UW Imap-server heeft de verbinding verbroken


Ik krijg steeds de melding van dat UW Imap-server heeft de verbinding verbroken wordt er doodziek van.
Met pop3 had ik nergens last van.
Alles wat Ziggo aan geeft helpt niet wie heeft het zelfde probleem of opgelost om van die melding af te komen.

MVG,

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

23 Reacties

sinds een paar weken heb ik daar ook ineens last van.

Ik krijg een kaart van Ziggo dat ze het netwerk steeds verbeteren en dat er een monteur in mijn buurt is. Ga weg !! Het werkte allemaal goed.

😃 Ok, los daarvan... hoe gaan we dit oplossen, Ziggo?
Ook ik heb sedert een aantal weken last van deze melding. Hoe kom ik er van af?
Reputatie 7
Badge +1
Met pop3 had ik nergens last van.
Wat belangrijk is om te begrijpen;

- Met POP3 wordt kortstondig verbinding gemaakt met Ziggo's mailservers - de mail wordt opgehaald en opgeslagen op uw computer.

- Met IMAP is er een constante verbinding met Ziggo's mailservers, waarbij mail op deze servers blijft opgeslagen, en het mailprogramma constant een weergave laat zien van de inhoud van de mailbox op de mailserver.

Vanwege die (IMAP) eigenschap zal iedere hapering in de verbinding direct voor zo'n melding zorgen. (UW Imap-server heeft de verbinding verbroken)

-

Dan terug naar uw vraag; Waar komt die melding vandaan.. Ik vermoed dus dat de verbinding hapert. Dit kan bij u zijn, of bij Ziggo.

Hoe maakt u verbinding? Draadloos?
Draadloos, met eigen router (linksys EA6400) achter het ziggo-modem; op 5Ghz. Met de router is niets aan de hand.
Reputatie 7
Badge +1
U krijgt de melding in ieder geval ook als;
- Ziggo de mailservers (even) uit de lucht haalt om onderhoud te voeren
- Ziggo onderhoud doet aan het DOCSIS netwerk
- U buiten WIFI bereik raakt (even)

Hoe vaak gebeurt het ? Iedere paar minuten, uren, dagen ?
Hoe lang duurt het voordat u weer verbonden bent ?
Kunt u tegelijkertijd nog wel surfen op het internet ?
Sedert een aantal weken. De ene dag wat vaker dan de andere. Ook de tijdstippen zijn verschillend. Dan alleen 's morgens of alleen in de avond. De verbinding met internet wordt niet verbroken, melder in taakbalk toont dat er verbinding is. Internet blijft dus gewoon mogelijk en doet dat ook.
Reputatie 4
Badge +4
Hier in de Webmail ook...
Reputatie 7
Badge +17
Heeft vaak met een combinatie van factoren te maken maar niet specifiek Ziggo. Vaak geeft Outlook dit soort problemen, ook bij andere providers. Je kunt in Outlook de server time-out wat langer zetten, maar dit helpt niet altijd.
Als je Engels wat redelijk is dan zie je hier dat je niet de enige bent :

https://www.google.nl/search?q=imap+has+closed+the+connection&oq=imap+has&aqs=chrome.2.69i57j0l5.4531j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8


(zijn maar een paar miljoen hits 😃 )
Reputatie 7
Badge +25
Ik heb er de laatste tijd ook regelmatig last van als ik via de Ziggomail de e-mail wil behandelen.
Reputatie 1
Probeer de computer/laptop eens direct via een netwerkkabel aan te sluiten op de router? Lost dit het probleem op?
Probeer de computer/laptop eens direct via een netwerkkabel aan te sluiten op de router? Lost dit het probleem op?

Ik heb hetzelfde probleem en werk altijd met een "vaste" verbinding.
Imap gebruik ik al heel lang maar deze "storing"is iets van de laatste tijd.
Ook bij mij regelmatig deze melding op de laptop, gebruik Outlook 2010
Geen verschil of ik WiFi gebruik of de kabel
Melding is heel onregelmatig, soms een dag of wat niets, dan weer om de paar minuten.

Connection queue full
Protocol: IMAP
Server: imap.ziggo.nl
Poort: 993
Foutcode: 0x800CCCDD

Tot heden de oplossing nog niet gelezen, c.q. gevonden....

Zijn er ook ZIGGO Techneuten verbonden aan dit forum die ons wellicht verder kunnen helpen.

Hoor graag

MVRGR
CJK
Reputatie 7
Badge +25
Even de foutcode 'googelen' en je vindt het antwoord.
Reputatie 7
Badge +1
Dit gaat fout binnen de Ziggo imap omgeving, gezien de melding...
Een mod hier zou dit moeten oppakken en bij de juiste persoon neerleggen.
Ik vond dit:
Quote
hèhè, heb het gevonden. voor outlook 2010 ga je naar verzenden/ontvangen dan klik je op: verzend-/ontvangstgroepen, daarna ga je naar: groepen voor verzenden/ontvangen definieren en bij automatisch verzenden/ontvangen elke... naar 1 minuut, meestal staat daar 30 minuten.
probleem opgelost.

