1
Vraag
2
Reacties
spirrit

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

uitgaande mail geblokkeerd door ziggo omdat ik VPN gebruik

Al enige tijd maken wij gebruik van een VPN .Geregeld als ik mail verstuur blokkeerd Ziggo uitgaande mail omdat het gehackt zou zijn.Moet keer op keer wachtwoorden veranderen.
Herhaaldelijk contact gehad met Ziggo.Ze geven aan dat het komt door dat we VPN gebruiken. Wie weet een oplossing voor dit vervelende probleem
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ziggo WebMail gebruiken.

Bekijk in context

19 Reacties 19
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Misschien Gmail of hotmail gaan gebruiken?
Ook spammers gebruiken bijna altijd VPN of andere manieren om hun IP adres te verbergen, dus logisch dat e.e.a. beveiligd wordt.

Het laatste wat je nl wil is dat een heel ziggo.nl domein (tijdelijk) wordt geblacklist omdat er spam vanaf verzonden wordt.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ziggo WebMail gebruiken.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Je bent denk ik nummer 100 op dt forum, die hier tegen aan loopt. Ziggo heeft de wat bijzondere policy dat inloggen op je mail vanaf verschillende buitenlandse IPs, of vanuit verschillende VPNs zonder waarschuwing vooraf een blokkade oplevert. Dit staat niet in hun voorwaarden, maar zo doen ze het wel. Tevens krijg je de beschuldiging dat je "dus" bent gehackt. Niet chique. Advies: de webmail gebruiken. Dan mag het wel.
Ik gebruik liever een mailclient en velen met mij.
Ze gaan daarbij ook voorbij dat veel mensen ook fysiek in het buitenland verblijven.

De oplossing om dan maar gmail te gebruiken is vreemd, waarom kun je gmail wel over de hele wereld gebruken en ziggo mail niet? Nog los van het kleine privacy issue van het meelezen van Google in je mail, als google en microsoft dit aankunnen, zou een grote provider dit ook moeten kunnen.

Er is al veel over geklaagd hier, vooral mee door gaan.

Wat ik me wel afvraag is wat zoveel mensen er toe beweegt om alles via een VPN te laten lopen? Wat is je doel daarvan?
Paulus65

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb de klantenservice, omdat ook ik tegen de VPN-blokkade aanliep, ook de een vraag gesteld: "In verband met mijn privacy gebruik ik al langere tijd een VPN. Het gebruik van een VPN is voor mij essentieel, privé en zakelijk. Nu (b)lijkt de mailverbinding van Ziggo te blokkeren juist in verband met de VPN te blokkeren. Hoe gaat Ziggo dit oplossen?....

De reactie van klantenservice: "Hallo Paul,
Bedankt voor je bericht en je vraag. Een terechte vraag ook. Helaas kunnen wij van de klantenservice je niet helpen met dit probleem. Maar ik laat je niet met lege handen zitten. Zet deze vraag even op onze community.Https://community.ziggo.nl/ Hier zijn genoeg klanten die je hier volledig mee kunnen helpen en ik verwacht dat je dan binnen no time een antwoord hebt op je vraag."

Dat is WEL met lege handen laten staan. Ik vraag hoe ZIGGO dit gaat oplossen en niet hoe ik met hollyhobby-freubelwerk dit met lotgenoten moet gaan oplossen. Temeer omdat op dat in diezelfde community door Ziggo aangegeven wordt, dat er WEL met een VPN gewerkt kan worden (https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/vpn-algemene-informatie-25978).

Ik vind dit een belachelijke manier van afwimpelen door Ziggo. De reactie van efok hierboven is volledig terecht. Ziggo gaf zelfs in eerste instantie aan dat ze VPN niet meer toestaan in verband met de AVG..... Nee, juist in verband met privacy wil ik gebruik maken van een VPN.

Graag dus een oplossing door Ziggo.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mijn suggestie was:
Ziggo WebMail gebruiken.
Je krijgt alleen last als je smtp.ziggo.nl gebruikt over VPN binnen een Email Client. Maar ook als je reist en zonder VPN vanaf snel wisselende Ips opereert met een Email Client.
Dat is armoede allemaal, maar zo is het nu eenmaal.
Overstappen op een andere Email Provider is je andere optie.

Een snelle oplossing verwacht ik niet. Er wordt al zolang aan gewerkt, zeggen ze.... Of misschien is dit juist een reden om toch nog ff af te wachten. Wish you luck.
Gr Han
Paulus65

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
hanh wrote:
Mijn suggestie was:
Ziggo WebMail gebruiken.
Je krijgt alleen last als je smtp.ziggo.nl gebruikt over VPN binnen een Email Client. Maar ook als je reist en zonder VPN vanaf snel wisselende Ips opereert met een Email Client.
Dat is armoede allemaal, maar zo is het nu eenmaal.
Overstappen op een andere Email Provider is je andere optie.

