
  • 9761 keer bekeken

Badge

Goedenavond, ik krijg de laatste dagen om de haverklap spamberichten van o.a.: chelseaann@sympatico.ca Dit adres heb ik al meerdere malen in de filterregels gezet, maar het komt er dwars doorheen. Hebben meer mensen daar last van?

Hoop dat het snel weer stopt, het is een tijdje goed gegaan, maar nu komen de spammail weer terug :-(

 

icon

Best beantwoord door Mark Ziggo 14 juli 2020, 10:06

Er zijn aanpassingen gedaan in onze spamfilter om deze berichten tegen te gaan. Merken jullie dit of komen er nog steeds berichten doorheen?

Als er nog berichten doorheen komen zien we daar ook graag voorbeelden van.

 

Nieuwe voorbeelden melden:

  1. Sla het binnengekomen bericht op als .eml bestand
  2. Maak er een .zip bestand van
  3. Mail het .zip bestand als bijlage naar abuse@ziggo.nl onder vermelding van “Spam chesleaann@sympatico.ca”

 

Zo sla je de mail op als bestand vanuit Ziggo Mail
En zo pak je het .eml bestand in als .zip voor verzending

 

Bekijk origineel

81 Reacties

Ja ik krijg deze zooi ook. Werkelijke afzender is anders nml.

0BFVAb91bA4q9ZoJtotY@public-hm1831.weardepth.com

Badge

Volgens mij kreeg ik er daar vanmiddag ook een paar van, maar omdat ik ze steeds direct verwijder kan ik het niet meer zien. Zodra ik er weer eentje krijg, meld ik me. Het begint weer de spuigaten uit te lopen met die rare spam die overal doorheen komt.

 

Zie ook dit topic: 

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/veel-spam-de-laatste-week-in-de-inbox-58813

Badge

Net weer een spammail en inderdaad @Jack Hoogkamer van het adres dat jij noemde:

0BFVAb91bA4q9ZoJtotY@public-hm1831.weardepth.com

 

Reputatie 7
Badge +19

Mijn ervaring is dat het vanzelf weer stopt. Gewoon verplaatsen naar de spambox, maar ja, elke keer zal er weer iets nieuws komen.

Ik heb gister een Filter regel gemaakt, maak dan bij voorkeur een filter naar de Spam map in Ziggo mail / webmail, dan komt er vanzelf actie in de tent, omdat er dan veel naar de spam map verplaatst wordt en er een “alarm” afgaat.

Filter Regels:

Van: 0BFVAb91bA4q9ZoJtotY@public-hm1831.weardepth.com

Opslaan in: Spam

Vannacht zijn er een aantal naar de spam map verplaatst.

Ik werk thuis zoals vroeger voor al mijn mails met OUTLOOK. Alle mails worden aut. overgezet van mijn Ziggo Webmail  naar  mijn INBOX van OUTLOOK. Daar kan aangeven dat alles wat ik van deze  annenz@sympatico binnenkrijg aut. in de SPAM box van mijn OUTLOOK komt, zoals ik met meerdere gedaan heb, die Ziggo niet in hun SPAM wil zetten van de Ziggo Webmail. 

@Kerjo Gebruik je in Outlook met POP of IMAP?

Als je met POP werkt, dan gaan ze wel in de spam map van je Outlook, ook goed natuurlijk, maar dan komen ze niet in de spam map van Ziggo voor de zelflerende spamfilter.

Ja, Bert, dank je wel. Dat weet ik niet precies of dat POP of IMAP is. Dat zal ik wel aan mijn IC collega vragen die dat vroeger regelde op de PC van mijn werk, en ook altijd alles van mijn laptop heeft geregeld. Ik behandel al mijn E-mails alleen via mijn laptop en OUTLOOK wat ik al jaren gewend was op mijn werk en ook thuis. Net weer 2 mails binnengekomen in de Ongewenste mail box van deze sympatico van mijn OUTLOOK dus het werkt zover prima. Of deze via POP of IMAPS ook aut. in de Webmail van Ziggo zouden moeten komen, weet ik nu nog niet. Ik ga vrijwel nooit in Ziggo Webmail, alleen om eens in de paar maanden deze leeg te maken. Omdat alles al aut. in OUTLOOK is gekomen. Grt.  

