Beantwoord

Thunderbird accepteert wachtwoord Ziggo mailaccount niet

  • 10 maart 2019
  • 6 Reacties
  • 143x Bekeken

Ik ben van provider Online.nl overgestapt naar Ziggo.nl. Mijn Online mailadres was geconfigureerd met mijn Thunderbird mailprogramma, geen probleem.
Nu wil ik in Thunderbird mijn nieuwe Ziggo mailaccount configureren, maar Thunderbird geeft een foutmelding bij het invoeren van mijn wachtwoord. Via webmail bij Ziggo doet het wachtwoord het wel. Wie heeft een oplossing?
icon

Best beantwoord door Andre Reeder 13 maart 2019, 14:28

Ik ben ondertussen overgestapt naar Outlook. Een vriend van mij een computer whizz kid) heeft binnen een mum van tijd mijn Thunderbird mappen en adresboek overgezet naar Outlook, en het configureren van mijn Ziggo account bij Outlook gaf geen enkel probleem. Bedankt iedereen voor de tips, vragen en interesse.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Hm vreemd. Gebuik Ziggo Mail niet, maar maakte zojuist een Account aan voor mijn Ziggo Email address in Thunderbird.
Wat moest ik opgeven? Nickname, Email address en password.
En er rolde automatisch een IMAP Account uit incl de juiste SMTP Server settings voor verzenden.
Zie plaatje.

Waar gaat het precies mis?

By the way: een Email address van een ISP gaan gebruiken is niet handig.

Gr Han
Bij het instellen van een nieuw emailaccount kom ik na het invullen van naam en wachtwoord op een gegeven moment bij een vakje "Gereed". Als ik daar op klik krijg ik de boodschap "Configuratie kon niet worden geverifieerd - is de gebruikersnaam of het wachtwoord onjuist?".

Groeten, Andre
Tsja. Heb mijn Ziggo Account weggegooid en nog eens aangemaakt.
Hierbij nog twee plaatjes van de stappen.
Plaatje 1 = eerste stap; invulllen en Click Continue Button
Plaatje 2 = Het account wordt herkend: Configuration found at email provider
Na Click op Done Button is alles ok.

Jij komt dus niet aan plaatje 2 toe?
Of juist wel? Je schrijft:
Bij het instellen van een nieuw emailaccount kom ik na het invullen van naam en wachtwoord op een gegeven moment bij een vakje "Gereed"

Geeft dat plaatje dan bij jou dezelfde info als bij mij?

Gr Han
Reputatie 7
Hey @Andre Reeder . Welkom hier!
We zijn inmiddels een paar dagen verder. Hoe gaat het nu? 🙂
Ik ben ondertussen overgestapt naar Outlook. Een vriend van mij een computer whizz kid) heeft binnen een mum van tijd mijn Thunderbird mappen en adresboek overgezet naar Outlook, en het configureren van mijn Ziggo account bij Outlook gaf geen enkel probleem. Bedankt iedereen voor de tips, vragen en interesse.
Fijn.
Jammer dat hij je probleem niet oploste binnen Thunderbird.
Dat blijft nu een mysterie.