Een snelle oplossing verwacht ik niet. Er wordt al zolang aan gewerkt, zeggen ze.... Of misschien is dit juist een reden om toch nog ff af te wachten. Wish you luck.
Gr Han

Hallo Han,

Ziggo WebMail vind ik geen werkbare optie, net zomin als overstappen.
Ziggo heeft zelf geen problemen in het verleden met VPN gehad en geeft zelf ook aan, dat dit geen probleem bij Ziggo zou moeten opleveren. De helpdesk geeft aan dat dit, echter, volledig anders is: massa's problemen komen bij hen binnen mbt VPN.
Niet oplossen van dit probleem door Ziggo zelf: dat is pas armoede.
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Ik zit dus met hetzelfde. Nooit problemen gehad en nu blokkeert ie telkens als ik via Outlook 2016 mail stuur. Dan krijg ik automatisch mail dat er met mijn email vanuit verschillende landen mail wordt verzonden en dat mijn e mail account dan wel gehackt zou zijn. Dus optie is VPN uit bij mail verzenden of via webmail als je via VPN wil sturen.Herstel ik mijn wachtwoord en stuur ik dan zonder VPN dan werkt het weer gewoon via outlook.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Kun je Outlook buiten je VPN zetten? R.Schapers
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Ja hoor. .Ik kan VPN gewoon aan of uitzetten. Staat nu uit en ik kan gewoon mailen.
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Trouwens. Toen ik belde bleef men maar doorgaan over een virus . Dat die mensen aan de lijn dit nou niet ter sprake brengen. dan had ik het gisteren al geweten.Nou ik loop al wat langer mee en ik heb een top scanner. Men verwees hier naar toe. Ik dacht, zal is een topic maken. Maar nu zie ik dat het een structureel probleem is. Dus heb ik geen topic gemaakt. Maar ik weet nu de oorzaak. Mail sturen is gewoon VPN uitzetten.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Helaas gaat men soms/vaak uit van een stappenplan en eromheen werken vergt flink wat ervaring. R.Schapers

Ik wens, maakt niet uit van welke provider, de helpdeskmedewerker altijd veel succes verder en bel opnieuw als het "taalverschil" te groot is.
Ik leg het altijd bij mezelf, sorry, ik ben al 35 stappen verder en kan niet meer terug in mijn stappenplan.
Vaak/eigenlijk altijd krijg je de 2e keer wel iemand aan de telefoon die direct 35 stappen verder kan.

Wel een compliment aan alle 2e keren bellen helpdesk, van verschillende providers, tot nu altijd snel en vlot geholpen.:relaxed:
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Heel erg bedankt. Ik weet genoeg. Ben trouwens erg blij dat ik het weet, want gehackt worden is natuurlijk niet prettig. Ik had vandaag geen tijd, verder,kom net thuis van het werk en ben hier gaan zoeken. En nu weet ik dat velen er mee zitten. En dat in het ergste geval ik de uitgaande mail op 25 kan zetten. Staat nu op 587 met TLS. Maar webmail kan dus ook.Weer wat wijzer.
Paulus65

Level 1
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wat ik erg vervelend en onjuist vind, is de "we-gooien-de-bal-weer-lekker-terug"-reactie van Ziggo.
Ik gebruik een hoogstaande VPN-provider en krijg dan de onderstaande (ondeugdelijke) reactie terug:

"Het probleem en je vraagstelling zijn duidelijk, maar dit is niet iets dat Ziggo voor jou kan oplossen.....
Zover ik hier kan zien gebruikt jouw VPN-provider bekend en onbetrouwbaar IP-adres, waardoor er veiligheidshalve dan een blokkade wordt geplaatst voor uitgaande e-mail. Dit zal daarom opgelost moeten worden door jouw VPN-provider. Eventueel kun je natuurlijk ook een andere VPN-provider nemen."

Met andere woorden: Ziggo is er (technisch) nog niet klaar voor en tot die tijd mag je het zelf uitzoeken.
Tijdelijk (als je dat al zou willen) je VPN uitzetten als je uitgaande mail hebt, is weinig optie als het account al geblokkeerd is....
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
R.Schapers
Maar webmail kan dus ook.

Daar twijfel ik inmiddels aan, omdat er een melding was van iemand dat
WebMail ook niet meer werkt tijdens een blokkade.
Dat was nieuw en dan weg workaround. 1 melding geeft geen zekerheid, overigens.

Webmail is hoe dan ook wel een optie ter voorkoming van een blokkade.
Bij VPN gebruik of als je in het buitenland bent (daar kan het ook zonder VPN misgaan).

En dat in het ergste geval ik de uitgaande mail op 25 kan zetten

NB alleen bij je thuis als je binnen het Ziggo network zit. Op een mobiele telefoon heb je er niets aan als je onderweg bent.

Een andere mogelijkheid is nog een publieke smtp server te gaan gebruiken voor verzenden ipv via smtp.ziggo.nl:587. Hoe dat uitwerkt over VPN weet ik niet, maar er zijn m.i. goede kansen dat dit beter gaat.

Een goede oplossing voor het buitenland-probleem met smtp.ziggo.nl zou verder kunnen zijn te gaan werken via een eigen VPN Server bij je thuis. Dat is advanced stuff.

Nu heb je het hele plaatje.

Gr Han
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Maar als ik thuis dus,587 verander in 25 geeft ie error. Staat verder op TLS
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Authenticatie: uit & geen TLS of andere encryptie- keuze die lijkt op: None, niks, niente.
R.Schapers

Level 6
  • 127Posts
  • 6Oplossingen
  • 23Likes
Ja heb het voor elkaar. Bedankt. Ik zie trouwens dat een e mail pakket niet erg duur is bij een webhosting provider. Welke is een aanrader ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Welke is een aanrader ?

efok Dit is aan jou. Ik heb dat niet.
De beste weet niemand, maar jij hebt tenminste een goede. Toch?
Is er ergens een lijstje van de Top 10, voor wat dat waard is?
Gr Han
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1593Likes
Tja....... wat is een goede? Ik heb een pakketje bij vimexx. Maar dat gebruik ik alleen voor de uitgaande mail een een domein registreren. Inkomende mail handel ik thuis af.

Ik lees wel eens wisselende verhalen over vimexx, van lovend tot kritiek. Voor uitgaande mail heb ik zelf nooit problemen gehad met hun. Sturen ook netjes een DKIM mee voor mijn domein.
Maar ik heb het niet getest vanaf allerlei VPNs of zo.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic