Sinds zondag 16-12 kan ik ineens geen mail meer verzenden van mijn macbook (een minuut daarvoor nog wel en van mijn iPhone nog wel). Krijg steeds de melding: Het afzenderadres 'xxxxxx
@upcmail.nl' is geweigerd door de server '
smtp.upcmail.nl'.
De reactie van de server was: Je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt
dat smtp-upcmail.nl server
ik heb niets gewijzigd aan de instellingen
systeem MacOs High Sierra, versie 10.13.6
(apple) mail versie 11.5
poort: 587
inkomend: IMAP (hostnaam imap.ziggo.nl)
uitgaand: Smtp.upcmail.nl
gebruikersnaam: optioneel
ww: optioneel
TSL/SSL: vinkje uit
identiteitscontrole: geen
Ik heb na lezing van jullie tips hier op de community ook geprobeerd gebruikersnaam en ww (werkt bij webmail) en TSL/SSL en identiteitscontrole:wachtwoord in te voeren maar dan krijg ik steeds de melding: ww controle is mislukt
Ik heb met klantenservice gebeld maar die wil me niet helpen omdat het aan mijn 'product (apple)' zou liggen (alleen omdat ze niets geks bij mijn webmail zagen..). Hebben verder niet gekeken waarom mijn wachtwoord (dat wel werkt voor webmail en het verzenden van mail met mijn iPhone) wordt geweigerd door de server.
Ik vraag me nu af of ik misschien naar de smtp.ziggo.nl server moet omschakelen (dat lukt me overigens niet)
Of dat de server op eea manier denkt dat ik een virus verstuur... (ik had vlak voordat het probleem ontstond tickets van het Teylermuseum aan iemand verstuurd).
Ik heb aan de klantenservice gevraagd of het aan mijn upcmail.nl extensie kan liggen maar mij werd verzekerd dat dat het niet kon zijn.
ik weet het niet meer...uren mee bezig geweest. Heeft iemand een tip? Dank alvast!