     

idem hier

Hier ook alsof chelseaann@sympatico.ca mijn email adres zou zijn.. 

 

Goedenavond, ik krijg de laatste dagen om de haverklap spamberichten van o.a.: chelseaann@sympatico.ca Dit adres heb ik al meerdere malen in de filterregels gezet, maar het komt er dwars doorheen. Hebben meer mensen daar last van?

Hoop dat het snel weer stopt, het is een tijdje goed gegaan, maar nu komen de spammail weer terug :-(

 

ik krijg ze ook van meerder website markeer ze als ongewenste mail  ik heb ook safe online van ziggo maar die houd het niet tegen komt net jumbo en lidl binnen van deze boen genoemde chelse...

Reputatie 1

Ook ik heb veel last van deze spam. Bovendien staat er niet mijn originele mailadres bij ‘Aan’ maar chelseaann@sympatico.ca. Ik heb van beide, zoals in een topic werd geadviseerd in webmail van ziggo een filter aangemaakt. Het gevolg was, dat ik zelf ook geen email meer kreeg op mijn eigen email adres. Ik heb daarna deze filter maar verwijderd en mijn email gereset. Ik krijg weer mail binnen, maar ook weer de spam.


Ik zou het prettig vinden als er een moderator van Ziggo, ook zou reageren en actie hierin zou ondernemen/adviseren! Indmiddels loopt er ook een 2e topic hieromtrent, wat het niet overzichtelijker maakt

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb vanmiddag gevraagd bij onze afdeling Abuse of ze deze spam al op de radar hebben (en zo nee, of ze dit zsm op kunnen pakken), helaas heb ik daar nog geen reactie op. Hopelijk stopt deze spam snel en lees ik morgen in mijn inbox wat Abuse ertegen gedaan heeft!

hier word gewoon een standaard antwoord geven van geef zomaar je email niet door blabla ik weet niet hoe veel spam op een dag krijg maar zijn er heel veel en allemaal die ik niet kent eerst had ik er geen laats van het lig bij ziggo en nu is mijn vraag wat doet ziggo iets zit bij jullie niet goed

Reputatie 7

Er zijn aanpassingen gedaan in onze spamfilter om deze berichten tegen te gaan. Merken jullie dit of komen er nog steeds berichten doorheen?

Als er nog berichten doorheen komen zien we daar ook graag voorbeelden van.

 

Nieuwe voorbeelden melden:

  1. Sla het binnengekomen bericht op als .eml bestand
  2. Maak er een .zip bestand van
  3. Mail het .zip bestand als bijlage naar abuse@ziggo.nl onder vermelding van “Spam chesleaann@sympatico.ca”

 

Zo sla je de mail op als bestand vanuit Ziggo Mail
En zo pak je het .eml bestand in als .zip voor verzending

 

Ik heb 3 dagen geleden een Filter regel gemaakt in de webmail en er zijn er tig direct naar de spam map verplaatst, ik zal de filter regel weghalen om te zien of er nu nog doorkomen.

(Filter Regels:

Van: 0BFVAb91bA4q9ZoJtotY@public-hm1831.weardepth.com

Opslaan in: Spam)

hier word gewoon een standaard antwoord geven van geef zomaar je email niet door blabla ik weet niet hoe veel spam op een dag krijg maar zijn er heel veel en allemaal die ik niet kent eerst had ik er geen laats van het lig bij ziggo en nu is mijn vraag wat doet ziggo iets zit bij jullie niet goed

@quinten39 Niemand hier in dit topic, heeft dit standaard antwoord gegeven, gelukkig niet, want spamservers sturen naar alle mogelijk lettercombinaties mail.
Er is sinds langere tijd een zelflerende spamfilter actief bij Ziggo die het redelijk doet, behalve als er nieuwe spamtechnieken zijn, dan komt er ineens een bosje doorheen.

