1
Vraag
2
Reacties
Kaatje1972

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Unauthenticated email from casema..nl is not acceoted

Ik heb een online vragenlijst aangemaakt middels google form en wilde deze naar een aantal mensen versturen. Voor mijn vakantie was dat geen probleem, na mijn vakantie lukt het plotseling niet meer. Ik krijg een foutmelding en de vragenlijst wordt niet verstuurd. Het lukt wel om het naar mijn werk te versturen.
Dit is de foutmelding die ik kreeg.

Final-Recipient: rfc822;
Action: failed
Status: 5.7.1
Diagnostic-Code: smtp; 550-5.7.1 Unauthenticated email from casema.nl is not accepted due to domain's
550-5.7.1 DMARC policy. Please contact the administrator of casema.nl domain if
550-5.7.1 this was a legitimate mail. Please visit
550-5.7.1 https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about the
550 5.7.1 DMARC initiative. s45sor8069183qta.17 - gsmtp
Last-Attempt-Date: Fri, 30 Aug 2019 07:36:22 -0700 (PDT)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Dank,
Caroline
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Dit betekent waarschijnlijk dat je via Google met een Casema adres aan het mailen bent, dus een SMTP server van Google gebruikt. Eigenlijk stuur je dan een bericht vanaf Google, maar je zegt dat je vanaf Casema.nl verstuurt. Dat wordt tegenwoordig niet zomaar meer geaccepteerd door ontvangende partijen, omdat spammers daar misbruik van maken. Er is dus vastgelegd via welke mailserver een Casema.nl adres verzonden mag worden, en daar hoort Google terecht niet bij.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Kaatje1972 . Welkom hier!
Goed dat je even een topic aanmaakt. Probeer je het te verzenden vanaf een Ziggo mailadres, of naar Ziggo mailadressen?
Kaatje1972
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lycke, dank voor je reaktie! Ik heb geen probleem met mijn gewone mail, alleen als ik vanuit Google forms een vragenlijst verstuur. Dan krijg ik bovengenoemde waarschuwing.
Hopelijk weet je wat er aan de hand is.
groet Caroline
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
OKe, sorry, ik heb echt 0,0 verstand van Google Forms. Als je zo'n vragenlijst verstuurt; komt dit dan bij de ontvanger aan in de vorm van een mail? In dat geval neem ik aan dat het vanuit jouw Google account verstuurd wordt (corrigeer me vooral als ik het verkeerd voor me zie). Wat voor e-mailadres is dit?
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Dit betekent waarschijnlijk dat je via Google met een Casema adres aan het mailen bent, dus een SMTP server van Google gebruikt. Eigenlijk stuur je dan een bericht vanaf Google, maar je zegt dat je vanaf Casema.nl verstuurt. Dat wordt tegenwoordig niet zomaar meer geaccepteerd door ontvangende partijen, omdat spammers daar misbruik van maken. Er is dus vastgelegd via welke mailserver een Casema.nl adres verzonden mag worden, en daar hoort Google terecht niet bij.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Volgens mij bestaat de mail server van @casema.nl niet meer.
Als verzender moet je smtp.ziggo.nl invullen .

Ik heb zelf ook een @casema.nl account en ik mail met afzender smtp.ziggo.nl en ik denk dat je dat ook in google forms moet kunnen instellen ?
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Kan je zo verder, Kaatje1972 ?
Kaatje1972
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor jullie reacties. Ik ga het vanavond even bekijken! Groet Caroline
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic