ger.van.linden

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgaande email doet het niet

Ik kan op mijn Ziggo account geen mail verzenden. Inkomend gaat wel.
Als ik een email verstuur, vraagt het systeem om wachtwoord. Het wachtwoord had ik pas gewijzigd, vulde dat in maar herkende het wachtwoord niet meer. Wat is er aan de hand ?
Ik verzend en ontvang via mij iPhone en Probook
11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welke email instellingen en mailprogramma's gebruik je?
ger.van.linden
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het mailprogramma van Apple. het gaat om de instellingen van Ziggo mail.
Als ik online mijn email Ziggo wil inzien en versturen, gaat het goed.
Maar zodra ik op mijn Apple het email programma Casema opstart,
dan kan ik wel ontvangen maar niet verzenden.
Zie mijn stellingen in bijlage. Waarschijnlijk gaat er daar iets mis
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
mail.casema.nl bestaat niet meer, dat moet zijn: smtp.ziggo.nl

https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
ger.van.linden,

Met email programma Casema, bedoelt U waarschijnlijk Apple Mail. Op : https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/instellen-pc-laptop/ staat een uitgebreid stappenplan om dit in te stellen e/o aan te passen.

Succes.

Be rt,

mail.casema.nl is een accountnaam en heeft verder geen gevolgen, mijn accountnaam is nog met UPC erin en werkt gewoon. Van linden gebruikt al smtp.ziggo.nl dus waarschijnlijk toch ergens een instellingsprobleem in het email programma.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Sparco©1963 Oeps, dank voor het brengen van de duidelijkheid.
Volledig over het hoofd gezien.:thinking:
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes
@ger.van.linden,
ger.van.linden wrote:
Het mailprogramma van Apple. het gaat om de instellingen van Ziggo mail.
Als ik online mijn email Ziggo wil inzien en versturen, gaat het goed.
Maar zodra ik op mijn Apple het email programma Casema opstart,
dan kan ik wel ontvangen maar niet verzenden.
Zie mijn stellingen in bijlage. Waarschijnlijk gaat er daar iets mis


Wil je de onderste velden, (gebruikersnaam en wachtwoord) ook invullen en het opnieuw testen? Ook al is het optioneel.

Volgens het volgende stappenplan dien je ook deze velden in te vullen: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/instellen-pc-laptop/#Apple-Mail/Bestaand%20account%20aanpassen/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder/Verder
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
ger.van.linden
Snap de instellingen in je plaatje bijna, maar misschien niet helemaal.
Heb zelf geen Mac.

We bekijken "Server uitgaande e-mail".
Account: Je hebt waarschijnlijk verschillende IMAP en/of POP Accounts voor binnenkomende Emails, die je zelf een naam hebt gegeven- of je liet de naam staan die je Mac voor je koos. Bij elk Account kun je een aparte Server instellen voor verzenden. Het kan nodig zijn verschillende SMTP verzend-Servers te gebruiken. Voor een Gmail-Account moet je een andere gebruiken dan voor een Ziggo Mail-Account. Voor het Account in je plaatje heb je smtp.ziggo.nl nodig.

Wat onder "Account:" staat is de SMTP verzend-server die gebruikt gaat worden voor het IMAP Account erboven.
Er is geen gebruikersnaam en dat is niet goed.
De Hostnaam lijkt me prima.

Wat gebeurt er als je -net als boven voor IMAP-
'Beheer verbindingsinstellingen automatisch' UIT zet.
Dan kun je vermoedelijk meer zaken instellen.

Dat moet worden (dit is een copy van de Ziggo Web site over smtp instellingen):

Gebruikersnaam:
je volledige Ziggo-mailadres (bijvoorbeeld tess@ziggo.nl)
Wachtwoord:
het wachtwoord van je Ziggo e-mailaccount
Server: smtp.ziggo.nl
Serverpoort: 587
Type versleuteling: STARTTLS (indien beschikbaar) / TLS / SSL
Verificatie vereist / identiteitscontrole: Ja

Het zal ook wel zo zijn dat je bij "Account:" de SMTP instellingen van een ander Email Account kunt kiezen, die al zullen kloppen met bovenstaand, omdat je weet dat die voor het andere Account in kwestie al goed werken.

Gr Han
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes


Moet smtp.ziggo.nl zijn
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Ronihd
Zoals gezegd is mail.casema.nl vrijwel 100% de naam van een POP of IMAP Email Account, zoals bij instelling daarvan gekozen kan worden door de gebruiker. Die kan daar hebben laten staan wat de Mac als suggestie koos.
De bijbehorende SMTP server hostnaam van het Account staat ergens anders. Eronder.
Zie plaatje en mijn reaktie.

Gr Han
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes


hanh

Ik keek er beetje overheen 😉
Maar dan moet in het deel wat er onder zit volgens mij wel je gebruikersnaam staan is e-mail adres en je wachtwoord
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Uiteraard. En het vinkje moet uit dan kun je nog meer invullen, zoals poortnr.
Bovendien kun je evt de SMTP instelling voor smtp.ziggo.nl van een ander Account hergebruiken als die al goed werkt, door dat andere Account te kiezen bij "Account:".
Ik heb dit alles eerder voor TS op een rijtje gezet.
Klein beetje gokken, want heb geen Mac.
Gr Han

Uitgelicht topic