Er wordt al veel tegengehouden, van de 100% mail die verzonden wordt, is 85% spam, dus grofweg 1 op de 7 is goede mail en de rest is spam.

https://talosintelligence.com/reputation_center/email_rep

 

Het beste is om de spam naar de spam map te verplaatsen of te slepen via IMAP of in de webmail, daar leert de spamfilter van en als er ineens veel verplaatst wordt, dan komt er een signaal en wordt gekeken wat er aan de hand is en waarom.

Er zijn aanpassingen gedaan in onze spamfilter om deze berichten tegen te gaan. Merken jullie dit of komen er nog steeds berichten doorheen?

Als er nog berichten doorheen komen zien we daar ook graag voorbeelden van.

Gisteravond om 18:31 uur had ik de laatste ontvangen dus blijkbaar houd het nu goed tegen..

Reputatie 1

@quinten39 Niemand hier in dit topic, heeft dit standaard antwoord gegeven, gelukkig niet, want spamservers sturen naar alle mogelijk lettercombinaties mail.
Er is sinds langere tijd een zelflerende spamfilter actief bij Ziggo die het redelijk doet, behalve als er nieuwe spamtechnieken zijn, dan komt er ineens een bosje doorheen.

Er wordt al veel tegengehouden, van de 100% mail die verzonden wordt, is 85% spam, dus grofweg 1 op de 7 is goede mail en de rest is spam.

https://talosintelligence.com/reputation_center/email_rep

 

Het beste is om de spam naar de spam map te verplaatsen of te slepen via IMAP of in de webmail, daar leert de spamfilter van en als er ineens veel verplaatst wordt, dan komt er een signaal en wordt gekeken wat er aan de hand is en waarom.

 

Heb je ook een verklaring voor; dat de mail met aan; chelseaann@sympatico.ca in mijn mailbox komt en als ik dit blokkeer, dat ook mijn mailadres is geblokkeerd

 

Ik kreeg vanochtend zeker 5 mailtjes van chelseaann.

Ik dacht dat het filter was aangepast, maar dit heeft dus niet geholpen.

Wat is de aktie die nu gaat volgen?

Reputatie 7

Heb je ook een verklaring voor; dat de mail met aan; chelseaann@sympatico.ca in mijn mailbox komt en als ik dit blokkeer, dat ook mijn mailadres is geblokkeerd

Ik snap niet helemaal welk filter je hebt ingesteld en wat er nu van jouw mailadres geblokkeerd wordt. Kun je dit uitgebreider omschrijven?

 

Ik kreeg vanochtend zeker 5 mailtjes van chelseaann.

Ik dacht dat het filter was aangepast, maar dit heeft dus niet geholpen.

Wat is de aktie die nu gaat volgen?

Kun je deze berichten opslaan als (.eml) bestand, het bestand naar een gecomprimeerde map kopiëren en dat (.zip) bestand als bijlage mailen naar abuse@ziggo.nl onder vermelding van “Spam chesleaann@sympatico.ca”?

 

Zo sla je de mail op als bestand vanuit Ziggo Mail
En zo pak je het .eml bestand in als .zip voor verzending

 

Badge

Ik blijf spam krijgen, het was even over, maar nu komt het van: klantenservice@yoursurprise.com en gaat naar chelseaann@sympatico.ca

Ze pakken dus gewoon een nieuwe domeinnaam, probleem voor hen opgelost, voor ons niet. Er komt overigens nog meer spam door, ook van andere adressen. Het is  echt weer raak de laatste tijd, best wel een flink aantal per dag. Zojuist ook 38 stuks in mijn spambox. Ziggo, is de factuur voor het spamfilter wel door jullie voldaan?

 

Reageer