Beantwoord

upcmail.nl instellingen bij nieuwere MacOS 10.14

• 13 oktober 2019
  • 6 Reacties
  • 181x Bekeken

Reputatie 1
Hoi,

van oude iMac met OS 10.9 naar nieuwere iMac met OS 10.14 gegaan.
backup van oude harde schijf gemaakt en alles overgezet. Bij mail: vreemd genoeg alleen maar mails te zien vanaf 3 oktober 2019. Terwijl ik heel wat meer over heb geheveld.
Ik gebruik zowel chello.nl account als oudere upcmail.nl account. Daar werd een fout aangegeven bij account. Beide accounts geven hetzelfde kleine aantal mails aan (68), terwijl ik weet dat er minstens 1700 zijn die ik wilde overhevelen. Hoe krijg ik die terug?
Heb al een draadje gelezen met zelfde probleem bij OS11, probeerde het ook maar dat lukte niet helaas. Wie o wie helpt mij mijn oude mails terug te vinden en de accounts goed in te stellen? heb alle stappen van de ziggo website al doorlopen natuurlijk.
icon

Best beantwoord door EnergieBoy 17 oktober 2019, 10:31

Hoi @iNettie 
Uiteraard geweldig dat je een nieuwe iMac bent gegaan maar meer dan wat je zelf al hebt aangegeven, kan ik niet doen. Het is zo dat als je pop instellingen gebruikt dat je dan alles kwijt bent op de mail server en niet binnen kan halen op je nieuwe iMac. Gelukkig heb je de oude computer nog met alle mail en die kan je dan wel weer omzetten, dat is geen probleem.

Eventueel zou je iCloud kunnen gebruiken om al deze mailtjes neer te zetten en dan op je nieuwe iMac weer inloggen met deze zelfde gegevens en dan weer iCloud openen en dan terug zetten in je mail programma. Probeer het eerst uit met 1 mailtje en kijk of je dat lukt. Als dit lukt dan kan je zo al je 1700 andere mailtjes ook omzetten en heb je niet zoveel werk. Maar via een USB stick kan natuurlijk ook, het is maar wat je zelf graag wilt gebruiken.

Verder heb ik geen tips meer. Het is volgens mij wel opgelost :)

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7

Hoi iNettie, welkom op onze Community! Ik ben geen held met Mac computers, dus daar kan ik je moeilijk bij helpen.

Het lijkt me wel van belang om te weten hoe je je mailaccount had ingesteld in de vorige installatie, gebruikte je POP3 of IMAP?
Heb je de nieuwe installatie ingesteld met POP3 of IMAP?
En ik neem aan dat je de standaard Mail app gebruikt, of heb je een ander mailprogramma geïnstalleerd (Outlook, Thunderbird, anders)?

Reputatie 1

hoi Mark,

ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de helpdesk ziggozakelijk en die gaf aan dat de mails van dit account, dat helaas pop was, niet bewaard gebleven zijn.

ik heb mijn oude computer nog staan en ga maar gewoon een copie maken op usb stick en achter de hand houden voor als ik die oude mails nodig heb.

want het terugzoeken in de backup die ik had gemaakt blijkt ook lastig ivm upgrade naar OS Catalina, de nieuwste versie 10.15

al met al best wel gedoe maar niet onoverkomelijk omdat de oude iMac hier nog niet gewist is (gaat wel gebeuren)

ik heb alle mail accounts nu ingesteld op imap, en werk met het gewone mail programma dat bij de mac zit.

in ieder geval bedankt voor je reactie, top!

Reputatie 7

Ik gebruik zelf Thunderbird en daar wordt @upcmail vanzelf als Imap ingesteld en waarschijnlijk staat de optie mail bewaren op de server uit. Als dat het geval is dan kan je de email niet meer terug halen.

Anders is @EnergieBoy  die veel meer weet van Apple's en instellen. 

Ik zal vragen of hij hier even een kijkje kan nemen. Ik kan niks beloven, probeer het.

Reputatie 1

Hoi dave, wat fijn, dank je wel voor de moeite! top!

Reputatie 7

Hoi @iNettie 
Uiteraard geweldig dat je een nieuwe iMac bent gegaan maar meer dan wat je zelf al hebt aangegeven, kan ik niet doen. Het is zo dat als je pop instellingen gebruikt dat je dan alles kwijt bent op de mail server en niet binnen kan halen op je nieuwe iMac. Gelukkig heb je de oude computer nog met alle mail en die kan je dan wel weer omzetten, dat is geen probleem.

Eventueel zou je iCloud kunnen gebruiken om al deze mailtjes neer te zetten en dan op je nieuwe iMac weer inloggen met deze zelfde gegevens en dan weer iCloud openen en dan terug zetten in je mail programma. Probeer het eerst uit met 1 mailtje en kijk of je dat lukt. Als dit lukt dan kan je zo al je 1700 andere mailtjes ook omzetten en heb je niet zoveel werk. Maar via een USB stick kan natuurlijk ook, het is maar wat je zelf graag wilt gebruiken.

Verder heb ik geen tips meer. Het is volgens mij wel opgelost :)

Reputatie 1

hoi Energyboy, dank voor je goede suggestie!

ga ik zeker proberen, en anders idd de ouderwetse usb stick.

thanks!

Reageer