Beantwoord

Uitgaande post iphone na update apple - POP instellen

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

47 Reacties

Badge +8
Ahum,

Ik vind de apple telefoons en ipads normaal gesproken best goed. Ook al is het een gesloten systeem. Ze helpen me ook heel goed om Google meer buiten de deur te houden. Ik heb nooit problemen gehad, maar hier gaat Apple het Microsoft spoor op. Zij gaan voor je bepalen wat goed voor je is: namelijk of je imap of pop3 nodig hebt. Dit ligt wel degelijk bij Apple en niet bij Ziggo.
It's not a bug, it's a feature.......

Het is ook geen nieuw issue:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-4294

Als we deze pop3/imap horde hebben genomen, komen we weer bij het instellen van de uitgaande server terecht, ik ben benieuwd.

@mguzz was me al voor geloof ik.
Reputatie 7
Hi @mguzz
Bedankt voor de oplossing, daar hebben we zeker iets aan!
Echter, het lukte mij alleen toen ik een verkeerde wachtwoord opgaf met het juiste mail adres. Kwam toen verder en kon op dat moment kiezen voor POP en IMAP.

Super geweldig en bedankt mguzz. Ik denk dat @mailboks hier ook wel blij mee zal zijn.
@EnergieBoy ,

wat is er moeilijk aan, om toe te geven dat mensen fouten maken, net zoals microsoft en linux?
Allen,

Een gemene instinker.
Je mag van geluk spreken dat een fout/fictief domain je beide keuzen geeft en niet iets als 'no email service available'.
De fout bij Ziggo zoeken lag niet erg voor de hand.
Of pop.ziggo.nl up en running is, kun je eenvoudig testen.
https://www.wormly.com/test-pop3-mail-server

Aan diskussies tussen Apple, Windows en Linux kerkgenootschappen doe ik niet mee. Ik vind ze flauw en ze slaan m.i nauwelijks ergens op.
Bugs are everywhere. Dit is helaas een venijnige waar je snel tegenaan kunt lopen, die toevallig Apple betreft.

Gr Han
@hanh ,

gelukkig zijn het geen kerken. 😉

Hoewel..........................................
Hoewel..........................................
Badge +8
@Gusto @hanh Toch heb ik stiekum liever Linux...😋
@efok Een vergeeflijke emotie. Ik ook. Apple zit daar nog het dichtste bij, toch? Verder niet over zeuren. Windows heeft ook z'n charme, geloof ik. Het is maar net hoe diep je in systemen afdaalt om goed te kunnen beoordelen of het ene 'beter' is dan een ander.
Aan de buitenkant zijn ze allemaal wel min of meer ok. Je keuze voor de fijnste GUI is een kwestie van smaak. Ihb Windows vs Apple. Linux heeft er meer en dat is een prettige bijkomstigheid, waar te weinig mensen van weten.
Beste allemaal,

bedankt voor ieders reactie.
Zojuist email-account Ziggo toegevoegd conform advies met een foutief wachtwoord en jawel, de foutmelding met daar achter de optie tot een keus imap of pop, die daar eerder niet werd getoond.
Keuze POP gemaakt > wachtwoord gewijzigd in het juiste en de naam van de inkomende server aangepast van imap.ziggo.nl naar pop.ziggo.nl
EN jawel kan probleemloos mail ontvangen en verzenden binnen deze hernieuwde account.
Is natuurlijk wel een bug met een niet-correcte oplossing. Dus Ziggo...werk aan de winkel
Bij Ziggo mag ik het op de mail zetten. Bij het tweede platform werd ik na 24 min "per ongeluk" afgebroken. Maar dat op de mail zetten ga ik niet doen dan kijken ze maar hier.
Ook Apple, die morgen terug belt, zal ik het een en ander doorgeven.

Hartelijk bedankt allemaal. Mijn probleem lijkt vooralsnog opgelost.
Vriendelijke groeten
Frans of mailboks
efok schreef:

@Gusto @hanh Toch heb ik stiekum liever Linux...😋

Niks stiekums, ik gebruik Linux. 😉
Toch nog ff.

