Beantwoord

Upcmail.nl POP3 instellen op iPad mini

• 2 november 2017
  • 11 Reacties
  • 4652x Bekeken

Ik kan mijn upcmail.nl account niet meer op mijn ipad mini opvoeren met pop3.
Ik volg het stappenplan van Ziggo, maar er staat alleen upcmail (imap).
Als ik ga invoeren, krijg ik ook geen keuzescherm, imap of pop3.
Tot gisterenavond heeft alles het gewoon gedaan.
Wie kan mij helpen, aub.
Seetje55
icon

Best beantwoord door Jonathan-458 5 november 2017, 15:44

Beste @seetje55,

Verschillende OS'en en mail clients hebben voorkeur voor IMAP of Exchange bij automatisch configureren omdat handelingen worden gesynchroniseerd op meerdere apparaten. De optie POP verschijnt nu alleen als de client de email server instellingen niet automatisch kan op halen of bij geavanceerde opties.

Het blijft echter mogelijk om alsnog POP te configureren, neem eerst dit door; Why use IMAP over POP

Dat gezegd te hebben, Op de volgende wijze kunt u een POP account toevoegen op iOS11 based Apple devices.

Ga naar:
"Settings->Accounts & Passwords->Add Account->Other->Add Mail Account"

Vul hier nu het volgende in;
Name : uw naam
Email : xxxxxxx@upcmail.n (uw mail maar .n ipv .nl)
password : uw wachtwoord
Description : Ziggo Mail (of wat u wenst)

Door dat xxxxxxx@upcmail.n niet bestaat is het niet mogelijk om automatische instellingen op te halen, u moet nu dus handmatig het een en ander instellen en nu kunt u dan ook kiezen voor IMAP of POP.

Kies nu dan ook voor POP en vul vervolgens de juiste gegevens in:
Email : uw email adres (nu wel .nl)

Incoming mail server
host name : pop.ziggo.nl
username : uw email adres

outgoing :
host name : smtp.ziggo.nl

druk vervolgens op save.

Als u mail handling eigenschappen wilt veranderen kunt u dit doen door te gaan naar;
"Settings->Accounts & Passwords->Ziggo Mail->Advanced" (of andere mail omschrijving)

MVG
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Ik kan mijn upcmail.nl account niet meer op mijn ipad mini opvoeren met pop3.
Ik volg het stappenplan van Ziggo, maar er staat alleen upcmail (imap).
Als ik ga invoeren, krijg ik ook geen keuzescherm, imap of pop3.
Tot gisterenavond heeft alles het gewoon gedaan.
Wie kan mij helpen, aub.
Seetje55

Ik gebruik een Android en daar staat nog een optie: 'handmatig instellen' en kun je alsnog voor POP kiezen,
dat zal bij de Ipad niet anders zijn denk ik.
gebruik wèl de pop- en smtp-instellingen van Ziggo en niet meer van UPC i.v.m. de veiligheid van de verbinding.
Reputatie 7
Badge +35
Gebruik deze instellingen voor alle @ziggo.nl, @quicknet.nl, @home.nl, @casema.nl, @upcmail.nl, @chello.nl, @a2000.nl
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
Dank jullie wel, allebei voor reactie.
Handmatig instellen heb ik gedaan, geprobeerd, dat lukt dus allemaal niet.

Serverinstellingen van BE rt geprobeerd. De eerste pagina kan ik invullen : naam, emailadres, wachtwoord, beschrijving. Dat vul ik in, dan druk ik op volgende en dan verschijnen groene vinkjes en gelijk een nieuwe pagina. Bovenaan staat IMAP, links staat annuleer, rechts bewaar. Daaronder kan je Mail en Notities aan/uit swipen. Daar gaat het dus al mis, want ik wil geen IMAP, maar POP3.
Voor de goede orde : mijn man heeft ipad 2 met ios9 en hetzelfde upcmail mailadres met pop3. Daar gaat alles normaal. Ook op de Mac gaat alles normaal. Ik heb dus Ipad mini met IOS 11. Sinds gisteren dus problemen. Zou het aan IOS11 kunnen liggen? Zie meerdere berichten op internet verschijnen.
Reputatie 5
Badge +7
Hallo seetje55

