Uitgaande mail met KPN account

  • 9 juni 2019
  • 9 Reacties
  • 453x Bekeken

Ik het een KPN mail account en ben ingetrokken bij mijn vriend die een Ziggo account heeft. Via zijn wifi ontvang ik nu wel inkomende mails maar mail versturen werkt niet. KPN vertelde mij dat ik dan bij mijn mail instellingen de server voor uitgaande mail moest wijzigen naar die van de ziggo account van mijn vriend. Echter dat werkt niet, ik krijg steeds de melding dat de controle is mislukt. Ik gebruik het mail programma van een iMac.
Is het mogelijk zonder mijn mailadres te moeten wijzigen toch mail te versturen?
Uiteraard kan ik ook webmail van KPN gebruiken maar ik vind het prettiger om via mijn mailprogramma te werken.
KPN beweerde stellig dat dat moest kunnen, Ziggo zegt dat het niet mogelijk is.
Gr. Liesbeth

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge +3
Hallo @Marco Benschop,

Even een paar vragen.

Had je hiervoor een KPN-internetabonnement? Zo ja, heb je dat abonnement opgezegd toen je bij je vriend bent ingetrokken? Heb je nu eventueel nog wel een E-mail Only-abonnement van KPN?

Piet.
Wat zijn de instellingen voor de Uitgaande smtp server voor verzenden?
Wat hier staat zou voor je moeten werken binnen het Ziggo netwerk:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Kijk bij: Overzicht mailserver instellingen.
Dit lijkt voor PC/Laptop, maar op Phone en Tablet is dit idem.
Reputatie 4
Badge +4
Je kan de kpn smtp server gebruiken wanneer je verificatie aan hebt staan
Reputatie 7
@Marco Benschop Je hebt al wat tips gekregen om dit euvel op te lossen. Heb je al tijd gehad tijdens het pinksterweekend om deze te testen?
Hallo @Marco Benschop,

Even een paar vragen.

Had je hiervoor een KPN-internetabonnement? Zo ja, heb je dat abonnement opgezegd toen je bij je vriend bent ingetrokken? Heb je nu eventueel nog wel een E-mail Only-abonnement van KPN?

Piet.

Hallo Piet,

Ik heb nog mijn volledige KPN internetabonnement aangehouden voorlopig.

Gr. Liesbeth
Je kan de kpn smtp server gebruiken wanneer je verificatie aan hebt staan
Hallo,

Ik weet niet veel van instellingen, waar kan ik zien of ik verificatie heb aanstaan op mijn IMac?

Gr. Liesbeth
Wat zijn de instellingen voor de Uitgaande smtp server voor verzenden?
Wat hier staat zou voor je moeten werken binnen het Ziggo netwerk:
https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm
Kijk bij: Overzicht mailserver instellingen.
Dit lijkt voor PC/Laptop, maar op Phone en Tablet is dit idem.

Hallo,

Via deze link zie ik dat ik smtp.kpnmail.nl moet gebruiken maar dat werk niet.
Melding is dat bericht niet kan worden verstuurd via de server mail.kpnmail.nl. De afzenderadres is geweigerd door de server smtp.kpnmail.nl.
Sender adress rejected: Unable to relay without authentication.
@Marco Benschop Je hebt al wat tips gekregen om dit euvel op te lossen. Heb je al tijd gehad tijdens het pinksterweekend om deze te testen?
Hallo Sander: ik ben er nog niet uit, helaas.

Gr. Liesbeth Mulders
Reputatie 4
Badge +4
De foutmelding betekent inderdaad verificatie. https://support.apple.com/nl-nl/guide/mail/cpmlprefsmtpserver/mac