Beantwoord

Uitgaande e-mail werkt niet


Ik kan mijn e-mail normaal gebruiken. Mijn vrouw kan via haar eigen account wel e-mails ontvangen, echter geen e-mails versturen. De mails blijven in de map "Uitgaand" staan en ze krijgt het volgende bericht: "Het afzenderadres ..is geweigerd door de server "smtp.ziggo.nl De reactie van de server was: je moet eerst inloggen als je poort 587 gebruikt"
Heeft iemand een idee waar het fout gaat?
icon

Best beantwoord door EnergieBoy 21 december 2017, 16:15

Je moet waarschijnlijk in je mail programma bij uitgaande mail (smtp.ziggo.nl) ook nog even gebruikersnaam (meestal het e-mail adres) en je wachtwoord invoeren. Als het goed is kan je dan gewoon weer versturen. Dit is uit veiligheid.

Zoals te zien op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Weet je niet waar in te vullen, volg dan deze stappen plan:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

9 Reacties

Reputatie 7
Je moet waarschijnlijk in je mail programma bij uitgaande mail (smtp.ziggo.nl) ook nog even gebruikersnaam (meestal het e-mail adres) en je wachtwoord invoeren. Als het goed is kan je dan gewoon weer versturen. Dit is uit veiligheid.

Zoals te zien op deze pagina:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen/

Weet je niet waar in te vullen, volg dan deze stappen plan:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap/
Reputatie 7
Badge +25
Oftewel 'verificatie aanzetten' voor uitgaande e-mail.
Gebruikersnaam en wachtwoord stonden op "optioneel" en nooit is hier wat ingevuld. Maar uiteindelijk dacht ik "baat het niet dan schaadt het niet" en wat-dacht-je-wat. Het werkte. Toch bedankt voor de moeite, want was ik niet op dit idee gekomen, dan zat ik mooi te kijken zonder jullie reactie 👍🏼
Reputatie 7
Badge +25
Gebruikersnaam en wachtwoord hoeven alleen ingevuld te worden als ze afwijken van de standaard invoer. Een vinkje zetten bij verificatie aan was voldoende geweest.
Reputatie 7
Dat is dan ook wel zo N.N. maar als het nu toch opgelost is :)
Uiteraard is het ook mogelijk met allemaal vinkjes aanklikken maar dit is de meest effectieve oplossing en werkt, naar mijn idee, vaker beter en sneller.

Ben in ieder geval heel erg blij dat het weer werkt Wim en mocht er nog eens iets gebeuren, trek maar aan de bel. In ieder geval alvast hele fijne feestdagen gewenst. 🎅 ☃ 🎄
Reputatie 7
Badge +25
Ik vind het het meest doelmatig een vinkje erbij zetten, handmatig de gegevens invoeren kan fouten opleveren en met het vinkje neemt het systeem automatisch de reeds bekende inloggegevens over.
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Dat laatste laten we maar aan de ambtenaren over.
Reputatie 7
Jawel, je weet het altijd beter, dat weten we nu wel.
Reputatie 7
Badge +31
Er zijn gelukkig vele wegen naar Rome, maar ik probeer meestal de makkelijkste en de eenvoudigste weg, zeker in de Microsoft machines, waar je vele keuzes voorgeschoteld krijgt, als je handmatig gaat invullen.
@Wim Kahmann, fijn dat je er uit bent gekomen met de instellingen!

@iedereen, bedankt voor alle tips.