Beantwoord

Uitgaande email vanuit gmail geblokkeerd

  • 3 september 2019
  • 7 Reacties
  • 456x Bekeken

Ik gebruik al jaren Gmail om mijn email verkeer te regelen maar sinds een maand worden diverse uitgaande emails door Gmail geblokkeerd, de blokkering betreft in hoofdzaak @gmail.com, @upcmail.nl en wat exoten. De overige emails naar outlook, hotmail, kpn e.d. (ca 3/4) worden gewoon verzonden.

De reactie van Gmail was:

550 5.7.1 Unauthenticated email from upcmail.nl is not accepted due to domain's DMARC policy. Please contact the administrator of upcmail.nl domain if this was a legitimate mail. Please visit https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about the DMARC initiative. h2sor2504402lfc.60 - gsmtp
icon

Best beantwoord door acoster 4 september 2019, 09:16

Wat er waarschijnlijk gebeurt is, dat je vanuit de gmail-app een bericht probeert te versturen, met als afzender je '@upcmail.nl'-adres. Dit wordt niet geaccepteerd door of de gmail-server of de Ziggo (upcmail) server.
Als je emails verstuurd met het upcmail-adres, dienen deze gestuurd te worden via smtp-server van Ziggo, anders wordt het gezien als 'spoofing'.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 4
Wat je wel zou kunnen doen om dit tegen te gaan is gebruik te maken van een mail programma (Outlook, Thunderbird, etc.) en dan specifiek de uitgaande mailservers configureren per mailbox / account.

Dan kan je op een plek al je accounts gebruiken.
Dank. Wordt nog wel even studeren wat het lekkerste werkt, in google de gmail account tot standaard bombarderen en 'altijd antwoorden vanaf mijn standaardadres' aanvinken, of outlook op windows laptop en android phone te zetten. Eerst de eerste optie maar eens proberen. Nogmaals dank voor de hulp.
Ook hier sinds vandaag 20 september dit probleem. Het heeft jaren goed gewerkt bij gmail.

Blij dat jullie dit delen. Ben niet de enigste dus, maar jammer dat de oplossing lastig voor als nog.
Reputatie 6
Badge +9
Wat er waarschijnlijk gebeurt is, dat je vanuit de gmail-app een bericht probeert te versturen, met als afzender je '@upcmail.nl'-adres. Dit wordt niet geaccepteerd door of de gmail-server of de Ziggo (upcmail) server.
Als je emails verstuurd met het upcmail-adres, dienen deze gestuurd te worden via smtp-server van Ziggo, anders wordt het gezien als 'spoofing'.
Zelfde hier. Sinds doorzending Ziggo onderhoudsaankondiging vanmorgen vanaf @home.nl account in gmail vanmorgen, is elke verzending vanaf dat account in gmail geblokkeerd met meldingen als
550 5.7.1 Unauthenticated email from home.nl is not accepted due to domain's DMARC policy. Please contact the administrator of home.nl domain if this was a legitimate mail. Please visit https://support.google.com/mail/answer/2451690 to learn about the DMARC initiative. c2sor5039849iot.121 - gsmtp.
Knap lastig. Geen mouw aan te passen?
Hoi acoste, bedankt voor je reactie. Het vreemde is dat ik al jaren de Gmail-app gebruik om als upcmail.nl mijn emails te verzenden en te ontvangen. Dat werkte tot ruim een maand geleden perfect en toen werden uitgaande mails naar m.n. upcmail.nl en gmail.com geblokkeerd (dat is ca. 1/3 van alle uitgaande mails). Ziggo zegt dat ik bi Gmail moet zijn en Gmail dat ik bij Ziggo moet zijn, ik begrijp het niet meer en denk dat het best is een nieuw account te maken.
Reputatie 6
Badge +9
Ook al maak je een nieuw account aan, het probleem zal dan blijven bestaan.
Beste is om één account te gebruiken, of je gmail-account, of je ziggo-account (upcmail). Ik laat mijn oude casema-account doorsturen naar mijn gmail en alles wat ik verstuur, doe ik vanuit mijn gmail-account. Dan loop je nooit tegen problemen als deze aan.

Reageer