Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen, en nadat ik windows 10 en leap 15 (linux) geinstalleerd heb, ben ik toe aan het email programma installeren. Thunderbird, dit gebruik ik al jaren omdat het Windows en Linux versie heeft.
Als ik de instructies op de site van ziggo volg, en me email probeer op te halen, krijg ik een foutmelding.
Ik krijg op windows 10 en op Linux exact dezelfde foutmelding.
Ik ben al aan het heen en weer lopen geweest tussen oude en nieuwe pc, en de installingen die ik kan zien, zijn het zeflde.
Eerste vraag:
De foutmelding:
Verzenden van wachtwoord voor gebruiker (email adres) is mislukt.
mailserver pop.ziggo.nl autentication failed.
Wat ik ook al geprobeerd heb, is om pop ziggo te veranderen naar pop3.upcmail.nl.
Dat is hoe thunder bird op me oude pc staat ingesteld, en waar het verder prima werkt.
Het gaat dus om een upc email adres.
Verder over de helpdesk.
Werken daar ook mensen die meer verstand van computers hebben dan mij ?
De dame die ik aan de lijn kreeg duidelijk niet. Ik vroeg ook om een technisch iemand , maar daar wilde ze niet op ingaan.
Dat gesprek was niet goed voor me bloeddruk.
Nadat ik de foutmelding vertel, krijg ik als reactie, dat de in en uitgaande mail moet instellen.
Nee echt ? Domme doos. :(
Blijkbaar begrijp ze niet eens dat ik een foutmelding krijg als ik email op probeer te halen.
Verder was ik aan de telefoon zo vriendelijk om het niet over Linux te hebben, want dan schieten de meeste gelijk in de stress.
Na een 10 minuten heb ik de verbinding verbroken want als dit het niveau van de helpdesk medewerkers is, dan heeft bellen voor mij enkele zin.
Tweede vraag:
Zijn er dus bij de helpdesk ook medewerkers die wel wat van computers weten ?
( en die dus niet alleen maar in een map met basisinstructies kunnen bladeren? )
Ben er nog niet uit of ik een klacht ga indienen.
Eerst maar eens weer kalm worden.