Vraag

toevoegen e-mail account voor bestaand e-mailadres lukt niet in Outlook

  • 1 augustus 2020
  • 20 reacties
  • 229 keer bekeken

In Outlook 2019 (Office 365) probeer ik een extra account aan te maken voor een e-mailadres van een bestuursfunctie die ik over ga nemen. Ik heb de instructie gevolgd op de website van Ziggo (https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/imap#/outlook-2019-(office-365)/instellen/) en krijg deze melding:

*** knip ***

Weet iemand de oplossing voor dit probleem? Met Webmail werkt het overigens wel, dus e-mailadres en wachtwoord zijn juist.


* Moderator; afbeelding verwijderd, deze bevatte privégegevens.


20 Reacties

Beste @lvsrlvsr,

U dient de IMAP gegevens welke bij dit domein horen te gebruiken.

Neem hiervoor contact op met IT afdeling van de organisatie.

SVP de afbeelding verwijderen i.v.m. bevatten privé gegevens.

MVG

Beste Jonathan,

Dank voor je snelle reactie. Ik ga het proberen. Geldt dat overigens voor zowel inkomende als uitgaande server?

Beste @lvsrlvsr,

Ja, dit geldt voor alle benodigde instellingen.

MVG

@-Jonathan: heb ik geprobeerd en krijg dezelfde melding

@lvsrlvsr,

Wat is de exacte fout melding? of is dit de enige info die u krijgt te zien?

Zo te zien wordt dit domein gehost door Transip, kunt u met deze gegevens wel inloggen via het web portaal? (of vdx welke bij transip dit regelt)

transip.email

Algemene mail instellingen;

Trans IP :De algemene instellingen voor mijn e-mailadres

VDX : Welke gegevens heb ik nodig om mijn e-mail in te stellen?

Deze instellingen werken alleen als er geen eigen webserver gekoppeld is.

MVG

@-Jonathan: Bedankt, ik ga er vanavond eens naar kijken.

@Jonathan-458 

Het is nu gelukt, het e-mail account is toegevoegd in mijn Outlook.

Echter blijft de inbox leeg, terwijl er (recente) mailtjes in zouden moeten staan. Dat zie ik o.a. via Webmail. Bij het creëren van het account in Webmail ging dat vanzelf. Moet daarvoor in Outlook nog een handeling voor worden verricht?

@lvsrlvsr,

Het zou kunnen zijn dat er een synchronisatie fout aanwezig is.

U heeft de IMAP instellingen ingevoerd toch?

Welke melding geeft outlook na het handmatig mail ophalen?

op de tab "Send/Receive” staat ook een “Show Progress” druk op deze als het venster uit zich zelf weg gaat.

@Jonathan-458 

Hij geeft geen foutmelding

@Jonathan-458 

Ik zie nu in de linkerkolom van Outlook waar de mailboxen staan een melding “lokale fouten” bij betreffend e-mailadres bij het kopje “problemen met synchronisatie”

@lvsrlvsr

Dat is apart, zijn er binnen de webmail omgeving instellingen waarbij de IMAP abonnementen / synced folders gemanaged kunnen worden?

@Jonathan-458 

Ik heb de IMAP-instellingen ingevoerd precies conform de instructie

@lvsrlvsr

Het gaat hier over de Webmail IMAP sync opties, niet de outlook instellingen.

Als het goed is ziet u achter de fout melding ook een fout code staan, klopt dit? zo ja welke is dit?

@Jonathan-458 

Mmmm… ik zie bij de webmail dat de IMAP-instellingen (die automatisch zijn gegenereerd) heel anders zijn dan de instructie op de website. Ik ga daar even mee aan de slag en laat nog wat weten

Even hardop meegedacht en weer weggehaald, eerst moet een goede verbinding zijn met de mailserver.

@Jonathan-458 

Bij toepassen van de IMAP-instellingen van Webmail krijg ik dezelfde melding:

“Lokale fouten (alleen deze computer)” met daarachter betreffend e-mailadres. Geen foutcode dus.

Ik zie nu dat bij de IMAP-instellingen bij webmail zowel bij ingaande als bij uitgaande server een wachtwoord staat. Ik kan alleen het aantal tekens zien en die zijn verschillend. Bij ingaande 19 tekens, dat komt overeen met het wachtwoord dat hoort bij het e-mailadres. maar bij uitgaande slechts 8 tekens. Geen idee of dat relevant is, maar ik meld het maar.

Beste @lvsrlvsr,

Okey, we beginnen even opnieuw.

Verwijder uw huidige account uit outlook;

  1. Sluit Outlook.
  2. Windows Start button → Control Panel → Mail (Microsoft Outlook 2016/2019/365)
  3. Selecteer uw profiel en druk vervolgens op "properties” → "Email Accounts...”.
  4. Zoek het email adres op wat het probleem geeft en verwijder deze, sluit hierna deze vensters door op close/OK te drukken.

Nieuw account toevoegen;

  1. Start Outlook.
  2. Mocht het account toevoeg venster niet direct op komen kies voor “File->Add Account”.
  3. Voer nu het email adres en kies voor "Advanced options”, druk op volgende
  4. Kies voor “IMAP”
  5. Voer nu de correcte “Mail Server” gegevens in zoals vermeld op de eerdere websites van de email host of verkregen informatie van uw beheerder.
    (IMAP Server, IMAP port, Beveiliging, SMTP Server, SMTP Port, Beveiliging, Schakel SPA alleen in als dit expliciet genoemd wordt.)
  6. Next, Voer nu uw email adres en uw wachtwoord in.
  7. Next, De server gaat voor de eerste keer verbinden en kan vragen om certificaten toe te voegen of te accepteren, accepteer deze.
  8. Finish

MVG

 

Beste @Jonathan-458,

Volgens jou laatste instructie werkt het nog steeds niet. Vandaag heb ik geen tijd verder. Morgen pak ik de draad weer op. Dan neem ik eerst contact op met mijn voorganger en gebruiker van dit e-mailadres. Tot zover bedankt voor je hulp. Ik laat nog wat weten.

Met groet.

Reputatie 7

Hey @lvsrlvsr . Welkom hier!

Kijk, niet opgeven. Dat is goed! Je wordt hier flink geholpen zie ik. Top! 

Hoe gaat het nu?

Reageer