Als je een nieuw account wilt instellen kun je in een van de eerste stappen aangeven of je een imap of een pop account wilt gaan maken.
Dit moet je goed kiezen.
Je kunt een eenmaal aangemaakt account niet wijzigen van pop naar imap en vice versa
Hallo Eddy,
Zoals ik hierboven al aangaf heb ik tot eergisteren een upcmail adres met pop3 gehad op mijn ipad.
Toen kon ik niet meer mailen. Account verwijderd. Opnieuw getracht op te voeren. En dan krijg ik geen keus meer: imap of pop3. Zoals ik hierboven beschrijf krijg ik gelijk imap. Was het maar zo simpel, dan had ik geen probleem gehad. In het verleden vaak genoeg gedaan.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo Eddy,
Zoals ik hierboven al aangaf heb ik tot eergisteren een upcmail adres met pop3 gehad op mijn ipad.
Toen kon ik niet meer mailen. Account verwijderd. Opnieuw getracht op te voeren. En dan krijg ik geen keus meer: imap of pop3. Zoals ik hierboven beschrijf krijg ik gelijk imap. Was het maar zo simpel, dan had ik geen probleem gehad. In het verleden vaak genoeg gedaan.

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan met dit apparaat.
Dan maak je er een imap-account van, je moet dan wel de Ziggo-gegevens gebruiken, dus pop.ziggo.nl en smtp.ziggo.nl want pop3.upcmail.nl en smtp.upcmail.nl kent géén IMAP-protocol, is ook meteen veel veiliger.
Reputatie 7
Badge +14
@seetje55

Verwijderen alles wat je gedaan hebt.

Kies voor het instellen van je mail voor POP ( mijn persoonlijke voorkeur )

volledige gebruikersnaam invullen ( is je e-mail adres ) en daarna je wachtwoord.
bij de smtp server vul je in alle gevallen ( voormalig Casema , upc , multikabel , @ home ) smtp.ziggo.nl in.

Daarna ook bij optioneel volledige email adres in en wachtwoord , dan moet het werken.

Ik heb het bij mijn iPad en iPhone X ook zo ingesteld staan en werkt perfect
Reputatie 7
Badge +25
@seetje55

Verwijderen alles wat je gedaan hebt.

Kies voor het instellen van je mail voor POP ( mijn persoonlijke voorkeur )

volledige gebruikersnaam invullen ( is je e-mail adres ) en daarna je wachtwoord.
bij de smtp server vul je in alle gevallen ( voormalig Casema , upc , multikabel , @ home ) smtp.ziggo.nl in.

Daarna ook bij optioneel volledige email adres in en wachtwoord , dan moet het werken.

Ik heb het bij mijn iPad en iPhone X ook zo ingesteld staan en werkt perfect

@Ronihd
Het lukt ts dus niet (meer) om popinstellingen in te geven op zijn apparaat, dat is de kern van het probleem.
Beste @seetje55,

Verschillende OS'en en mail clients hebben voorkeur voor IMAP of Exchange bij automatisch configureren omdat handelingen worden gesynchroniseerd op meerdere apparaten. De optie POP verschijnt nu alleen als de client de email server instellingen niet automatisch kan op halen of bij geavanceerde opties.

Het blijft echter mogelijk om alsnog POP te configureren, neem eerst dit door; Why use IMAP over POP

Dat gezegd te hebben, Op de volgende wijze kunt u een POP account toevoegen op iOS11 based Apple devices.

Ga naar:
"Settings->Accounts & Passwords->Add Account->Other->Add Mail Account"

Vul hier nu het volgende in;
Email : xxxxxxx@upcmail.n (uw mail maar .n ipv .nl)

Door dat xxxxxxx@upcmail.n niet bestaat is het niet mogelijk om automatische instellingen op te halen, u moet nu dus handmatig het een en ander instellen en nu kunt u dan ook kiezen voor IMAP of POP.

Kies nu dan ook voor POP en vul vervolgens de juiste gegevens in:
Email : uw email adres (nu wel .nl)

Incoming mail server
host name : pop.ziggo.nl

outgoing :
host name : smtp.ziggo.nl

druk vervolgens op save.

Als u mail handling eigenschappen wilt veranderen kunt u dit doen door te gaan naar;
"Settings->Accounts & Passwords->Ziggo Mail->Advanced" (of andere mail omschrijving)

MVG
Reputatie 7
Hoi Seetje55,

Ik zie dat veel Community leden al met tips komen voor het instellen van de POP mail op je iPad mini. De uitleg van Jonathan ziet er goed en uitgebreid uit! Laat je weten of het is gelukt? Anders dan kijk ik graag wat ik nog voor je kan doen.
Hallo allemaal,

De oplossing van Jonathan 458 gaf me weer toegang tot pop3. De truc bij ios11 is kennelijk dat je expres een foutje moet maken om bij de keuze pop of imap te komen, als ik het simpel verwoord.
Alle mail op upc account is weer terug.

Heel hartelijk dank.
Met vriendelijke groet
Seetje55

Reageer