Beantwoord

Toegang e-mailadres van derden

• 28 juli 2019
  • 9 Reacties
  • 193x Bekeken

Goedemorgen,

Is het mogelijk dat iemand anders toegang heeft tot mijn mail?
Ik heb zojuist een berichtje van iemand gekregen dat mijn ex mijn mail kan lezen 😢

Hoe kom ik hier achter?
icon

Best beantwoord door Dave- 28 juli 2019, 11:40

Enige wat je kan doen is je password verandere in je email, dan weet je zekers dat je geen verassingen ondervind.

Dit kan je doen naar Mijn Ziggo te Gaan, dan Producten en vervolgens naar Internet.

Daar staat Beheer je Email, zo kan je een oude wachtwoord wijzigen en nieuwe aanbrengen.

Vergeet niet dan ook programma's op tablet/PC/Laptop Telefoon ook aan te passen.
Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 1
Dat kan als hij de wacht woorden heeft.
Maar gelukkig is dit heel eenvoudig op te lossen.
Wachtwoord veranderen, en je bent er dan zeker van dat jij alleen bij je mail kan komen.

Theo
Reputatie 7
Enige wat je kan doen is je password verandere in je email, dan weet je zekers dat je geen verassingen ondervind.

Dit kan je doen naar Mijn Ziggo te Gaan, dan Producten en vervolgens naar Internet.

Daar staat Beheer je Email, zo kan je een oude wachtwoord wijzigen en nieuwe aanbrengen.

Vergeet niet dan ook programma's op tablet/PC/Laptop Telefoon ook aan te passen.
Reputatie 4
Badge +5
Oei, dat wil je natuurlijk niet! Mail kun je niet zomaar inzien, daar heb je toch echt het wachtwoord voor nodig. Kan het zijn dat je ex jouw wachtwoord wist of dat je ooit bij je ex op de PC op je mail hebt ingelogd? Kan zijn dat je daar ingelogd bent gebleven en het daarom nog in te zien is.

Even voor de zekerheid, gaat dit om je mailadres bij Ziggo? Pas dan direct je wachtwoord aan via Mijn Ziggo. https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/nieuw-wachtwoord-kiezen#/

Dan weet je in ieder geval dat je ex niet meer zomaar bij je mail kan. Ik zou als je dan toch bezig bent ook gelijk het wachtwoord van Mijn Ziggo aanpassen.
Reputatie 3
Badge +3
ook even checken of mail soms wordt doorgestuurd, kan via Ziggo mail en dan de mail instellingen, succes
Er kan een automatische Forward zijn ingesteld naar het adres van je ex.
Voor een Ziggo Email adres kan dit worden geregeld mbv Ziggo WebMail.
FF checken via Hamburger Menu>Instellingen.

EDIT zag wat later dat Chris ook al zoiets suggereerde.
Ik begrijp het ook niet goed, omdat ik dit mail adres pas heb aangemaakt toen ik al verhuisd was. Het enige wat ik kan bedenken (misschien veel te ver gezocht) is dat er nog een link bestaat tussen zijn I-pad en die van mij.
Ik wil het wel veranderen, maar wil eerst weten hoe het hem gelukt is. Heb een wachtwoord van heel veel letters, cijfers en tekens....
Reputatie 7
Dan zou je zijn Ipad van afstand kunnen blokkeren als je een Ipad/Iphone hebt en je hebt de gegevens 🙂 Dit is een gedachten - hoeft je niet uit te voeren

of zijn Ipad inspecteren, anders is het moeilijk te traceren, ja het email adres die er gebruikt wordt en dan eigenschappen bestuderen.
@Anoniem65
is dat er nog een link bestaat tussen zijn I-pad en die van mij.

Hier kan ik me eigenlijk niet veel bij voorstellen.
Je Ipad is op je nieuwe adres met een andere Internetverbinding niet te bereiken vanaf de buitenwereld. Tenzij je hele speciale technische dingen gaat doen. Lijkt me zo op het oog, niet het geval.

Omdat je het Email adres pas hebt na verhuizing lijkt het me ook niet voor de hand liggen dat je ex je sterke wachtwoord zou kennen of stiekem een Automatische Forward zou hebben ingesteld. Dat is wat relatief 'makkelijk' mis zou kunnen gaan.

Kreeg je misschien een broodje aap verhaal te horen?
Zoals ik het nu kan overzien, is dat zo.
Reputatie 7
Badge +35
@Anoniem65 schreef: "Ik heb zojuist een berichtje van iemand gekregen dat mijn ex mijn mail kan lezen"

Even hardop denken, meer van dit soort gedrag ervaren ??? wat wijst op verwarring zaaien, zo ja, dan kan het mogelijk een strategie zijn.

Reageer