Probleem lijkt niet geheel opgelost.
Na foutmelding bij foutief wachtwoord weg geklikt te hebben > gekozen voor
server inkomende post pop.ziggo.nl echter de instellingen worden niet automatisch aangepast en dus handmatig imap.ziggo.nl gewijzigd in pop.ziggo.nl in het vak server inkomende post.
Alles lijkt ok , maar al mijn oude berichten worden gedownload logisch, maar na verwijdering van een aantal berichten op mijn iPhone worden deze steeds opnieuw gedownload terwijl er aan andere instellingen geen wijzigingen zijn aangebracht.
Dit was voorheen niet en kon ik probleemloos mail verwijderen van mijn iPhone.
Het lijkt of de functies van imap nog intact zijn.
Opnieuw een uur met Apple aan de lijn, totaal 2,5 uur nu. Het probleem is nu duidelijk en reproduceerbaar maar uiteindelijk denkt men dat het toch bij Ziggo ligt.
Ziggo werkt echter teveel barrières op om daar het probleem kenbaar te maken. Moet maar een mailtje sturen naar phishingetc@ziggo.nl, waarover ik eerder de waarschuwing kreeg dat de afzender van een gestuurd mailtje dan werd beschouwd als fraudeur en dus werd geblokkeerd door de server. Fijn dat Ziggo.
efok schreef:

..............
Het is ook geen nieuw issue:
https://discussions.apple.com/docs/DOC-4294
...............

Het probleem met het instellen van het Account is een oud Iphone probleem.
Bovenstaande reaktie niet gezien/gelezen?

Wat je verder beschrijft is mij nog niet helemaal duidelijk, laat staan dat ik zover kom Ziggo als schuldige aan te wijzen.

Gr Han
@mailboks ,
dit probleem is niet veroorzaakt door Ziggo, maar door een Apple-update!
Daar moet je de oplossing zoeken.
Hi Gusto,

ik weet het niet waar de oorzaak ligt. Mij is in ieder geval duidelijk dat Ziggo niet wil meewerken naar het zoeken van de oorzaak en dirigeert het maar naar de community terwijl ik inmiddels met Apple 45 min in de chat heb gehangen en bijna 2 uur aan de telefoon...…
De optie POP verschijnt niet als je een Ziggo email-adres invoert met de juiste gegevens.
Doe ik dit bv met mijn gmail-adres via de optie "anders" dan verschijnt die optie POP wel.
Dat moment van al of niet die optie krijgen is NA je ingevoerde gegevens bij de provider worden gecontroleerd.
Waarom dat die optie WEL verschijnt als je een foutief wachtwoord invoert....??????? > wegklikken foutmelding> wachtwoord corrigeren en imap inkomende server wijzigen in POP.ziggo.nl en het lukt wel om die die pop-account te realiseren.
Maar het moment is na de controle bij Ziggo in mijn geval.
Hallo @mailboks ,
bel 0800 0201581 en laat die je probleem oplossen. 😉
Zojuist gechat met Ziggo>>>>
men wil gewoon af van POP-accounts en wordt ook niet echt meer ondersteund is mijn conclusie.
De chatmedewerker was helder: "als het niet lukt een pop-account toe te voegen houdt het voor ons ook op".
Dus heel duidelijk Apple gaat vrijuit en Ziggo zou zijn arrogantie eens moeten inperken met al zijn hindernissen, die ze neerleggen, en moeten communiceren naar hun klanten als ze dit nb weten en hun dit probleem wordt voorgelegd: "nee leg maar voor aan de community" . Het wordt er niet beter op bij Ziggo.

Dus heel duidelijk Apple gaat vrijuit en Ziggo zou zijn arrogantie eens moeten inperken met al zijn hindernissen

Wat de servicemedewerker beweert over POP3 kan flauwekul zijn Daar ook rekening mee gehouden?
Al meer keer hier aangetoond: het is minstens ook een Apple probleem en zij gaan dus niet vrijuit. Geloof je de opgegeven bronnen niet? Waarom dan wel 1 servicemedewerker over POP3.