Unquote

Maar ook dit lost mijn probleem niet op....
Nog een tip
Ik verneem dat u de foutmelding " Uw Imap server heeft de verbinding verbroken’’ 0x800CCCDD. Deze melding kan verschijnen als de server veel e-mails te synchroniseren heeft. In dat geval dien je de time-out te verhogen zodat Outlook de emailserver langer de tijd geeft om alles over te zetten.

Je kan dit op volgende manier doen:
- ga naar het menu bestand en klik op "Accountinstellingen", klik nogmaals op "Accountinstellingen"
- dubbelklik op de IMAP account en klik rechts onderin op "Meer instellingen"
- ga naar de tab "Geavanceerd" en vergroot de standaard time-out van 1 minuut naar bijvoorbeeld 2 minuten.


Nog even geduld, maar dit lijkt te werken..

Kom er over een paar dagen op terug!
Reputatie 7
Badge +1
Ik escaleerde net uw melding in het productmanagerstopic, die toevallig actief was tussen 19:00 en 20:00. Ze gaan het meenemen is de belofte, ben benieuwd...

U kunt hier weinig aan doen, anders dan hopen dat ziggo het verhelpt.
Perfect...wij wachten af...
Mijn idee....Windows10...:(
Reputatie 7
Badge +1
Perfect...wij wachten af...
Mijn idee....Windows10...:(


De IMAP server aan ziggo-zijde accepteert geen nieuwe verbindingen, omdat deze 'vol' zit is de verklaring van de foutmelding. Kan Windows 10 in dit geval weinig aan doen 🙂.
Mooi, toch nog wat goed nieuw over Windows10..🆒

Maar, vol...door wat, door wie, wat is dan de oplossing...
Reputatie 7
Badge +1
Maar, vol...door wat, door wie, wat is dan de oplossing...

Door overige IMAP gebruikers, die al een verbinding hebben. U wil daarbij, maar mag dat niet.
Kan zo simpel zijn als een configuratie-bestandje aanpassen op de servers, maar dit zit echt (ver) in de ziggo-techniek, niet iets waarin wij (zouden) moeten adviseren.

Er wordt naar gekeken als het goed is...
Reputatie 4
Badge +1
Ik krijg steeds de melding van dat UW Imap-server heeft de verbinding verbroken wordt er doodziek van.
Met pop3 had ik nergens last van.

MVG,


Best wel een vervelende.
Vroegah.. toen alles nog simpel was.. deden we alleen maar POP3. Je haalde gewoon je mail naar je PC toe, er bleef niets op de server staan.

Nu lezen we dezelfde mail op de PC, telefoon, tablet, dus is het wel handig dat de mail op de server blijft staan. Dus wat is dat synchroniseren nou eigenlijk allemaal..

Nou.. Als je een nieuwe mail leest vanaf je telefoon, zal aan server zijde dat mailtje gevlagd moeten worden als 'gelezen'. Open je daarna je mail op je PC, dan verwacht je natuurlijk ook dat ditzelfde mailtje zich als 'gelezen' toont.
Da's allemaal informatie bijhouden aan de kant van de server, en de mail programma's van de gebruiker updaten over dit alles.
Dus wat er op de achtergrond allemaal gebeurt is aanzienlijk complexer dan in de oude POP3 tijd. Onder de motorkap van imap servers is er dan de afgelopen jaren nogal wat gesleuteld om de zwaardere last van het synchroniseren aan de gang te houden.

Dit stelt ook eisen aan de mail applicaties op je PC en Telefoon/tablet etc. Als je nog een PC hebt van voor de eeuwwisseling met mail apps van dezelfde tijd kun je zomaar tegen beperkte performance aanlopen. Het is dus zaak om, binnen de mogelijkheden die je hebt, zoveel als mogelijk bij te blijven.

Je kunt je ook afvragen of een mail programma als outlook zelf wel met de tijd is meegegaan. Dat vaststellen is relatief makkelijk, door een moderner/recenter ge-update programma te testen zoals Thunderbird.
OF
Je maakt gebruik van Webmail. Die interfaces beginnen ook volwassen/volwaardiger te worden. En dat scheelt je natuurlijk een investering in nieuwe hard- en software.

Dus is het allemaal de schuld van de gebruiker? Nee, natuurlijk niet. Als er zich een probleem voordoet is er een aanleiding voor; Het komt niet uit de lucht vallen.

Maar de vraag of je de performance kunt verbeteren door eens kritisch naar je eigen omgeving en gebruik te kijken is er eentje die je best mag stellen.
Reputatie 7
Badge +25
Sinds Windows Live Mail niet meer ondersteund wordt door Microsoft gebruik ik de webmail van Ziggo en gaat prima.