Je conclusie is voorbarig en mist heldere onderbouwing.

Gr Han
Ik kan bij Ziggo nog steeds een POP3 account toevoegen.

"Je conclusie is voorbarig en mist heldere onderbouwing."

Beste Gusto,

ik snap niet zo goed waar dit over gaat en waarom dit moet. Ik onderbouw volgens mij alles dat mijn vraag en conclusie doet staven. Zeker weten doe ik het niet maar vanalles wijst erop.
NB geeft Ziggo aan van POP van te willen. Dus ik snap je "ei" niet zo goed, maar ben niettemin blij dat je mee denkt.
Je printscreen: kun jij aangeven waar en hoe dat je dit hebt gekopiëerd/gerealiseerd? Ik krijg dit nl niet bij een IPhone 6 versie 12.1 als ik een email-account wil toevoegen.
Wel ben ik van mening dat je persoonlijke stellingname niet bijdraagt aan een oplossing voor mijn vraag.
@mailboks
Die uitspraak was van mij en niet van Gusto. Uit zijn reakties is op te maken dat hij in precies dezelfde richting denkt, maar zeker is dat niet. Vraag het hem.
Ik sta nog steeds achter mijn uitspraak en ben bereid te accepteren dat het aan mij ligt dat ik je bewijsvoering niet kan volgen.

Gr Han
Badge +8
Heren,

Het heeft niet zoveel zin om elkaar in de haren te vliegen. Misschien wil Ziggo op termijn van pop3 af, maar op dit moment is het nog gewoon beschikbaar zoals @Gusto duidelijk laat zien. Het screenshot is niet van een iPhone, maar van een andere mailclient. Maar dat doet aan het feit dat pop3 bij Ziggo gewoon beschikbaar is niets af.
Pop3 is een universeel protocol dat zo’n beetje ouder is dan het internet zelf. Als het beschikbaar is kun je het gewoon gebruiken, ook met Apple. Ik heb eerder al een link gepost waarin staat dat Apple de voorkeur aan IMAP geeft indien zowel pop3 als IMAP beschikbaar zijn. Waarschijnlijk omdat IMAP tegenwoordig het meest wordt gebruikt, en het meest praktisch is als je meerdere devices gebruikt.

Even een Apple iOS 12 screenshot met wat fake account gegevens. Om de gemoederen wat te sussen. Het kan dus wel, met Apple ook bij Ziggo. Beide gaan vooralsnog vrijuit😉.

De reden dat zowel Apple als Ziggo IMAP adviseren is dat het veel handiger is als je met meerdere devices werkt. En de gemiddelde gebruiker is leek. Gebruik je standaard pop3, dan opent men hier een topic of belt de helpdesk dat alle mail verdwijnt in de Ziggo mail (nogal wiedes, omdat het al met een ander device is opgehaald van de server). Tenzij je expliciet aangeeft dat gelezen mail op de server moet blijven staan.

Sorry Gusto en Han dat ik een en ander onterecht heb gekoppeld. Heb ik echt over het hoofd gezien ;-((((.
Het is geen bewijsvoering maar een indicatie voor mijn conclusie anders was de vraag ook opgelost, maar ZIGGO wenst onder geen beding mee te denken en "mis"bruikt, wat mij betreft, deze community, als vervanger van hun helpdesk; terwijl Apple er volop tijd aan besteed.
Maar goed dit doet allemaal niet ter zaken:
er is een oplossing door iemand gegeven die werkt maar wat natuurlijk wel krom is.
Gusto bedankt voor het meedenken.
Bedankt Efok, maar een normale procedure is het niet; maar goed we laten het in het midden.
Voor mij de eerste keer deze community.
Fijn weekend allemaal
Frans/mailboks
Ha @efok e.a.
Nog eens wat al eerder langskwam!
Je kunt wel aan de gang blijven hier.

In de haren vliegen noem ik de diskussie niet.
Het blijft naar mijn smaak netjes en inhoudelijk.

Ik ga trouwens definitief weg hier.
Heb je van mij in elk geval geen last meer.

Gr Han